1.8.97

ΑΥΓ. 1997 - Γεμάτες παραλίες ...άδειες οι οικίες

Είναι γεγονός ότι το καλοκαίρι δεν σημαίνει μόνο νησιά. Κι αυτό γιατί κανένας δεν πρέπει να ξεχνά ότι και η υπόλοιπη Ελλάδα διαθέτει μαγευτικές αμμουδιές και προσφέρει ένα μοναδικό πλούτο εναλλακτικών λύσεων για διακοπές, για τις αγορές αλλά και επενδύσεις τόσο σε γη όσο και σε κατοικίες.
Είναι επίσης γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια η ζήτηση στις παραλίες μας εμφανίζει αυξητικές τάσεις, αφού η εύκολη πρόσβαση ιδιαίτερα από τους κατοίκους της Αττικής, οδήγησε σε ανάπτυξη της μαζικής εξοχικής κατοικίας και του τουρισμού του Σαββατοκύριακου.
Ειδικά, δε, οι παραλίες της ανατολικής Αιγιαλείας, έχουν καθιερωθεί σαν προσφιλές θέρετρο των Αθηναίων. Είναι όμως τα πράγματα τόσο ευχάριστα όσο παρουσιάζονται με την οικιστική έκρηξη;
Τα τελευταία χρόνια η αγοραστική ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Οι τιμές διαμορφώνονται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, χωρίς ωστόσο να καθίστανται απαγορευτικές για τα μέσα βαλάντια, καθώς κυμαίνονται μεταξύ 180 και 350 χιλ. Δρχ. το τετραγωνικό για καινούργια παραθαλάσσια σπίτια. Με δεδομένο ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί περί την κτηματαγορά, οι επενδύσεις στην ευρύτερη παραλιακή ζώνη έχουν καλές προοπτικές απόσβεσης.
Η επέκταση του σχεδίου πόλης και στην ανατολική πλευρά της Αιγείρας, έχει αυξήσει τη ζήτηση, αλλά και τις τιμές των οικοπέδων , αυτών ιδιαίτερα που ευρίσκονται κοντά στην θάλασσα. Ήδη πολλοί εργολάβοι έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους για αντιπαροχές σ’αυτή την περιοχή.
Όμως, σοβαρό κρίνεται το πρόβλημα που παρουσιάσθηκε τουλάχιστον το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, από τη μειωμένη ζήτηση για ενοικίαση διαμερισμάτων. Προβληματισμένοι οι επιχειρηματίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου πολλοί από τους οποίους τόνισαν στον ‘‘Φ’’ ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση οι Εμπορικοί Σύλλογοι και κάθε αρμόδιος φορέας, πρέπει να δουν σοβαρά, οργανωμένα και συνολικά το θέμα ‘‘Τουρισμός Ανατολικής Αιγιαλείας’’. Το φαινόμενο μείωσης της τουριστικής περιόδου (δημοσίευμα ‘‘Φ’’ Ιουνίου) έχει δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα κυρίως σε καταστήματα που λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι. ‘‘Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε με δουλειά τεσσάρων - πέντε Σαββατοκύριακων’’ λένε χαρακτηριστικά.
Δεν πρέπει , να υποστηρίζουν από την άλλη πλευρά οι γνώστες του τουριστικού μάρκετινγκ, μια περιοχή σαν την Ανατολική Αιγιαλείας που διαθέτει έναν τεράστιο φυσικό πλούτο, (αρχαιολογικά μνημεία, πανέμορφα ορεινά χωριά, πυκνά δάση και τόσα άλλα αξιοθέατα), να επικεντρώνει το ενδιαφέρον μόνο στην παραλιακή ζώνη. Ο ενιαίος προγραμματισμός για την τουριστική αναβάθμιση όλης της ενδοχώρας είναι ο μόνος τρόπος για την διεύρυνση – χρονική, αριθμητική, αλλά και ποιοτική – του τουριστικού ρεύματος.