Μέσα στον μήνα Οκτώβριο, σύμφωνα με πληροφορίες τού “Φ”, θα δημοσιοποιηθούν οι κατάλογοι των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων για την κατασκευή τού αυτοκινητόδρομου, με τις προτεινόμενες τιμές μονάδος από το Υπουργείου (μέσω τού Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών), αναλυτικά με τα ποσά που αναλογούν σε κάθε “φερόμενο” ως ιδιοκτήτη.
Ταυτόχρονα, θα προσδιοριστούν οι ημερομηνίες εκδίκασης των υποθέσεων από τα κατά τόπους αρμόδια Πρωτοδικεία, με τις αποφάσεις των οποίων θα καθοριστούν οι προσωρινές τιμές αποζημιώσεων.
Παράλληλα, από το Υπουργείο θα γίνει ονομαστική κατάθεση των χρημάτων στο Παρακαταθηκών, χρήματα που φυσικά θα μπορούν να “εκταμιευθούν” μόνο μετά την δημοσίευση των δικαστικών αποφάσεων, τόσο αυτών για τον προσδιορισμό των τιμών (προσωρινών - Πρωτοδικείο, τελικών - Εφετείο), όσο και εκείνων για την αναγνώριση τίτλων των δικαιούχων. Ένας χρονοβόρος δικαστικός “Γολγοθάς” για πολλούς ιδιοκτήτες, ο οποίος, σύμφωνα και με την ανάλογη εμπειρία από την ΕΡΓΟΣΕ, ίσως να διαρκέσει μερικά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι “μπουλντόζες” δεν θα περιμένουν όλα αυτά, αφού με την ονομαστική κατάθεση των αποζημιώσεων μπορούν να ξεκινήσουν δουλειά, σαρώνοντας τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις…
Ήδη στην περιοχή μας, στην οποία θα γίνουν μεγάλα παρακαμπτήρια έργα (σήραγγες Αιγείρας, Μαύρων Λιθαρίων, ποτάμιες γέφυρες), εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρείας αναζητούν χώρους εγκατάστασής τους, μιας και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής τής Κορίνθου - Πατρών τα έργα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.
Για όσους, βέβαια, αναπολούν την εποχή που η ΤΕΒ εγκαταστάθηκε για μια δεκαετία στην Αιγείρα (1965-1975) κατασκευάζοντας την …(τότε) Νέα Εθνική Οδό, το μόνο που προς το παρόν γνωρίζουμε είναι ότι τα “τοπικά” έργα κατασκευής του Νέου Οδικού Άξονα θα διαρκέσουν για μία περίπου πενταετία (από την ημέρα που θα ξεκινήσουν) και κάποια από τα εργοτάξια ίσως εγκατασταθούν σε περιοχή τού Δήμου Ευρωστίνης.
Όσον αφορά το τι περιλαμβάνουν τα τοπικά έργα, θεωρείται βέβαιη η ολική παράκαμψη της Αιγείρας με διπλό τούνελ (ανόδου - καθόδου) κάτω από τον οικισμό Μαρμάρων, ενώ το τμήμα από τα τούνελ των Μαύρων Λιθαρίων μέχρι τη διάβαση της 17ης Επαρχιακής οδού θα διαπλατυνθεί. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το δεδομένο ίσως και να μη γίνει υπογειοποίηση κάτω από το Λαμπινό. Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται, φυσικά να επηρεάσει τις καταγεγραμμένες απαλλοτριώσεις στα ανατολικά τού Κριού, αφού όλες αυτές οι εκτάσεις θα χρησιμοποιηθούν τόσο για τον διπλό αυτοκινητόδρομο, όσο και για την παραλλαγή τού επαρχιακού δικτύου.
Περί ΕΡΓΟΣΕ...
Από την άλλη πλευρά, συνεχή είναι και τα ερωτήματα για την πορεία κατασκευής τής νέας Σιδηροδρομικής γραμμής, αφού πολλοί “ανησυχούν” γιατί δεν βλέπουν μηχανήματα μέσα στην Αιγείρα. Όπως όμως πληροφορηθήκαμε, οι εργασίες, που εκτίνονται από το Κιάτο μέχρι και το Αίγιο δεν έχουν σταματήσει και μέσα στην Αιγείρα θα εντατικοποιηθούν στις αρχές του νέου έτους.