Μέχρι το 2012, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα φτάνει μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας, ενώ δύο χρόνια νωρίτερα, η ίδια γραμμή θα έχει φτάσει μέχρι τον Αγιο Διονύσιο.
Παράλληλα, θα εκτελείται η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη, που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2009.
Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα των εργασιών που παρουσίασαν το μεσημέρι της Παρασκευής 22 Οκτωβρίου στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στον Νομάρχη, Δημήτρη Κατσικόπουλο και στον αρμόδιο Αντινομάρχη Γιώργο Αθανασόπουλο, κατά την διάρκεια ενημέρωσης που παρείχαν στο κτίριο της Νομαρχίας.
Στην συνάντηση, μετείχαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, ο κ. Κουρέντας (Δ/ντης Έργων), ο κ. Σπυράκος (Δ/ντης Μελετών), ο κ. Μουρουδέλας (Αρχιμηχανικός) και υπάλληλοι επιβλέποντες τις μελέτες.
Όπως αναφέρθηκε, βάσει των μελετών που έχουν γίνει, η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη στην περιοχή της Πάτρας και σε συνολικό μήκος 4,8 χιλιομέτρων, ενώ βάσει της ίδιας μελέτης προβλέπεται η κατασκευή ενός υπογείου επιβατικού σταθμού στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου.
Άλλο ένα τούνελ 4365 μ. προβλέπεται στη “δύσκολη” περιοχή της Παναγοπούλας, με εκατέρωθεν 400 μέτρα επιπλέον υπογειοποίησης.
Όσο αφορά τον εμπορευματικό σταθμό, που προβλέπεται να δημιουργηθεί στο Δρέπανο, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ζήτησε από την ΕΡΓΟΣΕ να εξηγήσει και να τεκμηριώσει τους λόγους. Σύμφωνα με όσα λοιπόν έγιναν γνωστά, ο Εμπορευματικός Σταθμός προκρίνεται να δημιουργηθεί στο Δρέπανο, αφού η εκεί περιοχή έχει ήδη χαρακτηρισθεί “βιομηχανική”.
Ουσιαστικά, με τη σύσκεψη αυτή οριστικοποιήθηκε το θέμα της διέλευσης του τρένου από την Αιγιαλεία και σύμφωνα με τα λεχθέντα, το κομμάτι Κιάτου – Αιγίου (Ροδοδάφνη) συνολικού κόστους 534 εκατ. Ευρώ, σύντομα θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται (έχει δρομολογηθεί το αίτημα συγχρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε.).
Για το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Πάτρα τα χρήματα που θα απαιτηθούν προϋπολογίζονται σε 400 εκατ. ευρώ περίπου.