ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    13 Ιουλ 2017

    Νέος κύκλος «διαβούλευσης» για τη διέλευση της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την Πάτρα

    «Ήμουν νιος και γέρασα» λέει η γνωστή παροιμιώδης φράση και στην συγκεκριμένη περίπτωση, ταιριάζει απόλυτα στην χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών...
    Πράγματι εδώ και τουλάχιστον 17-18 χρόνια παρακολουθούμε μια "αέναη" διελκυστίνδα μεταξύ πολιτικών, πολιτών, παραγόντων, "ειδικών", σχετικών και ασχέτων... για τα ΠΏΣ και ΓΙΑΤΊ της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Πατρών.
    Παγκόσμιο (αρνητικό) ρεκόρ θα πρέπει να διεκδικήσει η Ελλάδα για το γεγονός ότι 90 περίπου Χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου, τα οποία θα μπορούσαν να κατασκευασθούν μέσα σε μία περίπου εξαετία, στην συγκεκριμένη περίπτωση θα χρειαστεί τουλάχιστον μία 20αετία !
    Η ανακοίνωση του Υπουργείου
     Διαβούλευση για τη διέλευση της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την Πάτρα
    Σε συνέχεια των προτάσεων που κατέθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης για τους εναλλακτικούς τρόπους διέλευσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την περιοχή της Πάτρας, την Πέμπτη 13 Ιουλίου, θα πραγματοποιηθεί διαβούλευση με τους φορείς της Αχαΐας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα.
    Η διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί στις 18.00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών θα συνοδεύεται από τις Διοικήσεις και Τεχνικά στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
    Τέλος, στo πλαίσιο της παρουσίας του κλιμακίου υπό τον Γενικό Γραμματέα, έχουν επίσης προγραμματιστεί οι εξής επισκέψεις:
    Πέμπτη 13/7/17
    10:30 - Επίσκεψη στο εργοτάξιο της ΕΡΓΟΣΕ στο Ξυλόκαστρο και ενημέρωση για την   πορεία του έργου κατασκευής της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.
    12:30 - Επίσκεψη στο Δερβένι στο σημείο όπου ολοκληρώνονται οι παράλληλες εργασίες της ΕΡΓΟΣΕ και της Ολυμπίας Οδού.
    18:00   -   Διαβούλευση με τους φορείς της Πάτρας στο ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας
    Παρασκευή 14/7/17
    9:30 - Συνάντηση στο Δημαρχείο της Πάτρας με τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομικού Σχεδιασμού και τη Συντονιστική Επιτροπή των Συλλογών Καστελόκαμου –παραλίας Προαστίου- Μποζαΐτικων και ευρύτερης περιοχής
    12:00 - Επίσκεψη στο εργοτάξιο της ΕΡΓΟΣΕ στην σήραγγα της Παναγοπούλας
    Το απόγευμα της Παρασκευής θα πραγματοποιηθούν επιτόπιες επισκέψεις στις περιοχές διέλευσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής, στο πλαίσιο της νέας εργολαβίας που θα ξεκινήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
    Σχετική αρθρογραφία πριν 7 χρόνια...

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !