25.12.13

Μόνο χωρίς υπογειοποίηση θα δει τρένο η Πάτρα...

ΦωτόΤο χρονοδιάγραμμα έλευσης του σύγχρονου σιδηροδρόμου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, καθώς και οι εναλλακτικές λύσεις παρουσιάστηκαν από τον Αχαιό Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλο, το απόγευμα της Παρασκευής 20 Δεκεμβρίου στην Πάτρα
Το θέμα εστιάστηκε κυρίως στο πώς το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι, αφού τα έργα μέχρι την περιοχή του Ρίου είτε είναι σε εξέλιξη είτε δημοπρατούνται…
--------------------------------
Επανερχόμενοι στο σήμερα, με αναλυτικό ρεπορτάζ (21-12-13) της εφημερίδας «Πελοπόννησος» που υπογράφει η Γωγώ Καραλή, αναφέρονται τα εξής: Ο προεδρεύων και διευθύνων σύμβουλος ης ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος κατά την παρουσίαση των μελετών για τη διέλευση του υπεραστικού τρένου από την Πάτρα, και την ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού, τόνισε ότι, πρόκειται για πολύ δύσκολο εγχείρημα, το οποίο όμως αγωνιζόμαστε για να το υλοποιήσουμε, και σε αυτό μας βοηθά σημαντικά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί το Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο τμήμα του Κεντρικού Ευρωπαϊκού Δικτύου, και του δίνει προτεραιότητα, παρά το γεγονός ότι δεν ικανοποιούνται πλήρως οι δείκτες που έχει θέσει…
Τις προτεινόμενες λύσεις για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα έκανε ο μελετητής Κων/νος Ζέκκος.
Αρχικά εξήγησε γιατί είναι απαγορευτικό πλέον να συζητά κανείς την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, όπως είχε σχεδιαστεί και συζητείτο τα τελευταία χρόνια. Εξήγησε πως το έργο αυτό έχει υπολογιστεί ότι ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η παραλιακή ζώνη της Πάτρας, υπολογίζεται ότι το ποσό που τελικώς θα χρειαστεί θα είναι διπλάσιο, θα αγγίζει δηλαδή τα 800 εκατομμύρια, κάτι που όχι μόνον δεν πρόκειται να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά είναι και απαγορευτικό με τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας.
Αυτό μας οδηγεί στην ανάγκη να προτείνουμε άλλες λύσεις που θα είναι πιο οικονομικές και θα μπορούν να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα και αν δεν πιάνουμε τους απόλυτους δείκτες ανάμεσα στο κόστος και το όφελος του έργου που έχει θέσει.
Η πρώτη λύση που προτάθηκε είναι να είναι και οι δύο γραμμές (του υπεραστικού σιδηδροδρόμου και του Προαστιακού επίγειες) και να ακολουθούν τη διαδρομή της σιδηροδρομικής γραμμής, μόνον που μετά τον Αγιο Ανδρέα, η υπεραστική γραμμή θα κατευθύνεται στο νότιο λιμάνι, ενώ ο Προαστιακός θα ακολουθεί την παλαιά διαδρομή και θα συνεχίζει προς την Κάτω Αχαΐα, όπου θα επεκταθεί. Μετά το λιμάνι της Πάτρας, η υπεραστική γραμμή στο ύψος των Ιτεών θα κουμπώνει με τον Προαστιακό και θα συνεχίζει προς τον Πύργο.
*Η δεύτερη λύση προβλέπει ότι θα υπάρχει η επίγεια γραμμή από την οποία θα περνά ο Προαστιακός. Και μια υπογειοποιημένη για τον υπεραστικό σιδηρόδρομο.
Η βύθιση θα γίνεται πριν τον Αγιο Διονύσιο και θα φθάνει ως τον Αγιο Ανδρέα. Εκεί ο υπεραστικός σιδηρόδρομος θα βγαίνει και πάλι στην επιφάνεια και θα κατευθύνεται προς το νέο λιμάνι, όπου θα υπάρχει σταθμός. Ακολούθως, θα στρίβει και θα συναντά τη γραμμή του Προαστιακού κάτω από τον κόμβο των παραγλαυκείων στο ύψος των Ιτεών.
Η βύθιση του σιδηροδρόμου θα ξεκινά από τον Μείλιχο ποταμό. Θα υπάρχουν ανισόπεδες διαβάσεις για να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα οι πολίτες και τα δίτροχα. Ως τον Αγιο Διονύσιο η γραμμή θα είναι διπλή, και από εκεί και κάτω θα γίνεται μονή.
*Και στις δύο μελέτες, προβλέπεται η δημιουργία ενός μεγάλου κόμβου στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Θα υπερυψωθεί η Ηρώων Πολυτεχνείου για να διευκολύνεται η κυκλοφορία. Θα δημιουργηθεί μια μεγάλη πλατεία και δύο υπόγειοι χώροι στάθμευσης γκαράζ.