Παρέμβαση για τα μεγάλα οδικά έργα και τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που δικαιούται η Δυτική Ελλάδα, κάνει ο Περιϕερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιϕάρας προς τον Πρωθπουργό Αλέξη Τσίπρα, ζητώντας του να αρθούν αδικίες και ανισότητες που βασανίζουν την περιοχή εδώ και δεκαετίες...
Η επιστολή του Περιϕερειάρχη προς τον Πρωθυπουργό μεταξύ άλλων αναφέρει:
Η παρουσία της Κυβέρνησης, και εσάς προσωπικά, στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα στην Περιϕέρεια Δυτικής Ελλάδας, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων αναπτυξιακών υποδομών.
Ωστόσο, για εμάς η συζήτηση αϕορά το σύνολο του τεχνικού και ϕυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας και της Ιόνιας οδού. Δυστυχώς, όμως, αυτήν τη στιγμή είναι αποκλεισμένο ένα μεγάλο μέρος του έργου της Ολυμπίας οδού από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, αϕού δεν έχει ανακοινωθεί κανένα σχέδιο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ακόμα και οι εργολαβίες που έχουν προκηρυχθεί μέχρι τον Πύργο, δεν έχουν σύμβαση, ούτε χρονοδιάγραμμα.
Ξεκινώντας με μια αναδρομή, η Ολύμπια οδός ξεκίνησε το 2007 ως έργο παραχώρησης, στο σύνολό της, δηλαδή Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος - Καλό Νερό –Τσακώνα, με πολλές ασάϕειες και καμία προετοιμασία σε απαλλοτριώσεις – μελέτες – αρχαιολογικές ανασκαϕές κ.ά.
Η κρίση το 2009 είχε άμεσες συνέπειες και στα δύο έργα, με μεγαλύτερες δυστυχώς σε αυτό της Ολυμπίας οδού και έϕερε τα πάνω κάτω στο Ελληνικό Δημόσιο, στο τραπεζικό σύστημα και τις αναδόχους εταιρείες, με αποτέλεσμα σταδιακά το 2010 να είναι όλα τα εργοτάξια νεκρά – αραχνιασμένα και σε πλήρες τέλμα το έργο. Και ξεκινά ο Γολγοθάς της επανεκκίνησης.
Η επανεκκίνηση του 2013 δημιουργεί τη μεγάλη αδικία για το έργο της Ολυμπίας οδού, αϕού το μεγαλύτερο τμήμα της μένει εκτός Σύμβασης.
Σήμερα 10 χρόνια μετά την έναρξη του έργου βρίσκουμε:
* Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα παρά τις καθυστερήσεις να βρίσκεται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και με ορίζοντα ολοκλήρωσης το Μάρτιο του 2017. Δυστυχώς και εδώ είχαμε την αρνητική πρωτοτυπία, ενώ υλοποιείται το έργο, οι πολίτες να επιβαρύνονται με διόδια και μάλιστα αυξημένα, σε όλο το χρονικό διάστημα της κατασκευής. Οποιαδήποτε λοιπόν συζήτηση για αύξηση τιμής πριν την ολοκλήρωση, θα πρέπει να σταματήσει άμεσα. Το κόστος αυτό οι πολίτες δεν μπορούν και δεν πρέπει να το αναλάβουν.
Ο κ. Κατσιϕάρας στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό μεταϕέρει την αγωνία των Αρχών, των παραγωγικών ϕορέων, των κοινωνικών θεσμών και των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας για ίσες ευκαιρίες με τις άλλες περιοχές της χώρας, που θα έρθουν με το σύνολο των σύγχρονων αναπτυξιακών οδικών δικτύων (Ολυμπία Οδός και Ιόνια Οδός), την Σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, τις υποδομές ϕυσικού αερίου σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία, και την αξιοποίηση των Υδρογονανθράκων στα δύο οικόπεδα του Κατακόλου και Πατραϊκού.
Ιδιαίτερα έμϕαση δίνει ο Περιϕερειάρχης στο θέμα των οδικών αξόνων, και ιδίως της Ολυμπίας Οδού. Τονίζει ότι η Ολυμπία Οδός δεν είναι «Ολυμπία» Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία και χωρίς την ολοκλήρωση του συνόλου του ϕυσικού και τεχνικού αντικειμένου, και ζητά την επανεξέταση των διοδίων, δεδομένης και της άσχημης οικονομικής κατάστασης των πολιτών, τονίζοντας ότι είναι το μοναδικό έργο που κατά τη διάρκεια κατασκευής του είχε διόδια, και μάλιστα ακριβά.Η επιστολή του Περιϕερειάρχη προς τον Πρωθυπουργό μεταξύ άλλων αναφέρει:
Η παρουσία της Κυβέρνησης, και εσάς προσωπικά, στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα στην Περιϕέρεια Δυτικής Ελλάδας, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων αναπτυξιακών υποδομών.
Ωστόσο, για εμάς η συζήτηση αϕορά το σύνολο του τεχνικού και ϕυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας και της Ιόνιας οδού. Δυστυχώς, όμως, αυτήν τη στιγμή είναι αποκλεισμένο ένα μεγάλο μέρος του έργου της Ολυμπίας οδού από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, αϕού δεν έχει ανακοινωθεί κανένα σχέδιο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ακόμα και οι εργολαβίες που έχουν προκηρυχθεί μέχρι τον Πύργο, δεν έχουν σύμβαση, ούτε χρονοδιάγραμμα.
Ξεκινώντας με μια αναδρομή, η Ολύμπια οδός ξεκίνησε το 2007 ως έργο παραχώρησης, στο σύνολό της, δηλαδή Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος - Καλό Νερό –Τσακώνα, με πολλές ασάϕειες και καμία προετοιμασία σε απαλλοτριώσεις – μελέτες – αρχαιολογικές ανασκαϕές κ.ά.
Η κρίση το 2009 είχε άμεσες συνέπειες και στα δύο έργα, με μεγαλύτερες δυστυχώς σε αυτό της Ολυμπίας οδού και έϕερε τα πάνω κάτω στο Ελληνικό Δημόσιο, στο τραπεζικό σύστημα και τις αναδόχους εταιρείες, με αποτέλεσμα σταδιακά το 2010 να είναι όλα τα εργοτάξια νεκρά – αραχνιασμένα και σε πλήρες τέλμα το έργο. Και ξεκινά ο Γολγοθάς της επανεκκίνησης.
Η επανεκκίνηση του 2013 δημιουργεί τη μεγάλη αδικία για το έργο της Ολυμπίας οδού, αϕού το μεγαλύτερο τμήμα της μένει εκτός Σύμβασης.
Σήμερα 10 χρόνια μετά την έναρξη του έργου βρίσκουμε:
* Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα παρά τις καθυστερήσεις να βρίσκεται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και με ορίζοντα ολοκλήρωσης το Μάρτιο του 2017. Δυστυχώς και εδώ είχαμε την αρνητική πρωτοτυπία, ενώ υλοποιείται το έργο, οι πολίτες να επιβαρύνονται με διόδια και μάλιστα αυξημένα, σε όλο το χρονικό διάστημα της κατασκευής. Οποιαδήποτε λοιπόν συζήτηση για αύξηση τιμής πριν την ολοκλήρωση, θα πρέπει να σταματήσει άμεσα. Το κόστος αυτό οι πολίτες δεν μπορούν και δεν πρέπει να το αναλάβουν.