Πολύ σύντομα… Συντομότατα. Τη λέξη αυτή περιείχε η τηλεφωνική συνδιάλεξη που είχαμε την περασμένη εβδομάδα με το Γραφείο Τύπου του κ. Σουφλιά. Είχαν περάσει σχεδόν δύο μήνες από τη στιγμή που στείλαμε το γνωστό ερώτημα, για το τι μέλει γενέσθαι με τη χάραξη της ΠΑΘΕ, στο γραφείο του κ. Σουφλιά. Αν και παρακολουθούσαμε σε εβδομαδιαία βάση την πορεία του εγγράφου (Από το γραφείο Υπουργού, στο πρωτόκολλο, κατόπιν στην ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ <3/8/05> όπου διαπιστώθηκε αναρμοδιότητα, διαβιβάστηκε στην ΕΥΔΕ ΟΑΠ <8/8/05>, όπου ο αρμόδιος υπάλληλος ήταν σε κανονική άδεια), ώσπου μπήκε ο Σεπτέμβρης.
Τότε άρχισαν οι καθημερινές επικοινωνίες με τους αρμόδιους και εκεί αντιληφθήκαμε ότι το ερώτημα που είχαμε θέσει, ήταν πολύ δυσκολοαπάντητο. Εξάλλου στο έγγραφό μας, είχαν βάλει την υποσημείωση “να απαντηθεί από τον Διευθυντή του αρμόδιου Τμήματος”. Τελικά, επαναφέραμε το θέμα στο γραφείο του Υπουργού και μας παρέπεμψαν στο γραφείο τύπου.
Μετά από ολιγόωρες “διαβουλεύσεις”, μας έδωσαν την εξής απάντηση: Πολύ σύντομα ο Υπουργός θα προβεί στην ανακοίνωση των αποφάσεων για την οριστικοποίηση της χάραξης της ΠΑΘΕ στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών. Εκεί θα υπάρχουν όλες οι απαντήσεις στο ερώτημα της εφημερίδας σας.
Σίγουρα η απάντηση αυτή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον γνωστό χρησμό “Ήξεις, αφίξεις…”, μόνο που το ρεπορτάζ που ακολούθησε, μας κάνει να πιστεύουμε ότι η απάντηση περιέχει τη βεβαιότητα, ότι “ο πολεμιστής δεν θα γυρίσει στο σπίτι του!”.
Συγκεκριμένα, από άλλες πηγές έχουμε την πληροφόρηση, ότι οι περσινές γεωτρήσεις σε Λαμπινό και Μάρμαρα “έδειξαν” ακαταλληλότητα του εδάφους για δημιουργία σηράγγων.
Επίσης, από άλλη πηγή, υπάρχει η πληροφορία, ότι προκειμένου να γίνει μείωση του κόστους κατασκευής και να είναι δελεαστικότερη η προσφορά του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου, γίνεται προσπάθεια περικοπής των πολυδάπανων τεχνικών έργων σε περιοχές που δεν επηρεάζεται πολύ ο οικιστικός ιστός και δεν υπάρχουν “έντονες” διαμαρτυρίες.
Με απλά λόγια, αν τελικά επιλεγεί η λύση της διαπλάτυνσης της υπάρχουσας Νέας Εθνικής Οδού στο κέντρο της Αιγείρας, θα δημιουργηθούν τόσο μεγάλα προβλήματα, που το πρόβλημα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα μοιάζει ασήμαντο (ριζική αλλαγή του παράλληλου δημοτικού και επαρχιακού οδικού δικτύου κοκ).
Το κλείσιμο της υπόθεσης χάραξης της ΠΑΘΕ, είναι, μάλλον, ζήτημα “ημερών”. Αν φυσικά η Αιγείρα αποφασίσει ότι δεν πρέπει να “φορτωθεί” άλλη μια οδική αρτηρία μέσα στον πυκνό πολεοδομικό της πυρήνα, θα πρέπει να αφυπνιστεί, έστω και στο παρά ένα…
Στις 6 Μαΐου 2004, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας συνεστήθη πενταμελής διαπαραταξιακή επιτροπή για το θέμα του σιδηροδρόμου. Τώρα, που η υπόθεση με την ΕΡΓΟΣΕ έληξε, ας επανασυσταθεί η επιτροπή με κατεύθυνση τη διεκδίκηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ του καλύτερου δυνατού οφέλους από τη χάραξη της ΠΑΘΕ για την Αιγείρα.
ΣΗΜ: Η πληροφόρηση, ότι το έδαφος της Αιγείρας είναι ακατάλληλο για τούνελ, γεννά το εύλογο ερώτημα: Τα εδάφη στην Τράπεζα και στον Πλάτανο, όπου δημοπρατήθηκαν τα τούνελ από την ΕΡΓΟΣΕ, σε τί διαφέρουν από αυτά της Αιγείρας;
Τότε άρχισαν οι καθημερινές επικοινωνίες με τους αρμόδιους και εκεί αντιληφθήκαμε ότι το ερώτημα που είχαμε θέσει, ήταν πολύ δυσκολοαπάντητο. Εξάλλου στο έγγραφό μας, είχαν βάλει την υποσημείωση “να απαντηθεί από τον Διευθυντή του αρμόδιου Τμήματος”. Τελικά, επαναφέραμε το θέμα στο γραφείο του Υπουργού και μας παρέπεμψαν στο γραφείο τύπου.
Μετά από ολιγόωρες “διαβουλεύσεις”, μας έδωσαν την εξής απάντηση: Πολύ σύντομα ο Υπουργός θα προβεί στην ανακοίνωση των αποφάσεων για την οριστικοποίηση της χάραξης της ΠΑΘΕ στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών. Εκεί θα υπάρχουν όλες οι απαντήσεις στο ερώτημα της εφημερίδας σας.
Σίγουρα η απάντηση αυτή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον γνωστό χρησμό “Ήξεις, αφίξεις…”, μόνο που το ρεπορτάζ που ακολούθησε, μας κάνει να πιστεύουμε ότι η απάντηση περιέχει τη βεβαιότητα, ότι “ο πολεμιστής δεν θα γυρίσει στο σπίτι του!”.
Συγκεκριμένα, από άλλες πηγές έχουμε την πληροφόρηση, ότι οι περσινές γεωτρήσεις σε Λαμπινό και Μάρμαρα “έδειξαν” ακαταλληλότητα του εδάφους για δημιουργία σηράγγων.
Επίσης, από άλλη πηγή, υπάρχει η πληροφορία, ότι προκειμένου να γίνει μείωση του κόστους κατασκευής και να είναι δελεαστικότερη η προσφορά του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου, γίνεται προσπάθεια περικοπής των πολυδάπανων τεχνικών έργων σε περιοχές που δεν επηρεάζεται πολύ ο οικιστικός ιστός και δεν υπάρχουν “έντονες” διαμαρτυρίες.
Με απλά λόγια, αν τελικά επιλεγεί η λύση της διαπλάτυνσης της υπάρχουσας Νέας Εθνικής Οδού στο κέντρο της Αιγείρας, θα δημιουργηθούν τόσο μεγάλα προβλήματα, που το πρόβλημα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα μοιάζει ασήμαντο (ριζική αλλαγή του παράλληλου δημοτικού και επαρχιακού οδικού δικτύου κοκ).
Το κλείσιμο της υπόθεσης χάραξης της ΠΑΘΕ, είναι, μάλλον, ζήτημα “ημερών”. Αν φυσικά η Αιγείρα αποφασίσει ότι δεν πρέπει να “φορτωθεί” άλλη μια οδική αρτηρία μέσα στον πυκνό πολεοδομικό της πυρήνα, θα πρέπει να αφυπνιστεί, έστω και στο παρά ένα…
Στις 6 Μαΐου 2004, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας συνεστήθη πενταμελής διαπαραταξιακή επιτροπή για το θέμα του σιδηροδρόμου. Τώρα, που η υπόθεση με την ΕΡΓΟΣΕ έληξε, ας επανασυσταθεί η επιτροπή με κατεύθυνση τη διεκδίκηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ του καλύτερου δυνατού οφέλους από τη χάραξη της ΠΑΘΕ για την Αιγείρα.
ΣΗΜ: Η πληροφόρηση, ότι το έδαφος της Αιγείρας είναι ακατάλληλο για τούνελ, γεννά το εύλογο ερώτημα: Τα εδάφη στην Τράπεζα και στον Πλάτανο, όπου δημοπρατήθηκαν τα τούνελ από την ΕΡΓΟΣΕ, σε τί διαφέρουν από αυτά της Αιγείρας;