Μια ακόμα
επιβεβαίωση τής αρθρογραφίας του aigeira.com...
Μέσα από δεκάδες
άρθρα την τελευταία δεκαετία, έχουμε επισημάνει τον εκτροχιασμό κάθε
χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση του σημαντικότατου σιδηροδρομικού δικτύου Κιάτου – Πάτρας.
Ήδη, από τον Μάρτιο του 2015
γράφαμε «ούτε το
τρένο θα είναι «πύραυλος» αφού θα διασχίζει την Αχαΐα με μέση ταχύτητα 130
χιλμ/ώρα, ούτε θα φτάσει
σύντομα στην Πάτρα αφού πρόκειται να δημοπρατηθεί τμήμα μόνο 10 χλμ από
Ψαθόπυργο ως Ρίο…» Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών…
Του Δημήτρη
Δελεβέγκου
Τη Δευτέρα, άνευ
απροόπτου, θα εκδικαστεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε στο
Συμβούλιο της Επικρατείας η Πόρτο Καρράς Α.Ε. κατά της ανάθεσης στην ιταλική GD
Infrastrutture της σύμβασης του σιδηροδρομικού έργου Ρίο - Ψαθόπυργος ύψους 214
εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Υπενθυμίζεται ότι η
ιταλική εταιρεία είχε προσφέρει την μεγαλύτερη έκπτωση (86,7 εκατ. ευρώ), αλλά
αποκλείστηκε από το διαγωνισμό διότι από το φάκελό της απουσίαζε η σφραγίδα
apostille (πιστοποιεί τη γνησιότητα ενός εγγράφου, προκειμένου να μπορεί να
γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος).
Έτσι, υπέβαλε
ένσταση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αποφάσισε, με τρεις αποφάσεις του ότι
το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να αναθέσει τη σύμβαση στην GD
Infrastrutture. Το τελευταίο προχώρησε στη ανάθεση του έργου στην ιταλική
εταιρεία που συνεργάζεται με την Μηχανική, ωστόσο η Πόρτο Καρράς προσέφυγε στη
δικαιοσύνη κατά της απόφασης.
Με άλλα λόγια,
πρόκειται για ένα δικαστικό σήριαλ, διάρκειας περίπου ενάμιση έτους, του οποίου
η πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα. Εάν τα
ασφαλιστικά μέτρα απορριφθούν, θα ακολουθήσει η συμβασιοποίηση του έργου στους
Ιταλούς. Σε αντίθετη περίπτωση, αναμένεται ότι θα υπάρξει νέα συνέχεια στις
δικαστικές αίθουσες καθώς θα πρέπει να εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης της
ανάθεσης στην GD Infrastrutture.
Ενδεχόμενη πάντως,
κατακύρωση του έργου στην Πόρτο Καρράς, θα οδηγήσει στην επιστροφή της Μηχανική
στα δημόσια έργα μετά από μακρύ διάστημα απουσίας από την εγχώρια
κατασκευαστική αγορά.
Το έργο, μήκους
10,5 χλμ, είναι απαραίτητο για τον εκσυγχρονισμό της ραχοκοκαλιάς του
σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος –
Πάτρα. Ωστόσο, το ζητούμενο είναι πότε θα ξεκινήσει, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει 19 μήνες από τη δημοπράτησή του και ένας χρόνος από την
ανάθεσή του στην Πόρτο Καρράς. Να σημειωθεί ότι το έργο διαθέτει
συμβατική περίοδο κατασκευής 36 μηνών.