Όλοι είπαν ΝΑΙ στη “διχοτόμηση”
Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας συζητήθηκε η μελέτη για την νέα γραμμή στα όρια του Δήμου, εν αγνοία των Αιγειρατών!
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης απαντήθηκαν ερωτήματα που είχαν τεθεί έγκαιρα, μόνο από την εφημερίδα μας
Όλοι οι άλλοι γνώριζαν ότι επίκειται η συζήτηση των Περιβαλλοντικών Μελετών της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στα όρια των Δήμων Ευρωστίνης και Αιγείρας από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Κορινθίας και Αχαΐας, εκτός από τους Αιγειράτες.
Και αυτό γιατί υπήρχε η παραπλανητική (από λάθος;) ενημέρωση, ότι η μελέτη για την Αιγείρα είχε τελειώσει εδώ και 3 χρόνια...
Το μεγάλο αυτό “ψέμα” αποκαλύφθηκε όταν ανακοινώθηκε το 4ο θέμα της συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας στις 14 Απριλίου 2004, όπου αναφέρονταν τα εξής:
“Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας στο Τμήμα από χιλιομετρική θέση (χθ) 47+600 έως χθ 59+068 (περιοχή Δερβενίου)”.
Ελάχιστοι ήσαν σε θέση να ξέρουν ότι η χθ 58+068 ευρίσκεται μερικά μέτρα ανατολικότερα από την κάθετο οδό Ικαρίου (δρόμος των εστιατορίων) και ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας θα αποφάσιζε την Τετάρτη 14 Απριλίου την έγκριση της μελέτης για όλο σχεδόν τον Δήμο Αιγείρας και όχι για το Δερβένι Κορινθίας!
Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι μόνον ο Δήμαρχος κ. Δ. Μυλωνάς παρευρέθη στη συνεδρίαση αυτή στην Πάτρα.
Την στιγμή, πάντως, που ο Δήμαρχος συμμετείχε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, στην Αιγείρα συνεδρίαζε το Δημοτικό Συμβούλιο με διάφορα άλλα θέματα εκτός δηλ. από το φλέγον θέμα της μελέτης του σιδηροδρόμου.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ενημερώθηκαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ότι στην Πάτρα εκείνη την ώρα κάποιοι λαμβάνουν μια κρίσιμη απόφαση για το μέλλον της έδρας του Δήμου.
Εφ’ όσον λοιπόν δεν υπήρχε καμία γενικότερη αντίδραση – ούτε διαφορετική άποψη – το Νομαρχιακό Συμβούλιο ύστερα από 15λεπτη συζήτηση, αφού άκουσε τόσο τον Προϊστάμενο Μελετών της ΕΡΓΟΣΕ κ. Μιχάλη Αναστασάκη όσο και τον Δήμαρχο Αιγείρας, ενέκρινε ομόφωνα την περιβαλλοντική μελέτη της διέλευσης του νέου τραίνου μέσα από την Αιγείρα.
Ξεκινώντας η συζήτηση του θέματος στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο αρμόδιος Αντινομάρχης κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, απαντώντας στο ερώτημα που του είχε θέσει πριν μια εβδομάδα ο “Φ” (βλέπε διπλανή στήλη, 1ο ερώτημα), διευκρίνισε ότι οφείλεται στην “λανθασμένη” αναγραφή από την ΕΡΓΟΣΕ στον τίτλο της μελέτης “περιοχή Δερβενίου”, κάτι που δεν μπορούσε να αλλάξει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας.
Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι το τμήμα της μελέτης που αφορά το Δερβένι, στις 6 Απριλίου συζητήθηκε διεξοδικά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ευρωστίνης, η θέση του οποίου θα ληφθεί υπ’ όψη από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας στην ανάλογη συνεδρίαση του οργάνου αυτού, κάτι που δεν έγινε στην Αιγείρα.
Και αυτό γιατί υπήρχε η παραπλανητική (από λάθος;) ενημέρωση, ότι η μελέτη για την Αιγείρα είχε τελειώσει εδώ και 3 χρόνια...
Το μεγάλο αυτό “ψέμα” αποκαλύφθηκε όταν ανακοινώθηκε το 4ο θέμα της συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας στις 14 Απριλίου 2004, όπου αναφέρονταν τα εξής:
“Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας στο Τμήμα από χιλιομετρική θέση (χθ) 47+600 έως χθ 59+068 (περιοχή Δερβενίου)”.
Ελάχιστοι ήσαν σε θέση να ξέρουν ότι η χθ 58+068 ευρίσκεται μερικά μέτρα ανατολικότερα από την κάθετο οδό Ικαρίου (δρόμος των εστιατορίων) και ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας θα αποφάσιζε την Τετάρτη 14 Απριλίου την έγκριση της μελέτης για όλο σχεδόν τον Δήμο Αιγείρας και όχι για το Δερβένι Κορινθίας!
Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι μόνον ο Δήμαρχος κ. Δ. Μυλωνάς παρευρέθη στη συνεδρίαση αυτή στην Πάτρα.
Την στιγμή, πάντως, που ο Δήμαρχος συμμετείχε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, στην Αιγείρα συνεδρίαζε το Δημοτικό Συμβούλιο με διάφορα άλλα θέματα εκτός δηλ. από το φλέγον θέμα της μελέτης του σιδηροδρόμου.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ενημερώθηκαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ότι στην Πάτρα εκείνη την ώρα κάποιοι λαμβάνουν μια κρίσιμη απόφαση για το μέλλον της έδρας του Δήμου.
Εφ’ όσον λοιπόν δεν υπήρχε καμία γενικότερη αντίδραση – ούτε διαφορετική άποψη – το Νομαρχιακό Συμβούλιο ύστερα από 15λεπτη συζήτηση, αφού άκουσε τόσο τον Προϊστάμενο Μελετών της ΕΡΓΟΣΕ κ. Μιχάλη Αναστασάκη όσο και τον Δήμαρχο Αιγείρας, ενέκρινε ομόφωνα την περιβαλλοντική μελέτη της διέλευσης του νέου τραίνου μέσα από την Αιγείρα.
Ξεκινώντας η συζήτηση του θέματος στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο αρμόδιος Αντινομάρχης κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, απαντώντας στο ερώτημα που του είχε θέσει πριν μια εβδομάδα ο “Φ” (βλέπε διπλανή στήλη, 1ο ερώτημα), διευκρίνισε ότι οφείλεται στην “λανθασμένη” αναγραφή από την ΕΡΓΟΣΕ στον τίτλο της μελέτης “περιοχή Δερβενίου”, κάτι που δεν μπορούσε να αλλάξει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας.
Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι το τμήμα της μελέτης που αφορά το Δερβένι, στις 6 Απριλίου συζητήθηκε διεξοδικά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ευρωστίνης, η θέση του οποίου θα ληφθεί υπ’ όψη από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας στην ανάλογη συνεδρίαση του οργάνου αυτού, κάτι που δεν έγινε στην Αιγείρα.
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ του ΚΩΣΤΑ ΡΟΖΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΗ
Κύριε Αθανασόπουλε, οι αναγνώστες της εφημερίδας “Φ” στην Αιγείρα, εν όψει της συζήτησης στο Ν. Σ. θέλουν να πληροφορηθούν τα εξής: 1) Γιατί δεν αναφέρεται στο συζητούμενο θέμα ότι η μελέτη αφορά τη διαδρομή της γραμμής σε όλο το μήκος του Δήμου Αιγείρας; 2) Η συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας για το τμήμα του Δερβενίου θα γίνει αφού λάβει υπ’ όψη την απόφαση για τη συγκεκριμένη μελέτη του Δημοτικού Συμβουλίου Ευρωστίνης το οποίο συνεδρίασε στις 6/4/04. Θα ζητηθεί το ίδιο και από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αιγείρας; 3) Η Περιβαλλοντική μελέτη στο ύψος του Δερβενίου περιλαμβάνει τρεις εναλλακτικές προτάσεις. Για την Αιγείρα υπάρχει κάτι ανάλογο;
7/4/2004 - Σε αναμονή των απαντήσεων - Ευχαριστώ ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΖΟΣ
--------------------------------
Τα τρία περίεργα “λάθη” που ακολουθούν την Περιβαλλοντική Μελέτη
Από λάθος δεν αναφέρθηκε ότι αφορά την Αιγείρα
7/4/2004 - Σε αναμονή των απαντήσεων - Ευχαριστώ ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΖΟΣ
--------------------------------
Τα τρία περίεργα “λάθη” που ακολουθούν την Περιβαλλοντική Μελέτη
Από λάθος δεν αναφέρθηκε ότι αφορά την Αιγείρα
Από λάθος δεν υπήρχε η κεντρική υπόγεια διάβαση στην Οδό Υπηρεσίης
Από λάθος δεν έγινε η εισήγηση της Νομαρχιακής Επιτροπής Περιβάλλοντος
Από λάθος δεν έγινε η εισήγηση της Νομαρχιακής Επιτροπής Περιβάλλοντος
Η τοποθέτηση του Δημάρχου
Ο Δήμαρχος Αιγείρας λαμβάνοντας το λόγο, αφού ευχαρίστησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο επικεντρώθηκε στο μοναδικό αίτημά του, για τη μη κατάργηση της υπόγειας διάβασης στην οδό Υπηρεσίας, τονίζοντας:
“Στη συγκεκριμένη διάβαση (είσοδος 18ης Ε.Ο) στο σημείο δηλ. της σύνδεσης των δύο επαρχιακών δρόμων, εκεί που είναι οι εκκλησίες, οι πλατείες, το δημαρχείο και όλη η δομή του δήμου, πρέπει οπωσδήποτε αυτή η διέλευση να είναι δεσμευτική, όσο μπορεί να είναι δεσμευτικός ένας εθνικός σχεδιασμός.
Αν και κατά τις συναντήσεις μας με την ΕΡΓΟΣΕ θεωρούσαμε το θέμα λυμένο, στην μελέτη που σήμερα συζητείται δεν υπάρχει αυτή η υπόγεια διάβαση. Το μοναδικό λοιπόν που πρέπει να επισημανθεί με την απόφαση του Ν.Σ. είναι να επανέλθει η προβλεπόμενη αυτή υπόγεια διάβαση”.
Χωρίς γνωμοδότηση
Άνευ ουσιαστικής σημασίας χαρακτηρίστηκε η έλλειψη γνωμοδότησης από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή Περιβάλλοντος, που έπρεπε να συνοδεύει την συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
Η εν λόγω επιτροπή δεν κατέστη δυνατό δύο φορές να συνεδριάσει, είτε γιατί απουσίαζαν κάποιοι, είτε γιατί το γραφείο συνεδρίασης ήταν κλειδωμένο!
Το γεγονός, ότι δεν έχει καταγραφεί καμία ένσταση για τη διέλευση της γραμμής από την Αιγείρα, συνηγορεί, όπως επισημάνθηκε, δεν αποτελεί σημαντική παράληψη για το αιτιολογικό της απόφασης.
Ο Δήμαρχος Αιγείρας λαμβάνοντας το λόγο, αφού ευχαρίστησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο επικεντρώθηκε στο μοναδικό αίτημά του, για τη μη κατάργηση της υπόγειας διάβασης στην οδό Υπηρεσίας, τονίζοντας:
“Στη συγκεκριμένη διάβαση (είσοδος 18ης Ε.Ο) στο σημείο δηλ. της σύνδεσης των δύο επαρχιακών δρόμων, εκεί που είναι οι εκκλησίες, οι πλατείες, το δημαρχείο και όλη η δομή του δήμου, πρέπει οπωσδήποτε αυτή η διέλευση να είναι δεσμευτική, όσο μπορεί να είναι δεσμευτικός ένας εθνικός σχεδιασμός.
Αν και κατά τις συναντήσεις μας με την ΕΡΓΟΣΕ θεωρούσαμε το θέμα λυμένο, στην μελέτη που σήμερα συζητείται δεν υπάρχει αυτή η υπόγεια διάβαση. Το μοναδικό λοιπόν που πρέπει να επισημανθεί με την απόφαση του Ν.Σ. είναι να επανέλθει η προβλεπόμενη αυτή υπόγεια διάβαση”.
Χωρίς γνωμοδότηση
Άνευ ουσιαστικής σημασίας χαρακτηρίστηκε η έλλειψη γνωμοδότησης από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή Περιβάλλοντος, που έπρεπε να συνοδεύει την συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
Η εν λόγω επιτροπή δεν κατέστη δυνατό δύο φορές να συνεδριάσει, είτε γιατί απουσίαζαν κάποιοι, είτε γιατί το γραφείο συνεδρίασης ήταν κλειδωμένο!
Το γεγονός, ότι δεν έχει καταγραφεί καμία ένσταση για τη διέλευση της γραμμής από την Αιγείρα, συνηγορεί, όπως επισημάνθηκε, δεν αποτελεί σημαντική παράληψη για το αιτιολογικό της απόφασης.
“Στην Αιγείρα, δεν υπήρχε πρόβλημα”
Η άνεση με την οποία εγκρίθηκε η Περιβαλλοντική Μελέτη της Αιγείρας από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, δεν πέρασε απαρατήρητη από τα Πατρινά Μέσα Ενημέρωσης και σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως.
Χαρακτηριστική είναι η καταγραφή που σταχυολογήσαμε από μεγάλη ημερήσια εφημερίδα, η οποία μετά τις δηλώσεις του Δημάρχου κ. Μυλωνά, κατέληγε:
- Αξίζει να σημειωθεί πως σε ότι αφορά την Αιγείρα, δεν υπήρχε πρόβλημα σε σχέση με τη χάραξη της γραμμής, ωστόσο σε άλλους Δήμους υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για την προτεινόμενη χάραξη.
Χαρακτηριστική είναι η καταγραφή που σταχυολογήσαμε από μεγάλη ημερήσια εφημερίδα, η οποία μετά τις δηλώσεις του Δημάρχου κ. Μυλωνά, κατέληγε:
- Αξίζει να σημειωθεί πως σε ότι αφορά την Αιγείρα, δεν υπήρχε πρόβλημα σε σχέση με τη χάραξη της γραμμής, ωστόσο σε άλλους Δήμους υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για την προτεινόμενη χάραξη.
Τι προβλέπεται για τις διαβάσεις
Με μικρομετακινήσεις, χωρίς ιδιαίτερη σημασία, στην υπάρχουσα γραμμή θα κατασκευασθεί ο νέος σιδηρόδρομος μέσα από την Αιγείρα.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη μελέτη για τις υπόγειες διαβάσεις που προβλέπονται στο τμήμα που ενεκρίθη.
1. Στα όρια του Νομού
2. Στην περιοχή “Αλμυρός”
3. Στον Κριό ποταμό, διπλή
4. Η επόμενη, 300 μέτρα ανατολικά του Αγίου Παντελεήμονος
5. Η υπάρχουσα, στην οδό Υπηρεσίης, που από λάθος δεν αναφέρθηκε
6. Υπάρχει και η 6η πριν το Θολοπόταμο, που προβλέπεται στην προ 3ετίας μελέτη.
Δεν γνωρίζαμε…
Οι αναγνώστες της εφημερίδας μας, εδώ και αρκετά χρόνια ενημερώνονται διαρκώς για το σοβαρό αυτό θέμα. Στο φύλλο Απριλίου 2003, με τον τίτλο “Παράπλευρες απώλειες” είχαμε ουσιαστικά προβλέψει τη σημερινή κατάσταση και τη μη ύπαρξη ουδεμίας έγγραφης διαμαρτυρίας από τον Δήμο Αιγείρας.
Επίσης, τον Ιανουάριο 2004 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας, ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης κ. Πάνος Ρεντζής, έθεσε στον κ. Δήμαρχο το ερώτημα “τι θα γίνει με το τραίνο εδώ ... οι πληροφορίες λένε ότι το Δερβένι πετυχαίνει την υπoγειοποίηση” και πήρε την απάντηση από τον Δήμαρχο:
Το Δερβένι μπορεί να διεκδικεί ακόμη γιατί δεν έχει τελειώσει η περιβαλλοντική μελέτη του. Για την Αιγείρα το θέμα έχει κλείσει με την έγκριση της ανάλογης μελέτης πριν τρία (3) χρόνια και δεν μπορεί να γίνει τίποτα πλέον.
Όπως αποδείχτηκε όμως στις 14 Απριλίου, το θέμα που έκλεισε πριν 3 χρόνια ήταν για λιγότερα από 300 - 400 μέτρα ανατολικά του Θολοπόταμου και όχι για “ολόκληρη” την υπόλοιπη Αιγείρα.
Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, ΚΑΝΕΙΣ δεν ζήτησε το παραμικρό, αφού δεν “γνωρίζαμε” ότι το σύνολο σχεδόν της Αιγείρας ήταν “μέχρι προχθές” υπό συζήτηση...
Με μικρομετακινήσεις, χωρίς ιδιαίτερη σημασία, στην υπάρχουσα γραμμή θα κατασκευασθεί ο νέος σιδηρόδρομος μέσα από την Αιγείρα.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη μελέτη για τις υπόγειες διαβάσεις που προβλέπονται στο τμήμα που ενεκρίθη.
1. Στα όρια του Νομού
2. Στην περιοχή “Αλμυρός”
3. Στον Κριό ποταμό, διπλή
4. Η επόμενη, 300 μέτρα ανατολικά του Αγίου Παντελεήμονος
5. Η υπάρχουσα, στην οδό Υπηρεσίης, που από λάθος δεν αναφέρθηκε
6. Υπάρχει και η 6η πριν το Θολοπόταμο, που προβλέπεται στην προ 3ετίας μελέτη.
Δεν γνωρίζαμε…
Οι αναγνώστες της εφημερίδας μας, εδώ και αρκετά χρόνια ενημερώνονται διαρκώς για το σοβαρό αυτό θέμα. Στο φύλλο Απριλίου 2003, με τον τίτλο “Παράπλευρες απώλειες” είχαμε ουσιαστικά προβλέψει τη σημερινή κατάσταση και τη μη ύπαρξη ουδεμίας έγγραφης διαμαρτυρίας από τον Δήμο Αιγείρας.
Επίσης, τον Ιανουάριο 2004 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας, ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης κ. Πάνος Ρεντζής, έθεσε στον κ. Δήμαρχο το ερώτημα “τι θα γίνει με το τραίνο εδώ ... οι πληροφορίες λένε ότι το Δερβένι πετυχαίνει την υπoγειοποίηση” και πήρε την απάντηση από τον Δήμαρχο:
Το Δερβένι μπορεί να διεκδικεί ακόμη γιατί δεν έχει τελειώσει η περιβαλλοντική μελέτη του. Για την Αιγείρα το θέμα έχει κλείσει με την έγκριση της ανάλογης μελέτης πριν τρία (3) χρόνια και δεν μπορεί να γίνει τίποτα πλέον.
Όπως αποδείχτηκε όμως στις 14 Απριλίου, το θέμα που έκλεισε πριν 3 χρόνια ήταν για λιγότερα από 300 - 400 μέτρα ανατολικά του Θολοπόταμου και όχι για “ολόκληρη” την υπόλοιπη Αιγείρα.
Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, ΚΑΝΕΙΣ δεν ζήτησε το παραμικρό, αφού δεν “γνωρίζαμε” ότι το σύνολο σχεδόν της Αιγείρας ήταν “μέχρι προχθές” υπό συζήτηση...
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε και καταγράψαμε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ευτρωστίνης που έγινε στις 6 Απριλίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του νέου σιδηροδρόμου στην περιοχή του Δήμου, ύστερα από έγγραφο του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κορινθίας.
Ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Δούσκας αναφέρθηκε στις 30 και πλέον επισκέψεις που έγιναν σε αρμόδιες υπηρεσίες τον περασμένο χρόνο και ευχαρίστησε δεκάδες πολιτικούς και άλλους παράγοντες που συμπαραστάθηκαν στα αιτήματα του Δήμου, τον κ. Σημίτη, Υπουργούς, Βουλευτές, ανώτατους λειτουργούς κλπ.
Τόνισε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στη συζητούμενη μελέτη περιέχεται για πρώτη φορά και η λύση των σηράγγων στο ύψος του Δερβενίου (ως εναλλακτική πρόταση), κάτι που έγινε μετά και από παρέμβαση προς την ΕΡΓΟΣΕ του πρώην Υπουργού κ. Βερελή.
Στη συνέχεια ο τεχνικός σύμβουλος του Δήμου κ. Μάζης ανέπτυξε αναλυτικά τα περιεχόμενα στη μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Δούσκας αναφέρθηκε στις 30 και πλέον επισκέψεις που έγιναν σε αρμόδιες υπηρεσίες τον περασμένο χρόνο και ευχαρίστησε δεκάδες πολιτικούς και άλλους παράγοντες που συμπαραστάθηκαν στα αιτήματα του Δήμου, τον κ. Σημίτη, Υπουργούς, Βουλευτές, ανώτατους λειτουργούς κλπ.
Τόνισε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στη συζητούμενη μελέτη περιέχεται για πρώτη φορά και η λύση των σηράγγων στο ύψος του Δερβενίου (ως εναλλακτική πρόταση), κάτι που έγινε μετά και από παρέμβαση προς την ΕΡΓΟΣΕ του πρώην Υπουργού κ. Βερελή.
Στη συνέχεια ο τεχνικός σύμβουλος του Δήμου κ. Μάζης ανέπτυξε αναλυτικά τα περιεχόμενα στη μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ.
Open publication - Free publishing - More 2004