ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «Φ». Επιβεβαιωθήκαμε (ΔΥΣΤΥΧΩΣ) 4 χρόνια μετά...
Είναι σίγουρα το πιο χαρμόσυνο νέο των τελευταίων χρόνων που αφορά το μέλλον της περιοχής.
Έρχεται αμέσως μετά την “ψυχρολουσία” της αμετακίνητης σιδηροδρομικής χάραξης και δίνει βάσιμες ελπίδες ότι ο πολεοδομικός ιστός της Αιγείρας δεν θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό πάρκο…
Η είδηση που αποκαλύπτουμε λοιπόν τώρα, αφορά την μετατόπιση της Νέας Εθνικής Οδού νοτιότερα, με δύο σήραγγες συνολικού μήκους 1529 μέτρων.
Όπως δείχνει το διπλανό σχεδιάγραμμα, η είσοδος του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα, κινείται παράλληλα της υπάρχουσας οδού στα Μαύρα Λιθάρια και συνεχίζει νότια, όπου με τούνελ περνά κάτω από το Λαμπινό.
Το μήκος της πρώτης αυτής σήραγγας, με τα ανοιχτά ορύγματα εισόδου – εξόδου, είναι συνολικά 700 μ.
Η έξοδος και το πέρασμα από τον Κριό ποταμό γίνεται με διπλή γέφυρα μήκους 80 μέτρων.
Από εκεί (περιοχή Αμμώνια) ένα ανοικτό όρυγμα αρκετών μέτρων οδηγεί στη δεύτερη σήραγγα, η οποία περνά κάτω από τον οικισμό τον Μαρμάρων και με συνολικό μήκος 829 μέτρα οδηγεί τον αυτοκινητόδρομο στην Ακράτα.
Αν και με το πρώτο άκουσμα, η είδηση μοιάζει ουτοπική, μάλλον η μελέτη αυτή προχωρά για οριστικοποίηση και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εδαφολογικές μελέτες κατά μήκος της προβλεπόμενης χάραξης.
Συγκεκριμένα, θα γίνουν 6 συνολικά γεωτρήσεις στις εισόδους και κατά μήκος των σηράγγων και 2 στις όχθες του Κριού όπου προβλέπεται να κατασκευασθεί η γέφυρα ένωσης των τούνελ.
Παρόλα αυτά όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός για την ομολογούμενα θετικότατη αυτή εξέλιξη, αφού ο χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών θα είναι πολύ μακρύς και όλα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή.
Όσοι βέβαια θελήσουν να συσχετίσουν το έργο αυτό με το τραίνο, ζητώντας τη μεταφορά της γραμμής στο χώρο που θα ελευθερωθεί, οι πληροφορίες μας λένε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, αφού η έναρξη των εργασιών για τον Νέο Αυτοκινητόδρομο υπολογίζονται για το 2008, έτος που θα κοντεύει το νέο τραίνο να φθάσει στην Πάτρα.
Έρχεται αμέσως μετά την “ψυχρολουσία” της αμετακίνητης σιδηροδρομικής χάραξης και δίνει βάσιμες ελπίδες ότι ο πολεοδομικός ιστός της Αιγείρας δεν θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό πάρκο…
Η είδηση που αποκαλύπτουμε λοιπόν τώρα, αφορά την μετατόπιση της Νέας Εθνικής Οδού νοτιότερα, με δύο σήραγγες συνολικού μήκους 1529 μέτρων.
Όπως δείχνει το διπλανό σχεδιάγραμμα, η είσοδος του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα, κινείται παράλληλα της υπάρχουσας οδού στα Μαύρα Λιθάρια και συνεχίζει νότια, όπου με τούνελ περνά κάτω από το Λαμπινό.
Το μήκος της πρώτης αυτής σήραγγας, με τα ανοιχτά ορύγματα εισόδου – εξόδου, είναι συνολικά 700 μ.
Η έξοδος και το πέρασμα από τον Κριό ποταμό γίνεται με διπλή γέφυρα μήκους 80 μέτρων.
Από εκεί (περιοχή Αμμώνια) ένα ανοικτό όρυγμα αρκετών μέτρων οδηγεί στη δεύτερη σήραγγα, η οποία περνά κάτω από τον οικισμό τον Μαρμάρων και με συνολικό μήκος 829 μέτρα οδηγεί τον αυτοκινητόδρομο στην Ακράτα.
Αν και με το πρώτο άκουσμα, η είδηση μοιάζει ουτοπική, μάλλον η μελέτη αυτή προχωρά για οριστικοποίηση και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εδαφολογικές μελέτες κατά μήκος της προβλεπόμενης χάραξης.
Συγκεκριμένα, θα γίνουν 6 συνολικά γεωτρήσεις στις εισόδους και κατά μήκος των σηράγγων και 2 στις όχθες του Κριού όπου προβλέπεται να κατασκευασθεί η γέφυρα ένωσης των τούνελ.
Παρόλα αυτά όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός για την ομολογούμενα θετικότατη αυτή εξέλιξη, αφού ο χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών θα είναι πολύ μακρύς και όλα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή.
Όσοι βέβαια θελήσουν να συσχετίσουν το έργο αυτό με το τραίνο, ζητώντας τη μεταφορά της γραμμής στο χώρο που θα ελευθερωθεί, οι πληροφορίες μας λένε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, αφού η έναρξη των εργασιών για τον Νέο Αυτοκινητόδρομο υπολογίζονται για το 2008, έτος που θα κοντεύει το νέο τραίνο να φθάσει στην Πάτρα.