10.7.18

Εξαντλούνται τα «περιθώρια»... Σε έξι μήνες πρέπει το τρένο να σφυρίξει στο Αίγιο !

Ένα ακόμη επίκαιρο και σημαντικό ρεπορτάζ, τού Νίκου Καραγιάννη, για την παθογένεια των σιδηροδρομικών έργων στη Βόρεια Πελοπόννησο, έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως το προ τριετίας "προφητικό" άρθρο τού aigeira.gr,  με τίτλο Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών…, όπου περιγράφεται η περιπέτεια ενός έργου το οποίο θα χρειαστεί ένα τέταρτο τού αιώνα για να ολοκληρωθεί και καταλήγει: Η συνέχεια του παρόντος όταν, (κάποια στιγμή προς τα τέλη του 2018 ευχόμαστε…) θα αποβιβαστούμε στο σταθμό του Αιγίου… 
.................................................................
«Η ανατομία των Σιδηροδρομικών έργων στη γραμμή Κιάτο-Πάτρα
Του Νίκου Καραγιάννη - ypodomes.com
Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Πρόκειται για ένα τμήμα που δυστυχώς (και ατυχώς) η γραμμή διακόπηκε κόβωντας το τρένο από τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά την Πάτρα.
Σήμερα, 10 χρόνια μετά από αυτή την απόφαση η γραμμή εξακολουθεί να μη λειτουργεί το τμήμα αυτό των 100 χλμ.
Αυτό βέβαια πρόκειται να αλλάξει μιας και φέτος ένα μεγάλο τμήμα 71 χλμ, θα δοθεί στην κυκλοφορία και το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο.
Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com το έργο έχει πάρει παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018 και γίνεται αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθεί και παραδοθεί. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια που επιτέλους θα συνδέσουν την Αχαΐα με την Αθήνα.
Για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150 χλμ/ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν 200 χλμ/ώρα.
Το επόμενο τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο και έχει σχεδόν ολοκληρωμένη υποδομή και ετοιμάζεται εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2021. Στο πιο δυτικό τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο η υποδομή είναι σε στάδιο κατασκευής και απαιτείται ένας ακόμα διαγωνισμός για εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2022.
Τέλος έχουμε το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος-Λιμένας Πάτρας που έχει εξαγγελθεί διαγωνισμός για μελετοκατασκευή που θα πρέπει να έχει διεξαχθεί-κατασκευαστεί και περατωθεί μέχρι το τέλος του 2023. Το τελευταίο τμήμα του ΠΑΘΕΠ είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί ο βασικός άξονας της χώρας, να συνδεθεί το λιμάνι της Πάτρας αλλά και να υπάρξει περαιτέρω σχεδιασμός για τη γραμμή μέχρι τον Πύργο.»