Στα
γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στην Καρόλου (15-2-2018) ανοίχθηκαν οι οικονομικές προσφορές και ανάδοχος αναδείχθηκε σύμφωνα με ασφαλείς
πληροφορίες του ypodomes.com από τη διαδικασία, η ΑΚΤΩΡ με ποσσστό 53,83%.
Το κόστος του
έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 67 εκατ.ευρώ). Ο χρόνος
διάρκειας της σύμβασης είναι 2,5 χρόνια (χωρίς δικαίωμα παράτασης). Στο έργο συμπεριλαμνάνεται και περίοδος 36 μηνών
συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
Να σημειώσουμε ότι από την προηγούμενη εβδομάδα είχαν προσέλθει ως υποψήφια πέντε σχήματα που ήταν οι ΑΚΤΩΡ, Κ/Ξ ALSTOM-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ELECNOR και Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑLPIQ ENTERTRANS. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές.
Να σημειώσουμε ότι από την προηγούμενη εβδομάδα είχαν προσέλθει ως υποψήφια πέντε σχήματα που ήταν οι ΑΚΤΩΡ, Κ/Ξ ALSTOM-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ELECNOR και Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑLPIQ ENTERTRANS. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές.
Τότε το τρένο
θα έχει φτάσει περίπου 35χλμ μακριά από την Πάτρα. Να σημειώσουμε πως
αναμένεται ακόμα μία εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του
τμήματος από τη Ροδοδάφνη
μέχρι τον Ψαθόπυργο που
όπως εξήγγειλε πριν από μερες ο Υπουργός Υποδομών θα δημοπρατηθεί το τρίτο
τρίμηνο του 2018. Μία τρίτη εργολαβία για την
επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο αναμένεται το 2019.
Φορέας
Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο
πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και
Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020. Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες
Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας. H ΕΡΓΟΣΕ έχει δεσμεύσει ανά χρονιά τα ποσά ως
εξής: 2018: 6.200.000, 2019:31.000.000, 2020:38.440.000, 2021:7.440.000 ευρώ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το παρόν Έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος «Κιάτο - Ροδοδάφνη», της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα (ΠΑΘΕΠ)».
Το παρόν Έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος «Κιάτο - Ροδοδάφνη», της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα (ΠΑΘΕΠ)».
Αποτελεί τμήμα
των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα»,
που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στη βελτίωση
της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, στην
υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής
Οικονομίας γενικότερα. Συνδέεται με την σιδηροδρομική γραμμή «Πειραιάς –
Θεσσαλονίκη – Σύνορα» και μέσω αυτής με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μελλοντικά, η
γραμμή θα ηλεκτροκινηθεί και στο τμήμα από Ροδοδάφνη έως Πάτρα.
Το φυσικό
αντικείμενο του δημοπρατουμένου έργου αφορά στην:
1) Κατασκευή
συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος
2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση
(SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
2) Φύτευση των
χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους και
3) Εγκατάσταση
αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που
απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας
ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη
λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
4) Εγκατάσταση
Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών - Passenger Information System (PIS).,
5) Εγκατάσταση
Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας - Public Address,
Emergency Communication and Intercom System (PAΕCΙS).
6) Συστήματος
Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος
γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.
Στο αντικείμενο
του έργου συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών, ήτοι:
Μελέτες,
προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές, θέση σε λειτουργία συστήματος και πιστοποίηση
για την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας.