Τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα της δυτικής Ελλάδας, ανακοίνωσε την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου στην Πάτρα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, όπου προήδρευσε σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
Για το αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πάτρας, έργο που αφορά άμεσα και την περιοχή μας, ο Υπουργός είπε ότι σε δύο – τρεις μήνες θα παρθούν οριστικές αποφάσεις για τις περιοχές απ’ όπου θα διέλθει, ενώ τον προσεχή Μάιο θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2005 θα έχει αναδειχθεί ο μειοδότης. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάιο του 2006.
Το έργο θα γίνει με αυτοχρηματοδότηση και θα τιτλοφορείται πλέον Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Ο λόγος προφανής, αφού η είσπραξη των διοδίων (από Ελευσίνα έως Πύργο) από τις εταιρίες που θα αναλάβουν την κατασκευή, είναι το αντιστάθμισμα του πολύ μεγάλου χρηματικού κόστους που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου.
Όπως επισήμανε ο κ. Σουφλιάς, εξυπακούεται ότι θα υπάρξει (όχι ευκαταφρόνητη) αύξηση στα διόδια όταν λειτουργήσει ο νέος δρόμος.
Στο περιθώριο, πάντως, των εξαγγελιών αυτών, ακούστηκαν και φωνές αμφισβήτησης του παραπάνω χρονοδιαγράμματος, αφού ο χρόνος των 18 περίπου μηνών είναι αρκετά μικρός.
Μέσα σε αυτό το διάστημα δηλ. πρέπει να γίνουν οι οριστικές μελέτες, να γίνουν οι απαλλοτριώσεις, να βρεθεί ο κατασκευαστής, να συζητηθεί και να εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων (η έγκριση της Βουλής είναι υποχρεωτική για τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα) κλπ.
Όσον αφορά βέβαια την περιοχή μας, οι εξαγγελίες του κ. Σουφλιά, επιβεβαίωσαν πλήρως τα αποκλειστικά δημοσιεύματα του “Φ” τον Ιούνιο του 2004, όταν, για πρώτη φορά τότε, φέραμε στο φως της δημοσιότητας τη χαρτογράφηση της νέας χάραξης και τη γεωλογική έρευνα του νέου δρόμου.
Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, η ενημέρωση από τον υπουργό για κάποια γεωλογικά προβλήματα που εντοπίζονται σε γειτονικές περιοχές (Ελίκη, Πλάτανος, Δερβένι) χωρίς να αναφερθεί και στα προβλεπόμενα τούνελ της Αιγείρας, είναι σημάδι ότι η υπόγεια χάραξη της Αιγείρας θα είναι η οριστική.
Για παν ενδεχόμενο, όμως, μέχρι την επισημοποίηση της μελέτης χρειάζεται στενή παρακολούθηση του θέματος, με δεδομένο ότι η προβλεπόμενη υπογειοποίηση του αυτοκινητοδρόμου, είναι το Α και το Ω στο αναπτυξιακό μέλλον της Αιγείρας.