Θα μπορούσε η Αιγείρα να είχε κερδίσει κάτι πολύ καλύτερο από τη χάραξη του Νέου Αυτοκινητόδρομου, αν μη τι άλλο ένα ακόμα τούνελ από τα τρία που “κόπηκαν” τον περασμένο Αύγουστο (και που κατ’ αποκλειστικότητα είχε τότε αναφέρει ο “Φ”), εάν είχε καταθέσει το δικαιότατο αίτημά της πολύ πριν ο κ. Σουφλιάς ανακοινώσει τις οριστικές του αποφάσεις.
Βέβαια τον περασμένο Ιανουάριο το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας, όπως και όλοι οι θιγόμενοι Αχαϊκοί Δήμοι, είχε απορρίψει τη συγκεκριμένη μελέτη με το ένα τούνελ, το ΥΠΕΧΩΔΕ όμως έθεσε ασυζητητί στο αρχείο όλα τα αιτήματα αλλαγών.
Βέβαια τον περασμένο Ιανουάριο το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας, όπως και όλοι οι θιγόμενοι Αχαϊκοί Δήμοι, είχε απορρίψει τη συγκεκριμένη μελέτη με το ένα τούνελ, το ΥΠΕΧΩΔΕ όμως έθεσε ασυζητητί στο αρχείο όλα τα αιτήματα αλλαγών.
Η απόρριψη όλων των αιτημάτων ήταν αναμενόμενη (όπως είχαμε τονίσει και στο φύλλο του Φεβρουαρίου 2006), αφού οποιαδήποτε αποδοχή αλλαγών στη χάραξη εκείνη τη χρονική στιγμή θα τίναζε στον αέρα το σχεδιασμό μείωσης του κόστους από το Υπουργείο.
Αυτό μάλιστα επισήμανε ο κ. Σουφλιάς στις 26 Ιουνίου 2006, λέγοντας ότι εξετάστηκαν εναλλακτικές λύσεις, μία από τις οποίες περιλάμβανε σήραγγες 6 χλμ. και αύξηση του κόστους κατά ένα δισ. ευρώ. Εδώ υπήρξε πλήρης δικαίωση της εφημερίδας μας, όταν το Νοέμβριο του 2005 είχαμε αναφέρει και τα εξής: “η Αιγείρα θα “συνεισφέρει” στη μείωση δαπάνης του έργου ένα σημαντικότατο ποσό, που μπορεί να ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ, με αντάλλαγμα μια ακόμα “ενδεχόμενη” διχοτόμηση.”
Εν πάσει περιπτώσει, η Αιγείρα θα “αποκτήσει” ένα τούνελ μόνο κάτω από τα Μάρμαρα, ενώ ολόκληρη η περιοχή ανατολικά του Κριού (νότια της υπάρχουσας γέφυρας της Νέας Εθνικής) θα “εξαφανισθεί” με την κατασκευή τριών γεφυρών, επιχωματώσεων.
Για τις οριστικές αλλαγές ο κ. Σουφλιάς ανέφερε τα εξής: Θα παραμείνει η σημερινή χάραξη, με βελτιώσεις στις θέσεις Κιάτο, Γελινιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Αβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα. Με τη λύση αυτή συμφωνούν οι φορείς του νομού Κορινθίας, αλλά διαφωνούν ομόφωνα της Αχαΐας. Ο νέος δρόμος θα διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).
Οι τέσσερις όμιλοι, που έχουν προεπιλεγεί από την πρώτη φάση του διαγωνισμού το 2001, θα κληθούν στις 9 Οκτωβρίου να υποβάλουν τις οριστικές προσφορές τους. Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου, που δεν περιλαμβάνει το ενδεχόμενο εμπλοκών, προβλέπει υπογραφή της σύμβασης στα τέλη του χρόνου. Θα ακολουθήσουν η επικύρωση από τη Βουλή και η εγκατάσταση του εργολάβου την άνοιξη του 2007. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τα τέλη του 2013.