11.11.21

Για να σφυρίξει τρένο (στην Πάτρα) θέλει δουλειά πολλή...

 Τον Δεκέμβριο του 1997 η εφημερίδα "Φρουρός" πρώτη φορά δημοσίευσε με πρωτοσέλιδο την είδηση <Σύγχρονος Σιδηρόδρομος... μέχρι την Πάτρα>...
Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν περισσότερα από 110 άρθρα και ειδήσεις για το πολύπαθο αυτό έργο - ΌΡΑΜΑ, το οποίο από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε το 2033 θα "σφυρίξει" τρένο στο Πατρινό λιμάνι!
Το ερώτημα που ζητά απαντήσεις είναι γιατί το έργο <ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ> το οποίο φυσιολογικά (σε μια Ευρωπαϊκή Χώρα) θα ολοκληρωνόταν το πολύ σε μία δεκαετία, θα χρειαστεί 35 + χρόνια, καθώς και το γεγονός ότι ηλεκτροκίνητο τρένο θα φτάσει στο Αίγιο ( και όχι στη Ροδοδάφνη ) το 2025 Και ενώ το πολύπαθο τμήμα "Κιάτο - Ροδοδάφνη", έγινε προ τριετίας Κιάτο - Αίγιο, αφού δεν κατασκευάσθηκε η στάση της Ροδοδάφνης, θα πρέπει να αναμένουμε περί το 2027 να σφυρίζει ηλεκτροκίνητο τρένο στο Ρίο...
Όσο αφορά την προσέγγιση σύγχρονου σιδηρόδρομου στη Πάτρα, είναι πολύ δύσκολος ο χρονικός  προσδιορισμός, αφού η "εμμονή" για υπογειοποίηση πέντε έξι χιλμ στο παραθαλάσσιο μέτωπο ως το λιμάνι, με κόστος μισό και πλέον δις φαντάζει ουτοπία... 
ΣΗΜ. Με 500 εκατομμύρια, θα μπορούσε μα ανακατασκευασθεί σε μετρική, η παλιά γραμμή Πάτρα - Καλαμάτα και όχι μόνο... 
Το γιατί συνέβη αυτό, έχει αναλυθεί αρκούντως όλα αυτά τα χρόνια, με "Άρθρα Γνώμης" στην εφημερίδα ΦΡΟΥΡΟΣ και στο aigeira.gr, με αρκετά από αυτά να έχουν αναδημοσιευθεί από αθηναϊκα portal...
Αίγιο - Ρίο
9-11-2021
Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μειοδότησε στο σιδηροδρομικό έργο Αίγιο – Ρίο, με έκπτωση 8,29%. Από τους υπόλοπους τρεις μνηστήρες, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 7,1%, η ΑΒΑΞ 6,5% και η ΑΚΤΩΡ επίσης 6,5%.
Τα δύο έργα συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Για τα δύο έργα λόγω του χρόνου αποπεράτωσης τους θα χρειαστεί χρηματοδότηση και από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να ολοκληρωθούν ως “έργα-γέφυρες”.
Στα έργα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η κατασκευή των σταθμών και των στάσεων, οι γραμμές, η ηλεκτροκίνηση κ.α. Με την ολοκλήρωση του θα μπορεί να φτάσει μέχρι το σταθμό του Ρίου
Η διάρκεια των εργασιών εκτιμήθηκε σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. 
Με ευοίωνες προοπτικές η νέα γραμμή θα μπορέσει να λειτουργήσει το 2026...
'Οσο αφορά τις εργολαβίες (Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο), τα έργα υποδομής  που ξεκίνησαν το 2014 και το 2017 αντίστοιχα και πλησιάζουν προς ολοκλήρωση θα συμπυκνωθούν  για να μπορέσουν να τοποθετηθούν οι γραμμές και να κατασκευαστούν οι σταθμοί και οι στάσεις...
Το έργο έχει κόστος με τον ΦΠΑ 174,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 141,11 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 21 Οκτωβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 27 Οκτωβρίου.
– Κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.
– Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
– Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C Άγ. Βασιλείου.
– Κατασκευή σύγχρονου σύστηματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
– Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
– Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
– Eπαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου.