Στο φύλλο Μαρτίου 2007, ο «Φ» είχε αναφερθεί σε δημοσίευμα αθηναϊκής εφημερίδας, στο οποίο εκφράζονταν φόβοι για την χρηματοδότηση του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Ροδοδάφνης. Με αφορμή το γεγονός αυτό η εφημερίδα μας υπέβαλε στις 10 Απριλίου προς το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σχετικό ερώτημα.
Άμεσα από την αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου στις 16 Απριλίου, διαβιβάστηκε στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ζητώντας τους να απαντηθεί το ερώτημα της εφημερίδας «Φ».
Από την απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ (βλ. διπλανή στήλη), ο οποίος τονίζει την απρόσκοπτη και με ταχύτατους ρυθμούς εξέλιξη του έργου μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τεκμαίρεται ότι ουδεμία αλλαγή στη χάραξη είναι πλέον εφικτή, αφού η οποιαδήποτε καθυστέρηση θα τινάξει στον αέρα τα ασφυκτικά περιθώρια ολοκλήρωσης του νέου σιδηροδρομικού δικτύου (τουλάχιστον μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου).
ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ και ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Προς: κ. Κ. Ρόζο - Εκδότη εφημερίδας «ΦΡΟΥΡΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑIΓΙΑΛΕIΑΣ» - Αιγείρα Αχαΐας
Κοιν: 1. Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Γενική Δ/νση Μεταφορών Δ/νση Εμπορευματικών Μεταφορών Τμήμα Σιδ/κών & Συνδυασμένων Μεταφορών. 2. 0ΣΕ Γραφείο Διευθύνοντα Συμβούλου
Εσωτ. Κοιν. : 1. Γενική Διεύθυνση Κατασκευών Ι Έργα ΙV. 2. Διεύθυνση Υπηρεσιών Έργου Ι Υπηρεσία Απαλλοτριώσεων 3.Κ.Φ.
Ημερ/νία: 08 Μαΐου 2007
Α.Π.: 106991. Φακ. Αρχειοθ. Τμήμ.: Ε. 2
ΘΕΜΑ: Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη.
ΣΧΕΤ: Το υπ’ αριθμ. Φ21/21837/1705/16-04-2007 έγγραφο ΥΜΕ
Σχετικά με την από 10/04/2007 επιστολή σας, η οποία μας διαβιβάστηκε με το ανωτέρω σχετικό, και αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
Το Έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, που υλοποιεί η Εταιρεία μας, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. Ε(2004) 5701 Απόφασης Χρηματοδότησης, που εκδόθηκε το Δεκέμβριο 2004.
Στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ περίπου, με τις οποίες εκτελούνται εργασίες διάνοιξης των σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου, Μελισσίου, Αιγίου και Δερβενίου, κατασκευής της γέφυρας Λαδοποτάμου και κατασκευής έργων υποδομής της ανοικτής γραμμής, ενώ προωθείται με ταχείς ρυθμούς η διαδικασία συντέλεσης των αναγκαίων απαλλοτριώσεων.
Παράλληλα προωθείται η διαδικασία δημοπράτησης για συμβάσεις προϋπολογισμού 33 εκατ. ευρώ περίπου, που αφορούν στην προμήθεια των υλικών στρώσης της γραμμής.
Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του συνολικού Έργου εκτείνεται έως τα τέλη του 2010, χρόνος που είναι σύμφωνος με τον αναφερόμενο στην ισχύουσα Απόφαση Χρηματοδότησης του Ταμείου Συνοχής. Κατόπιν των παραπάνω δεν διαφαίνεται κανένα πρόβλημα όσον αφορά στη συνέχιση της χρηματοδότησης του Έργου και κατά συνέπεια της καταβολής των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις.
Βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία χρειαστείτε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος - Ν. Κούρεντας