Από τον Δεκ. του 1997 γράφω στον «Φ» για το «άγιο» τρένο
που ήτανε στο …δρόμο για Πάτρα!!! Δεκάδες ανακοινώσεις εξαγγελιών ολοκλήρωσης έχουν αποσταλεί αλλά ο χρόνος συνέχεια τις διαψεύδει…
Ευχή τούτη εδώ η ανακοίνωση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά να μη πάει στράφι…
Τουλάχιστον να το φέρουν το 2014 μέχρι τα Μαύρα Λιθάρια (κι ας γκρεμίσουν και
τα αρχαία)… Από εκεί και πέρα θα κολυμπήσουμε για μερικά παραπάνω χρόνια...
Πριν διαβάστε την ανακοίνωση ρίξτε μια ματιά σε αυτό που
είχαμε γράψει στο «Φ» 3 μέρες πριν την σύσκεψη:
Μία ακόμα σύσκεψη για το τρένο στην Αχαϊκή πρωτεύουσα…
Την Τρίτη
6 Σεπτεμβρίου, στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, με πρωτοβουλία τού Περιφερειάρχη
Απόστολου Κατσιφάρα θα γίνει ευρεία σύσκεψη που θα συμμετέχουν ο Πρόεδρος
και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ο Πρόεδρος και Διευθύνων
Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι Δήμαρχοι
των περιοχών διέλευσης του τρένου.
Βέβαια, σύμφωνα
με πληροφορίες, το κύριο θέμα συζήτησης θα είναι η ανάπτυξη, πύκνωση
και επέκταση των δρομολογίων τού λειτουργούντος (ακόμα) παλαιού τρένου
στις περιοχές εκατέρωθεν της Πάτρας. Ήδη, εδώ και μερικές μέρες ο “προαστιακός”
πιάνει από Άγιο Βασίλειο (Ρίο) ενώ θα ζητηθεί τα δρομολόγια αυτά να
φτάνουν και στο Νομό Ηλείας.
Φυσικά, για
το μεγάλο και σοβαρό θέμα που αφορά στα έργα κατασκευής της ηλεκτροκίνητης
γραμμής, δεν θα βγει κάτι νεότερο από όσα έχουν γραφτεί μέχρι τώρα από
την εφημερίδα μας. Γνωστό, ότι οι εργολαβίες είναι σε εξέλιξη… Πράγματι,
σε μερικούς μήνες ο νέος εργολάβος θα ξεκινήσει μέσα στο Διακοπτό και
παράλληλα θα πρέπει να φτιάξει και τους σταθμούς. Κανείς όμως δεν λέει
γιατί παραμένει εδώ και πολύ καιρό σε “αφάνεια” η συνέχιση της εργολαβίας
της “Μηχανικής” σε Δερβένι, Αιγείρα, Πλάτανο κλπ. Το ερώτημα, αν θα
δοθεί σε άλλον εργολάβο και με ποια διαδικασία θα ξεμπλοκάρει η συνέχιση
των εργασιών, οφείλουν να το απαντήσουν, καθώς και το μετά από πόσα χρόνια
θα δοθεί η εργολαβία αγοράς και τοποθέτησης των σιδηροτροχιών κλπ.
κλπ.
Συνολικά
μεταξύ Κιάτου και Αιγίου “τρέχουν” πέντε εργολαβίες το κόστος των οποίων
μαζί με την προμήθεια σιδηροτροχιών - σκύρων - στρωτήρων, φτάνει το μισό
δισεκατομμύριο Ευρώ.
Η περαιτέρω πορεία προς την Πάτρα φαντάζει εφιαλτική
(οικονομικά)!
Ανακοίνωση Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Πάτρα, 6 Σεπτεμβρίου
2011
Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της
σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο έως το Ρίο ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη
προκηρυγμένη μελέτη για την επέκταση του νέου, σύγχρονου δικτύου στον άξονα
Πάτρα – Πύργος - Ολυμπία- νότια Πελοπόννησος.
Αυτό επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της
ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος στη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης που συνεκλήθη
στην Πάτρα με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα
και με σκοπό να γίνει μια πλήρης επισκόπηση όλων των ανοικτών ζητημάτων που
αφορούν στις σιδηροδρομικές υποδομές στην Περιφέρεια.
Ο κ. Πετρόπουλος πρόσθεσε ότι με βάση τον προγραμματισμό
της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων θα
έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 στο τμήμα Κιάτο – Διακοπτό και έως το 2015 στο
τμήμα Διακοπτό – Ροδοδάφνη Αιγίου. Με την ολοκλήρωση των έργων, το 2016, η
διαδρομή Αθήνα – Πάτρα με το τρένο θα συντμηθεί στις δύο ώρες.
Σε ό,τι αφορά στην προοπτική υπογειοποίησης της γραμμής
από το Ρίο έως την Πάτρα ο κ. Πετρόπουλος εξήγησε ότι το κόστος του έργου
αποτιμάται κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ και στην παρούσα φάση τα χρήματα αυτά
δεν είναι διαθέσιμα. Οι δε κρούσεις που έγιναν για χρηματοδότηση του έργου από
την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είχαν αρνητική έκβαση. Εναλλακτικά, όπως
τόνισε ο κ. Πετρόπουλος, εξετάζεται η αναβάθμιση της παρούσας γραμμής χωρίς να
εγκαταλείπεται η προοπτική της υπογειοποίησης όταν οι οικονομικές συνθήκες το
επιτρέψουν.
Αυτή την περίοδο κατά μήκος της γραμμής βρίσκονται ήδη σε
εξέλιξη τέσσερις εργολαβίες, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ, τόνισε ο
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ προσθέτοντας ότι συχνά ανακύπτουν
προβλήματα στην κανονική εξέλιξη του έργου εξαιτίας απαλλοτριώσεων,
αρχαιολογικών ευρημάτων αλλά και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης
Ζηλιασκόπουλος αναφέρθηκε στα έως τώρα αποτελέσματα του προαστιακού
σιδηρόδρομου της Πάτρας σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.
Πρόσθεσε ότι μόλις πρόσφατα η γραμμή επεκτάθηκε ως τον Άγιο Βασίλειο και
ετοιμάζεται επέκταση έως τον Ψαθόπυργο ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μελετά τις δυνατότητες
επέκτασης και σε άλλες περιοχές ανατολικά και δυτικά της Πάτρας.
Για την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία ανήγγειλε ότι
από την επόμενη χρονιά θα διπλασιαστούν τα δρομολόγια ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα
το επιβατικό κοινό ενώ τόνισε ότι σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ και κατά τις
περιόδους που θα φτάνουν κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Πάτρας μπορεί να
δρομολογείται τρένο έως την Αρχαία Ολυμπία και τα Καλάβρυτα (μέσω Οδοντωτού).
Στη συνέχεια οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ και της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησαν σε παρατηρήσεις και ερωτήματα που τέθηκαν εκ μέρους των
Δημάρχων, των Αντιπεριφερειαρχών και των εκπροσώπων φορέων που συμμετείχαν στη
σύσκεψη.
Στη σύσκεψη πήραν μέρος ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος
Τσούκαλης, οι Αντιπεριφερειάρχες Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ηλείας Χαράλαμπος
Καφύρας, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κώστας Καρπέτας, ο
Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκος Υφαντής, ο
Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Γεωργιόπουλος,
οι Δήμαρχοι Πατρέων Γιάννης Δημαράς, Πύργου Μάκης Παρασκευόπουλος, Αιγιαλείας Στάθης
Θεοδωρακόπουλος, Ήλιδας Γιάννης Λυμπέρης, Ανδραβίδας – Κυλλήνης Δημήτρης
Αρβανίτης, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δυτικής Αχαΐας Κανέλλος Κανελλόπουλος, οι
επικεφαλής παρατάξεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Χρήστος Σταυρόπουλος και Κώστας
Παπακωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Ελλάδας του ΤΕΕ Θανάσης
Γιανναδάκης, ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Γιώργος Ζεππάτος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του
Οργανισμού Κώστας Πλατυκώστας κ.α.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ