ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    22 Σεπ 2018

    Και πάλι... στην τελική ευθεία, η δημοπράτηση ηλεκτροκίνησης έως Αίγιο !

    Mήκος τμήματος: 71 χλμ
    Kόστος έργου: 920  εκ. ευρώ
    Έναρξη κατασκευής: 2006 -Ολοκλήρωση έργου: 2019
    Tαχύτητα μελέτης: 200 χλμ/ώρα για Κιάτο - Λυκοποριά 
    και 150 χλμ/ώρα για Λυκοποριά - Ροδοδάφνη...
    ---------------,-,-,-,-,
    Προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η ΤΕΡΝΑ οριστικοποιόντας την αναδοχή του έργου στην ΑΚΤΩΡ. 
    Τώρα, η επόμενη κίνηση είναι να πάει η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να παρουσιαστεί στη Βουλή και να υπογραφεί, πιθανότατα προς το τέλος του έτους...
    Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης) πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
    Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός είχε μία διπλή ανατροπή καθώς η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί προσωρινή μειοδότρια, στη συνέχεια ακολούθησε ανατροπή λόγω κάποιου εγγράφου ανακηρύσσοντας την ΤΕΡΝΑ ανάδοχο. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση της ΑΚΤΩΡ η οποία προσέβαλε την απόφαση και τελικά με νέα απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ ξαναπήρε το έργο.Ο διαγωνισμός αφορά το μεγάλο έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) έργο που ολοκληρώνει την αναβάθμιση της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μήκους 71χλμ. 
     Η μειοδότρια ΑΚΤΩΡ είχε δώσει έκπτωση 53,83%. Με την ολοκλήρωση των έργων θα κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα. Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ  (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67 εκατ. ευρώ). 
    Τότε το τρένο θα έχει φτάσει περίπου 35 χλμ μακριά από την Πάτρα. Να σημειώσουμε πως αναμένεται ακόμα μία εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο που όπως έχει εξαγγελθεί θα δημοπρατηθεί το τρίτο τρίμηνο του 2018. Μία τρίτη εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο αναμένεται το 2019.
    Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020. Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας. H ΕΡΓΟΣΕ έχει δεσμεύσει ανά χρονιά τα ποσά ως εξής: 2018: 6.200.000, 2019:31.000.000, 2020:38.440.000, 2021:7.440.000 ευρώ.
    ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
    Το παρόν Έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος «Κιάτο - Ροδοδάφνη», της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα (ΠΑΘΕΠ)».
    Αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα», που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Συνδέεται με την σιδηροδρομική γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα» και μέσω αυτής με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
    Μελλοντικά, η γραμμή θα ηλεκτροκινηθεί και στο τμήμα από Ροδοδάφνη έως Πάτρα.
    Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατουμένου έργου αφορά στην:
    1) Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
    2) Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους και
    3) Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
    4) Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών - Passenger Information System (PIS).,
    5) Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας - Public Address, Emergency Communication and Intercom System (PAΕCΙS).
    6) Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.
    Στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών, ήτοι:
    Μελέτες, προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές, θέση σε λειτουργία συστήματος και πιστοποίηση για την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !