Η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πατρών
Επιτέλους αντέδρασαν οι Δήμοι της Αιγιάλειας στο σοβαρότατο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη διαπλάτυνση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου Πατρών.
Γνωστό εδώ και αρκετό καιρό το θέμα μέσα από τα δημοσιεύματα του “Φ”, ο οποίος πρώτος το είχε φέρει στη δημοσιότητα από τον Δεκέμβριο του 1997, καταγράφοντας αναλυτικά τα τεράστια περιβαλλοντικά - οικολογικά - πολεοδομικά και κοινωνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν μετά τη νέα αυτή χάραξη, που σίγουρα είναι πολλαπλώς μεγαλύτερα από τα οφέλη που θα προκύψουν με τη λειτουργία του υπερσύγχρονου δικτύου, το οποίο θα καθιστούσε την Αιγιάλεια προάστιο των Αθηνών.
Ήδη αυτή τη στιγμή όλοι οι ΟΤΑ μέσα από τους οποίους διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν κατακλείσει με ενστάσεις την Νομαρχία Αχαϊας, και καλείται η επιστημονική επιτροπή περιβάλλοντος - στην οποία εν το μεταξύ διαβιβάσθηκαν όλες οι ενστάσεις - να γνωμοδοτήσει υπέρ ή κατά της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.
Με το ίδιο σχεδόν περιεχόμενο οι ενστάσεις των Δήμων της περιοχής αναφέρουν ότι, το έργο θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα διχοτομήσει και θα καταστρέψει αρκετά δημοτικά διαμερίσματα με αρνητικά αποτελέσματα στην υφιστάμενη οικιστική κατάσταση.
Τα δημοτικά Συμβούλια και των δύο Δήμων της Ανατολικής Αιγιάλειας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, με έκτακτες συνεδριάσεις τους αποφάσισαν να αντιδράσουν καταθέτοντας τις αντιρρήσεις τους, ειδικότερα δε το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας όρισε τους τρεις Αιγειράτες Δικηγόρους (Α. Οικονόμου, Π. Αναγνωστόπουλο, Μ. Κουρή) καθώς και ένα Δικηγόρο των Αθηνών προκειμένου να παρακολουθούν την υπόθεση.
Σημαντική είναι και η παρέμβαση του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Αν. Αιγιάλειας όπου με ένσταση η οποία υπογράφεται από την Πρόεδρο Βάσω Καραζέρη και τη Γ. Γραμματέα Κανέλλα Σωτηροπούλου επισημαίνονται τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η νέα χάραξη.
Αλλά και τα τμήματα Δυτικής - Κεντρικής Ελλάδας - Νότιας Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, απόρριψαν στο σύνολό της την μελέτη που προωθείται από την ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πολυσέλιδο φυλλάδιο, που εστάλη στην εφημερίδα μας από το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, η συγκεκριμένη πολιτική του ΟΣΕ δεν αφήνει καμία αισιοδοξία για το μέλλον του δικτύου το οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε κατάργηση και οριστικό κλείσιμο.
Τα σοβαρότερα προβλήματα, όπως έχουν καταγραφεί κατά καιρούς από τον “Φ”, εστιάζονται κυρίως στην Αιγείρα όπου η κλειστή σιδηροδρομική γραμμή καταστρέφει κυριολεκτικά το εμπορικό της κέντρο διχοτομώντας το. Σχεδόν παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει επίσης στον Πλάτανο και το Δερβένι, ενώ σαφώς ευνοημένη φαίνεται η παραλία της Ακράτας, τόσο από το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή κινείται παράλληλα της Ν.Ε.Ο. και δεν επηρεάζει πολεοδομικά την πόλη, όσο και από το ότι στην Ακράτα θα λειτουργήσει επιβατικός και εμπορικός σταθμός ο οποίος θα συμβάλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
(Λίγες ώρες πριν την εκτύπωση της εφημερίδας μας πληροφορηθήκαμε ότι συνεδρίασε τελικά στις 29 Ιουνίου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαίας και η γνωμοδότησή της ήταν απορριπτική για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μια γνωμοδότηση που σίγουρα θα σηματοδοτήσει νέα δεδομένα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η θέση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαϊας ύστερα από την εξέλιξη αυτή).
Επιτέλους αντέδρασαν οι Δήμοι της Αιγιάλειας στο σοβαρότατο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη διαπλάτυνση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου Πατρών.
Γνωστό εδώ και αρκετό καιρό το θέμα μέσα από τα δημοσιεύματα του “Φ”, ο οποίος πρώτος το είχε φέρει στη δημοσιότητα από τον Δεκέμβριο του 1997, καταγράφοντας αναλυτικά τα τεράστια περιβαλλοντικά - οικολογικά - πολεοδομικά και κοινωνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν μετά τη νέα αυτή χάραξη, που σίγουρα είναι πολλαπλώς μεγαλύτερα από τα οφέλη που θα προκύψουν με τη λειτουργία του υπερσύγχρονου δικτύου, το οποίο θα καθιστούσε την Αιγιάλεια προάστιο των Αθηνών.
Ήδη αυτή τη στιγμή όλοι οι ΟΤΑ μέσα από τους οποίους διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν κατακλείσει με ενστάσεις την Νομαρχία Αχαϊας, και καλείται η επιστημονική επιτροπή περιβάλλοντος - στην οποία εν το μεταξύ διαβιβάσθηκαν όλες οι ενστάσεις - να γνωμοδοτήσει υπέρ ή κατά της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.
Με το ίδιο σχεδόν περιεχόμενο οι ενστάσεις των Δήμων της περιοχής αναφέρουν ότι, το έργο θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα διχοτομήσει και θα καταστρέψει αρκετά δημοτικά διαμερίσματα με αρνητικά αποτελέσματα στην υφιστάμενη οικιστική κατάσταση.
Τα δημοτικά Συμβούλια και των δύο Δήμων της Ανατολικής Αιγιάλειας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, με έκτακτες συνεδριάσεις τους αποφάσισαν να αντιδράσουν καταθέτοντας τις αντιρρήσεις τους, ειδικότερα δε το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας όρισε τους τρεις Αιγειράτες Δικηγόρους (Α. Οικονόμου, Π. Αναγνωστόπουλο, Μ. Κουρή) καθώς και ένα Δικηγόρο των Αθηνών προκειμένου να παρακολουθούν την υπόθεση.
Σημαντική είναι και η παρέμβαση του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Αν. Αιγιάλειας όπου με ένσταση η οποία υπογράφεται από την Πρόεδρο Βάσω Καραζέρη και τη Γ. Γραμματέα Κανέλλα Σωτηροπούλου επισημαίνονται τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η νέα χάραξη.
Αλλά και τα τμήματα Δυτικής - Κεντρικής Ελλάδας - Νότιας Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, απόρριψαν στο σύνολό της την μελέτη που προωθείται από την ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πολυσέλιδο φυλλάδιο, που εστάλη στην εφημερίδα μας από το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, η συγκεκριμένη πολιτική του ΟΣΕ δεν αφήνει καμία αισιοδοξία για το μέλλον του δικτύου το οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε κατάργηση και οριστικό κλείσιμο.
Τα σοβαρότερα προβλήματα, όπως έχουν καταγραφεί κατά καιρούς από τον “Φ”, εστιάζονται κυρίως στην Αιγείρα όπου η κλειστή σιδηροδρομική γραμμή καταστρέφει κυριολεκτικά το εμπορικό της κέντρο διχοτομώντας το. Σχεδόν παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει επίσης στον Πλάτανο και το Δερβένι, ενώ σαφώς ευνοημένη φαίνεται η παραλία της Ακράτας, τόσο από το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή κινείται παράλληλα της Ν.Ε.Ο. και δεν επηρεάζει πολεοδομικά την πόλη, όσο και από το ότι στην Ακράτα θα λειτουργήσει επιβατικός και εμπορικός σταθμός ο οποίος θα συμβάλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
(Λίγες ώρες πριν την εκτύπωση της εφημερίδας μας πληροφορηθήκαμε ότι συνεδρίασε τελικά στις 29 Ιουνίου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαίας και η γνωμοδότησή της ήταν απορριπτική για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μια γνωμοδότηση που σίγουρα θα σηματοδοτήσει νέα δεδομένα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η θέση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαϊας ύστερα από την εξέλιξη αυτή).