ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    17 Ιουλ 2018

    Ανησυχητικά τα στοιχεία έρευνας για την οδική ασφάλεια στη Δυτική Ελλάδα

    Αναβάθμιση και βελτίωση
    της παλαιάς εθνικής οδού
     από Πάτρα έως Αίγιο...
     Ανησυχητικά ήταν τα στοιχεία για τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, αλλά και για την οδική συμπεριφορά μας,  που προέκυψαν από την έρευνα που διεξήγαγε  το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»  (ΙΟΑΣ) σε συνεργασία με την ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ., όπως παρουσιάστηκαν από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Γεώργιο Τσόγκα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018..
    Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη για 24 ώρες, σε δείγμα 724 ατόμων σε  πόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Πάτρα, Πύργο, Αγρίνιο, Μεσολόγγι, Ναύπακτο, Αίγιο κ.α.), το αλκοόλ θεωρείται η συχνότερη και σημαντικότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων , σε ποσοστό 91,4 %.
    Μεταξύ των παραγόντων, όπως σημείωσε ο κ. Τσόγκας, που θεωρούνται υπεύθυνοι για τροχαία είναι ακόμη: Η υπερβολική ταχύτητα (89,3%), η επιθετική οδήγηση (84,3%), η απόσπαση προσοχής (82,5%) και η ατελής γνώση του ΚΟΚ (63,1%).
    Όσοι έλαβαν μέρος στην έρευνα παραδέχθηκαν επίσης πως σε διάστημα των 12 τελευταίων μηνών έστω μια φορά: Το 90,3% έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας. Το 46,4% έχει οδηγήσει ενώ έχει καταναλώσει αλκοόλ. Το 70,4% έχει οδηγήσει ενώ μιλούσε στο κινητό κρατώντας το με το ένα χέρι. Το 24,2% έχει οδηγήσει ενώ έγραφε/έστελνε γραπτά μηνύματα ή e-mails. Το 55% έχει οδηγήσει χωρίς να σέβεται τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
    «Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα πρέπει να μας αφυπνίσουν, γιατί είναι ευθύνη όλων μας να υπάρχει ασφάλεια στο δρόμο», σημείωσε στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.
    Ενίσχυση της Τροχαίας σε εξοπλισμό
    Ειδικά κονδύλια ΕΣΠΑ πάνω από 1.350.000 ευρώ  έχουν διατεθεί, από την προγραμματική περίοδο 2007-2013, για την ενίσχυση της Τροχαίας σε μέσα και εξοπλισμό, πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης  και αναφέρθηκε αναλυτικά στα μέσα και τον εξοπλισμό που έχουν διατεθεί  στην Τροχαία από την ΠΔΕ και αφορούν  55 συνολικά οχήματα (τζιπ, διερεύνησης τροχαίων ατυχημάτων και αστυνομικά), 19 δίκυκλες μοτοσικλέτες, 21 συσκευές ελέγχου ταχύτητας οχημάτων,  90 πομποδέκτες αυτοκινήτων και κινητοί, όπως επίσης 17 αλκοολόμετρα.
     Στόχος μας είναι η συμβολή μας στο σημαντικό έργο της τροχαίας για την πρόληψη ατυχημάτων» τόνισε ο κ. Κατσιφάρας και ανέφερε ότι το Φθινόπωρο αναμένεται να εκδοθεί νέα πρόσκληση για την προμήθεια επιπλέον εξοπλισμού.
    Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης και στα στοιχεία της Διεύθυνσης Μεταφορών της Αχαΐας, όπου μόνο από τη κατά το μήνα Μάιο, αφαιρέθηκαν από την Τροχαία περίπου 100 άδειες οδήγησης, για παραβάσεις. «Με ανησυχεί ότι το 50% αφορά μη χρήση κράνους, το 20% χρήση αλκοόλ και το 30% ανασφάλιστα οχήματα. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας», κατέληξε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.  
    Εξάλλου, ανάλυση των  επιμέρους στοιχείων έγινε τόσο από την Βασιλική Μυλωνά, Πρόεδρο του ΙΟΑΣ, όσο και από τον Αντιπρόεδρο και υπεύθυνο επικοινωνίας της ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΕ. Γιάννη Φρέρη, που παρέστησαν στην συνεδρίαση. Οι οποίοι ζήτησαν την συνέχιση και τη διεύρυνση της συνεργασίας με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για τον περιορισμό των τροχαίων.
    «Έχουμε ακόμη  δρόμο, για την πλήρη ασφάλεια στο δρόμο», σημείωσε χαρακτηριστικά η κα. Μυλωνά.
    Για τις αιτίες και τα αποτελέσματα των τροχαίων μίλησε και η Διοικητής της Τροχαίας Πατρών Ιωάννα Παναγοπούλου, που επίσης είχε προσκληθεί στην συνεδρίαση. 
    Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τη «Γέφυρα», τη Βασιλική Μυλωνά, Πρόεδρο του ΙΟΑΣ και τη Διοικήτρια της Τροχαίας για τη διάθεση της έρευνας, που είχε στόχο την ενημέρωση των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου και κυρίως την ευαισθητοποίηση των πολιτών.
    Αναβάθμιση και βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών-Αιγίου
    Το Περιφερειακό Συμβούλιο, εξάλλου, ενέκρινε, το  σημαντικό έργο της αναβάθμισης και συντήρησης της παλαιάς εθνικής οδού στο τμήμα Πάτρα-Αίγιο, προϋπολογισμού 12,5 εκατ. ευρώ.
    Πρόθεση της Περιφέρειας, όπως ανέφερε ο  Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας είναι να πραγματοποιηθούν εργασίες ξεκινώντας από την Πάτρα, τον Άγιο Βασίλειο, Τα Αραχωβίτικα, το Δρέπανο μέχρι και το Αίγιο, για να αρθεί η επικινδυνότητα του δρόμου και να αναπλαστεί ολόκληρη η περιοχή.
    «Έχουμε χρέος προς του πολίτες του ανατολικού άξονα της Αχαΐας να  βελτιώσουμε την καθημερινότητά τους και να εξασφαλίσουμε σε πεζούς και οδηγούς ασφαλή διέλευση», τόνισε ο κ. Κατσιφάρας.
    Στη μελέτη περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: Ανακατασκευή του ασφαλτοτάπητα σε σημεία με σοβαρές αστοχίες, οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, εργασίες οδικής ασφάλειας με τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και αντικατάσταση ή επισκευή υφισταμένων όπου απαιτείται, κατασκευή πεζοδρομίων εντός των οικιστικών ζωνών με τον εξοπλισμό τους (παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, φυτεύσεις κλπ.) και δικτύου ηλεκτροφωτισμού. κ.α.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !