Τέλειωσαν τα «ψέματα» και η «παραφιλολογία» για τη διέλευση της νέας διπλής γραμμής από την περιοχή μας, αφού σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το Αίγιο τον Δεκέμβριο του 2010.....
Κατά μήκος του τμήματος αυτού της γραμμής θα κατασκευασθούν: Σήραγγες μήκους12 χλμ. Cut Cover μήκους 3,6 χλμ. 18 Σιδηροδρομικές Γέφυρες. 65 Άνω και Κάτω Διαβάσεις Οδών. 4 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο). 6 Σιδηροδρομικές Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη).
Κατά μήκος του τμήματος αυτού της γραμμής θα κατασκευασθούν: Σήραγγες μήκους
Στις 13 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η δημοπράτηση μίας ακόμη εργολαβίας υποδομής προϋπολογισμού 211 εκατ. Ε, με προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία “ΜΗΧΑΝΙΚΗ”, η οποία περιλαμβάνει: 44 Κάτω Διαβάσεις εκ των οποίων οι 40 θα είναι Κάτω Διαβάσεις Οδών και οι 4 θα είναι Κάτω Διαβάσεις πεζών. 6 Άνω Διαβάσεις Οδών συνολικού μήκους 433,73μ. 15 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 1.052,47μ. 2 Οδικές Γέφυρες συνολικού μήκους 40,86μ. Τοίχους Αντιστήριξης συνολικού μήκους 7.800,34μ. Πασσαλότοιχους συνολικού μήκους 9.588,86μ. 2 σήραγγες στην περιοχή Δερβενίου μήκους 910,45μ και 583,52μ, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνικών Cut &Cover εισόδου και εξόδου. 1 Cut &Cover στην περιοχή Καθαρονερίου μήκους 254μ.
Προετοιμάζεται και η δημοπράτηση άλλης μίας εργολαβίας υποδομής για την ολοκλήρωση του τμήματος η οποία περιλαμβάνει: 1 Σιδηροδρομική Γέφυρα και Κάτω Διάβαση Οδού μήκους 70μ. 5 Κάτω Διαβάσεις Οδών. 2 Άνω Διαβάσεις Οδών συνολικού μήκους 100μ περίπου. Τεχνικό υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Διακοπτού, μήκους 1940μ περίπου, εκ των οποίων τα 250μ περίπου είναι Cut &Cover. 1 Σιδηροδρομική Γέφυρα μήκους 40μ. 4 Σιδηροδρομικούς Σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, Διακοφτού και Αιγίου). 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς (περιοχή Δερβενίου), Πλατάνου, Ελαιώνα, Ελίκης). Εργασίες ηλεκτροφωτισμού οδικών έργων.
Σε εξέλιξη βρίσκονται τρεις εργολαβίες υποδομής:
* Της διπλής σήραγγας Μελισσίου μήκους 1485,02μ, (Cut & Cover μήκους 11μ, έργα αντιστήριξης πρανών εισόδου) κλπ.
* Της διπλής σήραγγας Αιγίου, μήκους 3252μ, με 3 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 805μ. 3 Cut & Cover, συνολικού μήκους 265,85μ. στην είσοδο και έξοδο της κυρίας σήραγγας. 3 πασσαλότοιχους, συνολικού μήκους 368.05 (Δυτικό μέτωπο). Άνω Διάβαση (ΤΟ3), μήκους 32μ (Ανατολικό μέτωπο).
* Της σήραγγας Πλατάνου για διπλή γραμμή μήκους 2292,9μ με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 645μ και Cut & Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 33μ.
* Της γέφυρας Λαδοποτάμου μήκους 109,50μ.
* Της σήραγγας Τράπεζας για διπλή γραμμή μήκους 2.748,12μ με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 398μ και Cut & Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 34.51μ.
Επίσης θα δημοπρατηθούν ακόμα: Φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των πρανών της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής. Εργασίες Η/Μ εγκαταστάσεων.
Το έργο προβλεπόμενου σήμερα συνολικού κόστους 578 εκατ. Ε συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Β’ Ταμείο Συνοχής και κατά 50% από το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο Υπουργός στον Πλάτανο
Την 15 Μαρτίου 2007 ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλης Λιάπης, επισκέφθηκε την Αχαΐα. Ο κ. Λιάπης έφτασε λίγο μετά τις 10 το πρωί στο Δημαρχείο της Πάτρας, όπου τον υποδέχθηκε ο Δήμαρχος κ. Ανδρέας Φούρας.
Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι μέσα στην επόμενη 5ετία η Πάτρα θα συνδέεται με την Αθήνα με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, που θα διέρχεται υπόγεια από την Πάτρα σε μήκος 5 χιλιομέτρων, τονίζοντας και τα εξής: «Ανοίξαμε διάλογο με τη Δημοτική αρχή και με τους τοπικούς φορείς της Πάτρας, για την επιφάνεια που θα δημιουργηθεί με την υπογειοποίηση των γραμμών του τρένου στην πόλη σας. Για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτό το χώρο που θα απελευθερωθεί με την απομάκρυνση των γραμμών. Και εδώ υπήρξε πλήρης συναίνεση…»
Φεύγοντας από την Πάτρα, ο κ. Λιάπης σταμάτησε στην περιοχή Τράπεζας – Πλατάνου, όπου έφθασε στις 12,30 και επισκέφθηκε το έργο: «Κατασκευή Σήραγγας Τράπεζας, Πλατάνου και γέφυρας Λαδοπόταμου στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο» στο οποίο κατασκευάζονται:
Η σήραγγα Πλατάνου για διπλή σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 2292,9μ, με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 645μ και Cut Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 33μ. Η σήραγγα ξεκινά από τον οικισμό Πλατάνου, διέρχεται κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών και καταλήγει στην περιοχή της Τράπεζας, πλησίον της οδού με κατεύθυνση τα Καλάβρυτα.
Η σιδηροδρομική γέφυρα του ποταμού Λαδοποτάμου, μήκους 109,50μ, που θα αποτελείται από δύο ανεξάρτητους φορείς, έναν για κάθε κατεύθυνση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής. Η γέφυρα θα συνδέσει την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου με την είσοδο της σήραγγας Τράπεζας.
Η σήραγγα Τράπεζας για διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 2.748,12μ, με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 398μ και Cut &Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 34,51μ. Η σήραγγα Τράπεζας περνάει κάτω από τον οικισμό Τράπεζα και στην έξοδό της (πλευρά του Διακοπτού) περνάει κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό.
Το έργο είναι συμβατικού αντικειμένου 71,82 εκ Ευρώ, προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2009, υλοποιείται από την ΕΡΓΟΣΕ και συγχρηματοδοτείται από το Β’ Ταμείο Συνοχής, σε ποσοστό 50%. Ανάδοχος: «Κ/Ξ J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.».
Αποτελεί μέρος των έργων για την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνας - Πάτρας με τη λειτουργία της οποίας θα μειωθεί ο χρόνος διαδρομής στις 2 ώρες περίπου.
Ο κ. Λιάπης σε δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ είπε μεταξύ άλλων: «Συνεχίζω τις επιθεωρήσεις των σιδηροδρομικών έργων σε όλη την Ελλάδα. Φέτος είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για το σιδηρόδρομο. Τα έργα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, εντός των χρονοδιαγραμμάτων και θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2010. Τελειώνουμε τις συμβασιοποιήσεις και ολοκληρώνουμε την υλοποίηση μεγάλων έργων. Απορροφούμε με ταχύτατους ρυθμούς τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Γίνεται μια πραγματική κοσμογονία στο σιδηρόδρομο. Έχουμε τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη. Για αυτό και παρακολουθώ εγώ προσωπικά την εξέλιξη των έργων. Η υλοποίηση τους είναι μεγάλο προσωπικό στοίχημα για μένα».
Τον Υπουργό, στην επίσκεψή του στα έργα Πλατάνου – Τράπεζας, συνόδευαν οι Βουλευτές κ.κ. Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, Θεόφιλος Βασιλείου, Μιχάλης Μπεκίρης, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών κ. Σ. Σιμόπουλος, ο Πρόεδρος του Ο.Σ.Ε κ. Ν. Μπαλτάς, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ.κ. Δ. Χιώνης και Ν. Κουρέντας, ενώ στο εργοτάξιο της κατασκευάστριας εταιρείας τον υποδέχθηκαν τα ηγετικά στελέχη της, καθώς και οι Δήμαρχοι Διακοπτού, Ακράτας, Αιγείρας κ.κ. Βασιλείου, Π. Μελής, Δ. Μυλωνάς, παράγοντες της Ανατολικής Αιγιαλείας και αρκετοί δημότες από τον Πλάτανο, το Διακοπτό κ.α.