21.2.13

Ο νέος πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ καλείται να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» των χρονοδιαγραμμάτων…

Με το καλημέρα στο «τιμόνι» τής ΕΡΓΟΣΕ ο Κώστας Σπηλιόπουλος καλείται να επιλύσει ένα ακόμα σοβαρό «κόλλημα» του σιδηροδρομικού έργου Κιάτου – Πάτρας. Πρόκειται για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος το οποίο είχε δημοπρατηθεί στις 8 Μαΐου 2012 με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση, με αποτέλεσμα εδώ και αρκετό καιρό να έχουν ενταθεί οι φημολογίες ότι το έργο «δεν περπατάει»
και βαίνει προς «ακύρωση» η διπλή σήραγγα της Παναγοπούλας συνολικού μήκους 9,6 χιλιομέτρων.
Τις φημολογίες αυτές θέλησε να σταματήσει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης, με ανακοίνωσή του στις 18 Φεβρουαρίου 2013, τονίζοντας: «Όσον αφορά στις δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις για το επόμενο τετράμηνο έργων περιλαμβάνονται στα σιδηροδρομικά έργα, τα τμήματα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος…»
Εντύπωση, όμως προξενεί ότι ο Υφυπουργός δεν έκανε καμία αναφορά για την επαναδημοπράτηση της διαλυθείσας εργολαβίας της «Μηχανικής» Κιάτου – Ροδοδάφνης. (εργολαβία που ουσιαστικά είχε «παγώσει» από τον περασμένο Φεβρουάριο και «διαλύθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον περασμένο Ιούνιο). Έκτοτε αναμένεται νέα δημοπράτηση «σκούπα» -200 εκατομ.- για την ολοκλήρωση των ανεκτέλεστων έργων υποδομής και το στρώσιμο της γραμμής. 
(Όπως και παλαιότερα έχουμε αναφέρει, δώδεκα τουλάχιστον τεχνικά [γέφυρες, οδικές διαβάσεις, τοιχία] πρέπει να κατασκευαστούν μεταξύ Αιγείρας – Πλατάνου). Φυσικά, η εργολαβία κατασκευής σταθμών και στάσεων βαίνει προς ολοκλήρωση, σε ορισμένες περιπτώσεις όμως η κατασκευή κτηριακής υποδομής (στάση παραλίας Πλατάνου) δεν μπορεί να ξεκινήσει χωρίς την κατασκευή των εκατέρωθεν της στάσης έργων.
Όλα αυτά, λοιπόν, απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες και οι φόβοι ότι μπορεί να έχουμε νέες αλλαγές των ημερομηνιών έλευσης του τρένου στην Αιγιαλεία, δεν είναι απίθανο να επιβεβαιωθούν.
[Πρόσφατα (30- 1- 13) ο απελθών Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Πετρόπουλος, είχε πει ότι μέχρι τα τέλη τού 2014 το τρένο θα έχει φτάσει στο Διακοπτό...]
Έτσι, αναμένουμε πλήρη και ουσιαστική ενημέρωση από τον νέο Διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, ο οποίος εντός των ημερών θα αναλάβει και επίσημα τα καθήκοντά του.

To έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 27,6 χλμ. με σηματοδότηση –τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση.
Αναλυτικότερα στο παρόν έργο περιλαμβάνονται: Η συντέλεση των απαλλοτριώσεων και επιτάξεων των αναγκαίων εκτάσεων. Εργασίες υποδομής  καθώς και έργα παραπλεύρως της γραμμής. Εργασίες Επιδομής σε όλο το μήκος της γραμμής. Εργασίες Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης, ΕΤCS-level I, Τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης.
Xρηματοδότηση: EΣΠΑ 2007-2013 Kόστος έργου: 502 εκ. ευρώ. Τεχνικά χαρακτηριστικά: Μήκος τμήματος: 27,6 χλμ. Μια σήραγγα στην περιοχή Παναγοπούλας, δύο κλάδων  (μήκους 4.800 μ. περίπου έκαστος περιλαμβανομένων των τεχνικών cut & cover εισόδου και εξόδου και με συνδετήριες στοές ανά 500 μ.), με μία σήραγγα ενδιάμεσης προσβολής μήκους 500μ περίπου καθώς και  ένα Cut & Cover, στην περιοχή Αγ. Βασιλείου,  συνολικού μήκους 570 μ. περίπου. Εννέα σιδηροδρομικές και 3 οδικές γέφυρες
Aνισόπεδες διαβάσεις: 33. Επτά σιδηροδρομικές Στάσεις (Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου και Ρίου)