|
10/9/13 11:53 π.μ. |
Τρία περίπου χρόνια μετά τον αιφνίδιο «θάνατο» των
συμβάσεων Σουφλιά για τους Αυτοκινητόδρομους και έξι μήνες μετά τα «πομπώδη» εγκαίνια
επανεκκίνησης των οδικών έργων, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης των
περίπλοκων διαδικασιών - διαπραγματεύσεων για την χρηματοδότηση – επικαιροποίηση
των συμβάσεων παραχώρησης…
Μόνο που αυτή η «τελική ευθεία» δεν φαίνεται να έχει έναν
σαφή ορίζοντα αφετηρίας - τερματισμού…
Βέβαια, έχει γίνει σαφές, ότι το χρηματοδοτικό ταμείο
έχει «φουλάρει» με τα απαιτούμενα «πακέτα», αφενός με 1,2 δισεκατομμύρια Ευρώ
που εξασφαλίστηκαν με μια «γενναία» ανακατεύθυνση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ προς τους
αυτοκινητόδρομους, αφετέρου με ένα χαμηλότοκο δάνειο ύψους 650 εκατομμυρίων
Ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το κυριότερο με 810 εκατομμύρια
Ευρώ που θα «πέσουν» στα έργα και τα οποία προέρχονται από τα έσοδα των διοδίων
που αναλογούν στο Δημόσιο από την περίοδο 2008-2012.
Ύστερα απ’ όλα αυτά, λοιπόν, η «τελική ευθεία»
επανέναρξης των έργων έγκειται στο γεγονός ότι το «πράσινο φως» των
συναρμόδιων Γενικών Διευθύνσεων της ΕΕ και η έγκριση του Κολλεγίου των
Επιτρόπων υπολογίζεται να δοθεί στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ η απαιτούμενη ψήφιση
των νέων συμβάσεων παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων θα πρέπει να περιμένει
υποχρεωτικά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο… Οι πιο «απαισιόδοξοι» μιλάνε
για «καλά Χριστούγεννα»!
Και εκτός των άλλων, αν τα έργα μέχρι την Πάτρα
δεν ολοκληρωθούν μέσα στο 2015, από κει και πέρα κάθε μήνας καθυστέρησης θα
έχει -όπως λέγεται- σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις (ρήτρες καθυστέρησης)…
|