Είναι η μέρα που δείχνουμε όλοι τις οικολογικές και περιβαλλοντικές ευαισθησίες μας, διατρανώνοντας στο έπακρο την ανησυχία για το μέλλον του πλανήτη Γη.
Είναι η μέρα, που ο Πολίτης Οικολόγος καλείται με τον Λόγο του, τις θέσεις και την δράση του να υποκινήσει όχι μόνον τους υπόλοιπους πολίτες αλλά και τους ίδιους τους εκπροσώπους της Επιστημονικής Οικολογίας να βγουν από τις επιστημονικές αυλές τους και να απευθυνθούν με απλό λόγο αλλά και με δράσεις και εναλλακτικές οικολογικές προτάσεις.
Ο Πολίτης Οικολόγος χρησιμοποιώντας μια (εκ των πραγμάτων) ημιμαθή Οικολογική ευρυμάθεια (συγκρινόμενος πάντα με τα μέλη της Επιστημονικής Οικολογίας) προσπαθεί (έστω και με φτωχά γνωστικά όπλα) να διαδώσει την Οικολογική Σκέψη και Δράση.
Αυτό συμβαίνει από τη στιγμή που η οικολογία, ως όρος, ως αντικείμενο μελέτης αλλά και ως κοινωνική και πολιτιστική ανάγκη, πήρε μία σημαντική θέση κι έκταση, κατά τον 20ο αιώνα. Κι αυτό δεν είναι συμπτωματικό.
Η βιομηχανική επανάσταση, η καταναλωτική κοινωνία κι ο υπερπληθυσμός ήταν οι αιτίες που ανάγκασαν την κοινωνία να συνειδητοποιήσει τις αρχές, τις αξίες και την σπουδαιότητα της οικολογίας.
Αρκεί όμως η αφύπνισή μας αυτή, έστω για μια μέρα;
Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες τής «οικολογικής μας συνείδησης», αφού δεν υπάρχει ρεματιά χωρίς σκουπίδι, ενώ αντιδρούμε (πανελλαδικά) για τη λειτουργία ΧΥΤΑ δίπλα μας.
Φυσικά, η οικολογική συνείδηση, δεν πρέπει να εξαντλείται μόνο στο πρόβλημα «σκουπίδι».
Η λειψυδρία χτυπά την πόρτα μας και σε λίγο ο «πόλεμος» του νερού θα μας αναγκάσει να στραφούμε, κατόπιν εορτής, σε τεχνητές αρδεύσεις.
Η διάβρωση των ακτών, ειδικά στον Κορινθιακό, μας αφήνει παγερά αδιάφορους.
Ούτε καν μας απασχολούν (σφυρίζοντας αδιάφορα) οι περιβαλλοντικοί όροι σύμφωνα με τους οποίους εγκρίνονται και κατασκευάζονται τα μεγάλα έργα (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομοι).
Είμαστε «συμμέτοχοι» σε μία άναρχη οικιστική ανάπτυξη, φτιάχνοντας τεράστιους οικιστικούς ιστούς χωρίς κανέναν σχεδιασμό (πρώτα κατασκευάζουμε πόλεις και μετά «τσακωνόμαστε» για το πού θα στείλουμε τα απόβλητά μας.
Η απαρίθμηση, βέβαια, αυτή δεν έχει τέλος, στο να αποδείξουμε δηλ. το πόσο «οικολόγοι» είμαστε και το πόσο μας ενδιαφέρει η «αειφόρος ανάπτυξη»…
Με απλά λόγια, ας αναλογιστούμε: Θα παραδώσουμε στο μέλλον αυτό που παραλάβαμε;