Ποιος μπορούσε να φανταστεί τον Μάρτιο του 2007 (τότε που
ολοκληρώθηκαν οι δημοπρατήσεις του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη) ότι θα περνούσαν
12 χρόνια για να δουν τρένο στο Αίγιο (ούτε καν στη Ροδοδάφνη)
μέσα στο 2019...;
Το ποιο σοβαρό όμως είναι ότι στα τμήματα Ροδοδάφνη –
Ψαθόπυργος – Ρίο (στα οποία εδώ και 2-3 χρόνια ήταν σε εξέλιξη έργα), το Υπουργείο
Υποδομών και ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζουν φάκελο προς τις Βρυξέλες για την έγκριση χρηματοδότησης
της ολοκλήρωσης της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής υψηλών ταχυτήτων από
την περιοχή της Ροδοδάφνης (Αίγιο) μέχρι το Ρίο στην οδό Κανελλοπούλου, προκειμένου
να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για το συγκεκριμένο τμήμα !
Αλλά ας δούμε αναλυτικότερα πως παρουσιάζεται το σοβαρό αυτό
θέμα από το «ypodomes.com»
Φάκελο Μεγάλου Έργου ετοιμάζουν Υπουργείο Υποδομών και ΕΡΓΟΣΕ για την έγκριση της χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής υψηλών ταχυτήτων από την περιοχή της Ροδοδάφνης (Αίγιο) μέχρι το Ρίο στην οδό Κανελλοπούλου. Σύμφωνα με απόφαση του Υπ.ΥΠΟΜΕ αποφασίστηκε η συνδρομή του στην ΕΡΓΟΣΕ με Τεχνικό Σύμβουλο ο οποίος θα βοηθήσει για να σταλεί το επόμενο διάστημα ο ΦΜΕ στις Βρυξέλλες και να πάρει το πράσινο φως προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για το συγκεκριμένο τμήμα. Ήδη ορίστηκε τριμελής επιτροπή για το θέμα από το Υπουργείο.
Το κόστος του τμήματος Ροδοδαφνη-Ρίο συνολικού μήκους 32χλμ εκτιμάται σε περίπου 125εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει επιδομή (δηλαδή γραμμές), ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS και τους σταθμούς. Επιπλέον αναμένεται να "σπάσει" σε δύο εργολαβίες. Η πρώτη μεταξύ Ροδοδάφνης και Ψαθόπυργου που περιλαμβάνει και τη μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ και η δεύτερη μεταξύ Ψαθόπυργου και Ρίου.
Να σημειωθεί ότι σήμερα σε αυτό το τμήμα εκτελούνται εργασίες υποδομής πάλι σε δύο εργολαβίες όπως παραπάνω με την πρώτη να είναι σχεδόν ολοκληρωμένη και τη δεύτερη να προβλέπεται η ολοκλήρωση της για το 2020.
Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι, με την έγκριση των Βρυξελλών και της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ να τρέξουν φέτος αυτοί οι δύο διαγωνισμοί.
Φέτος αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία χωρίς ηλεκτροκίνηση η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη με τερματικό σταθμό το Αίγιο με το δρομολόγιο να υπολογίζεται σε περίπου 1 ώρα και 50 λεπτά.
Για την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της ΝΔΣΓΥΤ Ροδοδάφνης-Ρίο προβλέπονται οι παρακάτω εργασίες:
Εργασίες Επιδομής (σκυρογραμμή), η κατασκευή 8 σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτικων), εργασίες Σηματοδότησης – Τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνηση.
Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ταχύτητα μελέτης 200 χλμ./ώρα. Το σύστημα αλληλεξάρτησης θα είναι ηλεκτρονικού τύπου (Electronic Interlocking), επιπέδου ασφαλείας 4 (SIL 4). Θα εφαρμοσθεί το Επίπεδο 1 του ETCS, δηλαδή συνδυασμός φωτεινής σηματοδότησης με επανάληψη των σημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής (Lineside Electronic Units – LEU) και ραδιοφάρων (Eurobalises). Στο τμήμα της νέας γραμμής θα κατασκευαστεί και ενσύρματο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.
Επίσης προβλέπονται φυτοτεχνικές εργασίες και οι απαραίτητες καλλιεργητικές εργασίες για την εγκατάσταση φυτών (δένδρων, θάμνων και φυτών πρανών) με σκοπό τόσο την περιβαλλοντική αποκατάσταση των ορυγμάτων και επιχωμάτων του έργου, όσο και της προστασίας τους από τυχόν διαβρώσεις.