Μόνο μερικά εικοσιτετράωρα πέρασαν από την κυκλοφορία του προηγούμενου φύλου του “Φ”, όπου παρουσιάσαμε κατ’ αποκλειστικότητα τη σχεδίαση της ΠΑΘΕ στο ύψος της Αιγείρας και η επιβεβαίωση όλων όσων γράφαμε ήταν άμεση και πλήρης.
Από τότε – τέλη Ιουνίου – έως τώρα, τα γεωτρύπανα δουλεύουν ασταμάτητα, ανοίγοντας τις προβλεπόμενες γεωτρήσεις για την εδαφολογική μελέτη σε όλο το μήκος του υπόγειου σχεδιασμού του Αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, στην Αιγείρα.
Μάλιστα αυτές τις μέρες ολοκληρώθηκε η γεώτρηση στο κέντρο του οικισμού στο Λαμπινό και υπολείπονται μία ή δύο ακόμη κοντά στα Μαύρα Λιθάρια.
Η συνέχεια στην περιοχή το Δερβενίου, όπου η υπογειοποίηση θα ξεκινά περίπου από τη Λυκοποριά.
Σύμφωνα πάντως με ασφαλείς πληροφορίες, μόλις δοθούν στο ΥΠΕΧΩΔΕ οι γεωλογικές μελέτες που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, θα γίνει η οριστικοποίηση της συνολικής μελέτης, ώστε να δοθεί σε δημοπράτηση (σύμφωνα με το Μέτρο 1.2 της Ε.Ε ), ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες για αυτοχρηματοδότηση της κατασκευής.
Αντικείμενο του Μέτρου 1.2 είναι η κατασκευή των τμημάτων του ΠΑΘΕ που προβλέπεται να κατασκευαστούν με συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης. Οι Συμβάσεις Παραχώρησης αφορούν συμφωνίες μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και εταίρων με οικονομικές και τεχνικές ικανότητες με βάση τις οποίες οι τελευταίες αναλαμβάνουν την κατασκευή και λειτουργία του οδικού έργου με αντάλλαγμα την είσπραξη διοδίων κατά τη διάρκεια της σύμβασης.
Αναλυτικά στο περιεχόμενο του Μέτρου 1.2 περιλαμβάνεται: Α) Η κατασκευή του τμήματος του ΠΑΘΕ Πάτρα - Κόρινθος από Α.Κ Ρίου (Αγ. Γεώργιος) έως Α.Κ Αρχαίας Κορίνθου, μήκους 120χλμ., διατομής 2Χ2+ΛΕΑ ο οποίος αποτελεί μέρος του οδικού διαδρόμου του ΠΑΘΕ και αποτελεί τη βασική οδική σύνδεση του διαμερίσματος της Δυτικής Ελλάδας με την Κεντρική Ελλάδα, και της Μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας με την Πάτρα. Από το συνολικό μήκος των 120 χιλιομέτρων, μερικά μικρά τμήματα συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων (παράκαμψη αστικών περιοχών Αιγίου και Ακράτας <Αιγείρα>) έχουν ήδη αναπτυχθεί σε τετράϊχνο αυτοκινητόδρομο διπλού κλάδου.