15.9.13

Για την ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου δεν χρειάζονται μόνο κονδύλια από το ΕΣΠΑ…


αναθεωρημένο κείμενο
ΘΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΡΙΟΥ, αφού η ΕΡΓΟΣΕ από το 2004 έχει σχεδιάσει την εκβάθυνση της διάβασης για όλα τα αυτοκίνητα...
Με ανύπαρκτη οδική σήμανση, η αξιοποίηση του Θεάτρου θα παραμείνει μια «θολή» έννοια!
Όταν στις αρχές του 2011 ανακοινώθηκε επίσημα η ένταξη του αρχαίου θεάτρου στις χρηματοδοτήσεις του "Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς", χειροκροτήθηκε από τους πάντες, ως ένα από τα πιο αισιόδοξα μηνύματα ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής…
Πέρα όμως από τις καθιερωμένες, εδώ και μερικά χρόνια, καλοκαιρινές μουσικές βραδιές με επίκεντρο την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου, ποτέ δεν έγινε καμία κουβέντα, για την προβληματική πρόσβαση τουριστικών λεωφορείων και για την ανύπαρκτη οδική σήμανση στο εθνικό οδικό δίκτυο που να κατευθύνει τον τουρίστα – αρχαιολάτρη προς το Θέατρο…
Όσο αφορά το θέμα της οδικής σήμανσης, η γνωστή  περί ονομασίας"διαμάχη", καλά κρατεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, τότε που η αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία αναγκάστηκε, ύστερα από ισχυρότατες αντιδράσεις, να «αποσύρει» δεκάδες πινακίδες οδικής σήμανσης, επειδή το αναγραφέν σε αυτές όνομα της αρχαίας πόλης παρέπεμπε (γραμματολογικά / τονικά) στην «ομότιτλη» παραλιακή Αιγείρα…
Επειδή, λοιπόν η ιστορία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ξαναγραφεί 
[είτε «διορθώνοντας» τον Παυσανία που αναφέρει ξεκάθαρα ότι το επίνειο των Αιγειρών έχει το ίδιο όνομα με την πόλη ("XXVI. ες δέ τό επίνειον τό Αιγειρατών -όνομα τό αυτό ή τε πόλις καί τό επίνειον έχει--. επί θαλάσση μέν δή Αιγειράταις ουδέν εστιν ες μνήμην, οδός δέ εκ τού επινείου δύο σταδίων καί δέκα ες τήν άνω πόλιν"), με το σκεπτικό ότι κατά την παραμονή του στην περιοχή περί το 170 μ.Χ. δοκίμασε τον γλυκύτατο ντόπιο οίνο και «μπέρδεψε» τις λεύκες (Αίγειρους) με τις κατσίκες (Αίγες)
είτε καταγγέλλοντας τον Χαρίλαο Τρικούπη που το 1886 κατασκεύασε σιδηροδρομική στάση στην περιοχή τού Θολοποταμίτικου Αιγιαλού -όπου ευρίσκονταν τότε μερικά χειμαδιά- δίνοντάς του το όνομα Αιγείρα], το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να απαιτηθεί από κάθε αρμόδιο φορέα να προχωρήσει άμεσα η οδική σήμανση για την καθοδήγηση των επισκεπτών από τους κόμβους των εθνικών οδών στο θέατρο… 
Και αυτό πρέπει να γίνει ΤΩΡΑ χρησιμοποιώντας κάθε σημείο της στίξεως (οξεία, δασεία, βαρεία, περισπωμένη, υπογεγραμμένη) στη λήγουσα, στην παραλήγουσα ή στην προπαραλήγουσα της αναγραφόμενης αρχαίας ονομασίας τής πόλης και του θεάτρου, ώστε να απαλειφθεί κάθε πιθανός συσχετισμός με το όνομα του σημερινού παρά θυν αλός χωρίου…
Για το θέμα, της απρόσκοπτης διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από τις γέφυρες «νάνους» στον Κριό ποταμό, η ΕΡΓΟΣΕ από το 2004 έχει σχεδιάσει την εκβάθυνση της διάβασης του Κριού για όλα τα αυτοκίνητα. Φυσικά, πολλοί το γνώριζαν, αλλά το αποσιωπούσαν θέλοντας να το "πουλήσουν" μετά την ολοκλήρωση των ΕΡΓωνΟΣΕ ως έργο κατόπιν ενεργειών τους. Αυτό εξηγεί και γιατί -όταν (κάποτε) «έβρεχε» χρήμα και μελέτες- άφησαν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες! (π.χ. αυτή την απόφαση 23/5/2012 κανείς μα κανείς ντόπιος ασχολούμενος με τα κοινά δε "θέλησε" να την αξιοποιήσει).
Εν κατακλείδει,  κανένα αυτί δεν «ίδρωσε» το καλοκαίρι του 1996, τότε που για να φτάσει η τριαξονική νταλίκα με το τεράστιο στέγαστρο στο Παλιόκαστρο, στήθηκε μια ολόκληρη επιχείρηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και τον ΟΣΕ με ολιγόωρη διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, προκειμένου να περάσει πάνω από τις γραμμές για να εισέλθει στην «άβατη» 17η Ε.Ο. Προάγγελος, επίσης, της «τοπικής» αδιαφορίας ήταν και το ότι στις αρχές της δεκαετίας τού ’90, σε σύσκεψη που έγινε στην Αιγείρα παρουσία Αχαιού Υφυπουργού για τη βελτίωση των ορεινών οδικών αξόνων, όπου παρέστησαν 5-6 άτομα…
22-12-15  Κ.Ρ.