Εδώ και δέκα χρόνια, έχουμε εξοικειωθεί με τις αλλεπάλληλες
αλλαγές ημερομηνιών τόσο στην έναρξη, όσο και στην ολοκλήρωση των δημοπρατούμενων
τμημάτων του νέου σιδηροδρομικού δικτύου
από το Κιάτο στο Αίγιο και ακολούθως στην Πάτρα…
Όπως αναφέρεται αναλυτικότερα και παρακάτω, η «καρκινοβατούσα»
εργολαβία τής «Μηχανικής» ουσιαστικά διακόπηκε οριστικά μετά την πλημμύρα τού Φεβρουαρίου
2012 στο Θολοπόταμο Αιγείρας και τυπικά η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε και στην τυπική
διάλυσή της, τον Ιούνιο του 2012…
Έκτοτε, είχαμε αλλεπάλληλες ανακοινώσεις ημερομηνιών για
την επαναδημοπράτηση του συγκεκριμένου τμήματος, (Φεβ. 2013, Μάιος 2013,
Ιούλιος 2013 κλπ) οι οποίες αναιρούνται
από νεότερες…
‘Έτσι και πριν μερικές μέρες, ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κ.
Κώστας Σπηλιόπουλος κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια της Δυτικής Αιγιαλείας,
λόγω της επικείμενης έναρξης των εργασιών Ροδοδάφνης –Ψαθόπυργου, ανακοίνωσε
ότι "η πολύαναμενόμενη εργολαβία «σκούπα» Κιάτου Ροδοδάφνης αναμένεται να
δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2013 λόγω εκκρεμοτήτων που υπάρχουν από τη
διαλυθείσα εργολαβία."
Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει με τις πλέον αισιόδοξες
προβλέψεις (φαστ τρακ), ότι οι εργασίες στη διαλυθείσα εργολαβία ίσως να ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2014…!
Για τους αναγνώστες τού «Φ», αυτό το πρόβλημα ήταν γνωστό από τον Σεπτέμβριο 2011, όπου είχα γράψει: …Κανείς όμως δεν λέει γιατί παραμένει εδώ και πολύ καιρό σε “αφάνεια” η συνέχιση της εργολαβίας της “Μηχανικής” σε Δερβένι, Αιγείρα, Πλάτανο κλπ. Το ερώτημα, αν θα δοθεί σε άλλον εργολάβο και με ποια διαδικασία θα ξεμπλοκάρει η συνέχιση των εργασιών, οφείλουν να το απαντήσουν, καθώς και το μετά από πόσα χρόνια θα δοθεί η εργολαβία αγοράς και τοποθέτησης των σιδηροτροχιών... http://froyros.blogspot.gr/2011/09/blog-post.html
Για τους αναγνώστες τού «Φ», αυτό το πρόβλημα ήταν γνωστό από τον Σεπτέμβριο 2011, όπου είχα γράψει: …Κανείς όμως δεν λέει γιατί παραμένει εδώ και πολύ καιρό σε “αφάνεια” η συνέχιση της εργολαβίας της “Μηχανικής” σε Δερβένι, Αιγείρα, Πλάτανο κλπ. Το ερώτημα, αν θα δοθεί σε άλλον εργολάβο και με ποια διαδικασία θα ξεμπλοκάρει η συνέχιση των εργασιών, οφείλουν να το απαντήσουν, καθώς και το μετά από πόσα χρόνια θα δοθεί η εργολαβία αγοράς και τοποθέτησης των σιδηροτροχιών... http://froyros.blogspot.gr/2011/09/blog-post.html
Περιληπτικό ιστορικό του έργου Κιάτου – Ροδοδάφνης:
__Μάρτιος 2007: Τρανταχτό παράδειγμα, η μεγάλη εργολαβία που κατακυρώθηκε
στη «Μηχανική» στις 13 Μαρτίου 2007 (υποδομή
Κιάτο – Ροδοδάφνη) σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, έπρεπε
να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το Αίγιο τον Δεκέμβριο του 2010.....
Δύο μέρες αργότερα (15 Μαρτίου 2007) ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών,
κ. Μιχάλης Λιάπης, επισκέφθηκε την Αχαΐα. Ο κ. Λιάπης έφτασε λίγο
μετά τις 10 το πρωί στο Δημαρχείο της Πάτρας, και αργότερα τις σήραγγες Πλατάνου,
όπου ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «μέσα στην επόμενη 5ετία η Πάτρα
θα συνδέεται με την Αθήνα με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο …» http://froyros.blogspot.gr/2008/04/blog-post_4961.html
__Τον Σεπτέμβριο του 2009 γράψαμε: “Συμφωνία κυρίων”; η
μακρόχρονη διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων Κιάτου – Πάτρας
Όνειρο θερινής νυκτός φαντάζει πλέον η, εντός των
συμβατικών προθεσμιών (μέχρι το 2011), ολοκλήρωση τού νέου σιδηροδρόμου
Κιάτου – Ροδοδάφνης.
Αυτό, μάλλον, συνειδητοποίησαν οι εμπλεκόμενοι
φορείς και προέβησαν σε (οριστική) διακοπή των δρομολογίων αμέσως
μετά το δεκαπενταύγουστο, προκειμένου να ξαναπάρει μπροστά η κατασκευαστική
“μηχανική”, αφού τα έργα σχεδόν στο σύνολό τους είχαν παγώσει (άγνωστο
γιατί) το τελευταίο διάστημα.. http://froyros.blogspot.gr/2008/04/blog-post_1276.html
__Στις 12 Μαΐου 2011 γράψαμε:
Καταθλιπτικό τοπίο, τα «εγκαταλελειμμένα» έργα...: Κινητικότητα, σε υψηλό επίπεδο, για να "ξεβαλτώσουν" τα Έργα
ΟΣΕ... Εργολαβία «πακέτο» (;) Σύμφωνα με αποκλειστική πληροφόρηση της εφημερίδας
μας, αυτό αποσκοπούσε και η έντονη κινητικότητα που υπήρξε το πρωινό
τής Πέμπτης 12 Μαΐου 2011, στην Ανατολική Αιγιάλεια… http://froyros.blogspot.gr/2008/04/blog-post_30.html
26 Ιουνίου 2012 Νέα επιβεβαίωση "Φ" σε, προ 14αμήνου, ρεπορτάζ για ΕΡΓΟλαβία "σκούπα"
Σε ρεπορτάζ τού ypodomes.com, το οποίο αναρτήθηκε στις 23 Μαΐου 2012 και αφορούσε το γνωστό θέμα της διάλυσης της εργολαβίας Εμφιετζόγλου στα ΕΡΓΑ ΟΣΕ Κιάτου Ροδοδάφνης, αναφέρονται επιπλέον και τα εξής: «Η απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ είναι να γίνει μία συνολική επαναδημοπράτηση «σκούπα» που θα περιλαμβάνει και τα υπολειπόμενα έργα των δύο έργων, όλες τις υπόλοιπες εκκρεμότητες από άλλες εργολαβίες, ενώ θα συμπεριληφθεί και η επιδομή σε όλο το τμήμα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.» Ο «Φ», τον Μάιο του 2011, είχε αναφερθεί για Εργολαβία «πακέτο»