Με αφορμή την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών σηράγγων στην Ανατολική Αιγιαλεία, έργο που είχε ξεκινήσει από τα τέλη τού 2006, η ΕΡΓΟΣΕ με ανακοίνωσή της χαιρετίζει το γεγονός και προαναγγέλλει ότι μέσα στον Απρίλιο θα επαναδημοπρατηθούν με εργολαβία "σκούπα" τα ημιτελή έργα, ώστε το 2014 η Ανατολική Αιγιαλεία ίσως να "δει" τον σύγχρονο σιδηρόδρομο...
(υπεραισιόδοξο σενάριο για την ως τώρα "ιστορία" τού πολύπαθου αυτού έργου!)
ΆΛΛΟ ΈΝΑ ΒΉΜΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΆ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Σήμερα 01/02/2013, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την διάνοιξη της Σιδηροδρομικής σήραγγας Τράπεζας μήκους 2.700μ στην περιοχή του Διακοπτού. Η εν λόγω σήραγγα αποτελεί τμήμα του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΛΑΤΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΕΦΥΡΑΣ ΛΑΔΟΠΟΤΑΜΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ - ΑΙΓΙΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ» συνολικού προϋπολογισμού 71,3 εκατ. Ευρώ, το οποίο ολοκληρώνεται το 2013. Με την διάνοιξη της σήραγγας σήμερα ολοκληρώθηκε η κατασκευή της υποδομής σηράγγων συνολικού μήκους 5 χλμ. οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 160 km/h.
Το εν λόγω έργο αποτελεί σημαντικό τμήμα της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το Διακοπτό το 2014, στα πλαίσια εργολαβίας που θα δημοπρατηθεί τους επόμενους 2 μήνες. Με την ολοκλήρωση της γραμμής ο χρόνος διαδρομής από Αθήνα προς Πάτρα θα μειωθεί σε δυο ώρες."
(υπεραισιόδοξο σενάριο για την ως τώρα "ιστορία" τού πολύπαθου αυτού έργου!)
Η ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ
" Νέα Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Κιάτου – Πάτρας ΆΛΛΟ ΈΝΑ ΒΉΜΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΆ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Σήμερα 01/02/2013, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την διάνοιξη της Σιδηροδρομικής σήραγγας Τράπεζας μήκους 2.700μ στην περιοχή του Διακοπτού. Η εν λόγω σήραγγα αποτελεί τμήμα του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΛΑΤΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΕΦΥΡΑΣ ΛΑΔΟΠΟΤΑΜΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ - ΑΙΓΙΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ» συνολικού προϋπολογισμού 71,3 εκατ. Ευρώ, το οποίο ολοκληρώνεται το 2013. Με την διάνοιξη της σήραγγας σήμερα ολοκληρώθηκε η κατασκευή της υποδομής σηράγγων συνολικού μήκους 5 χλμ. οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 160 km/h.
Το εν λόγω έργο αποτελεί σημαντικό τμήμα της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το Διακοπτό το 2014, στα πλαίσια εργολαβίας που θα δημοπρατηθεί τους επόμενους 2 μήνες. Με την ολοκλήρωση της γραμμής ο χρόνος διαδρομής από Αθήνα προς Πάτρα θα μειωθεί σε δυο ώρες."
Τι λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος τής ΕΡΓΟΣΕ για τα χρονοδιαγράμματα
Μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε (30/ 1/ 13) στο
ypodomes.com ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κος Γιάννης Πετρόπουλος.
(Παρουσιάζουμε τα σημεία που αφορούν τα έργα Κιάτου - Πάτρας)
Ερώτηση: Πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις;
Γ.Πετρόπουλος: Για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας δεν έχει γίνει ακόμα η ανακήρυξη του μειοδότη και είμαστε προς το παρόν σε αναμονή.
Ερώτηση: Πέρυσι διαλύθηκαν κάποιες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη τα οποία παραμένουν ορφανά. Πότε να περιμένουμε την δημοπράτηση του έργου σκούπα;
Γ.Πετρόπουλος: Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως θα σταλεί στην Διαχειριστική Αρχή για γνωμοδότηση. Το έργο έχει προϋπολογισμό 180-200εκ.ευρώ και πιστεύουμε πως μέσα στην Άνοιξη θα δημοπρατηθεί.
Ερώτηση: Από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα τι θα γίνει; Με το θέμα της υπογειοποίησης στην πόλη της Πάτρας θα έχουμε κάτι;
Γ.Πετρόπουλος: Πιθανότατα το έργο να πάει για το νέο ΕΣΠΑ. Μιλάμε για δύο τμήματα. Το πρώτο από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο με κόστος 120εκ.ευρώ, το όποιο είναι προχωρά αλλά είναι ανώριμο ακόμα. Διερευνούμε όλες τις πιθανότητες για να υπάρξει εκσυγχρονισμός σε όλο το τμήμα μέχρι την Πάτρα. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και λόγω της σφοδρής οικονομικής κρίσης, το τρένο να πάει επιφανειακά με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Το κόστος σε αυτή την περίπτωση θα ήταν το 1/10 από την λύση της υπογειοποίησης που αποφασίστηκε το 2007 και ανεβάζει το κόστος στα 700εκ.ευρώ.
Γ.Πετρόπουλος: Για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας δεν έχει γίνει ακόμα η ανακήρυξη του μειοδότη και είμαστε προς το παρόν σε αναμονή.
Ερώτηση: Πέρυσι διαλύθηκαν κάποιες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη τα οποία παραμένουν ορφανά. Πότε να περιμένουμε την δημοπράτηση του έργου σκούπα;
Γ.Πετρόπουλος: Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως θα σταλεί στην Διαχειριστική Αρχή για γνωμοδότηση. Το έργο έχει προϋπολογισμό 180-200εκ.ευρώ και πιστεύουμε πως μέσα στην Άνοιξη θα δημοπρατηθεί.
Ερώτηση: Από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα τι θα γίνει; Με το θέμα της υπογειοποίησης στην πόλη της Πάτρας θα έχουμε κάτι;
Γ.Πετρόπουλος: Πιθανότατα το έργο να πάει για το νέο ΕΣΠΑ. Μιλάμε για δύο τμήματα. Το πρώτο από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο με κόστος 120εκ.ευρώ, το όποιο είναι προχωρά αλλά είναι ανώριμο ακόμα. Διερευνούμε όλες τις πιθανότητες για να υπάρξει εκσυγχρονισμός σε όλο το τμήμα μέχρι την Πάτρα. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και λόγω της σφοδρής οικονομικής κρίσης, το τρένο να πάει επιφανειακά με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Το κόστος σε αυτή την περίπτωση θα ήταν το 1/10 από την λύση της υπογειοποίησης που αποφασίστηκε το 2007 και ανεβάζει το κόστος στα 700εκ.ευρώ.