ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Ιουλ 1999

    ΙΟΥΛ. 1999 - "Θύελλα" ενστάσεων για το νέο τρένο

    Η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πατρών
    Επιτέλους αντέδρασαν οι Δήμοι της Αιγιάλειας στο σοβαρότατο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη διαπλάτυνση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου Πατρών.
    Γνωστό εδώ και αρκετό καιρό το θέμα μέσα από τα δημοσιεύματα του “Φ”, ο οποίος πρώτος το είχε φέρει στη δημοσιότητα από τον Δεκέμβριο του 1997, καταγράφοντας αναλυτικά τα τεράστια περιβαλλοντικά - οικολογικά - πολεοδομικά και κοινωνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν μετά τη νέα αυτή χάραξη, που σίγουρα είναι πολλαπλώς μεγαλύτερα από τα οφέλη που θα προκύψουν με τη λειτουργία του υπερσύγχρονου δικτύου, το οποίο θα καθιστούσε την Αιγιάλεια προάστιο των Αθηνών.
    Ήδη αυτή τη στιγμή όλοι οι ΟΤΑ μέσα από τους οποίους διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν κατακλείσει με ενστάσεις την Νομαρχία Αχαϊας, και καλείται η επιστημονική επιτροπή περιβάλλοντος - στην οποία εν το μεταξύ διαβιβάσθηκαν όλες οι ενστάσεις - να γνωμοδοτήσει υπέρ ή κατά της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.
    Με το ίδιο σχεδόν περιεχόμενο οι ενστάσεις των Δήμων της περιοχής αναφέρουν ότι, το έργο θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα διχοτομήσει και θα καταστρέψει αρκετά δημοτικά διαμερίσματα με αρνητικά αποτελέσματα στην υφιστάμενη οικιστική κατάσταση.
    Τα δημοτικά Συμβούλια και των δύο Δήμων της Ανατολικής Αιγιάλειας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, με έκτακτες συνεδριάσεις τους αποφάσισαν να αντιδράσουν καταθέτοντας τις αντιρρήσεις τους, ειδικότερα δε το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας όρισε τους τρεις Αιγειράτες Δικηγόρους (Α. Οικονόμου, Π. Αναγνωστόπουλο, Μ. Κουρή) καθώς και ένα Δικηγόρο των Αθηνών προκειμένου να παρακολουθούν την υπόθεση.
    Σημαντική είναι και η παρέμβαση του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Αν. Αιγιάλειας όπου με ένσταση η οποία υπογράφεται από την Πρόεδρο Βάσω Καραζέρη και τη Γ. Γραμματέα Κανέλλα Σωτηροπούλου επισημαίνονται τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η νέα χάραξη.
    Αλλά και τα τμήματα Δυτικής - Κεντρικής Ελλάδας - Νότιας Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, απόρριψαν στο σύνολό της την μελέτη που προωθείται από την ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ).
    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πολυσέλιδο φυλλάδιο, που εστάλη στην εφημερίδα μας από το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, η συγκεκριμένη πολιτική του ΟΣΕ δεν αφήνει καμία αισιοδοξία για το μέλλον του δικτύου το οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε κατάργηση και οριστικό κλείσιμο.
    Τα σοβαρότερα προβλήματα, όπως έχουν καταγραφεί κατά καιρούς από τον “Φ”, εστιάζονται κυρίως στην Αιγείρα όπου η κλειστή σιδηροδρομική γραμμή καταστρέφει κυριολεκτικά το εμπορικό της κέντρο διχοτομώντας το. Σχεδόν παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει επίσης στον Πλάτανο και το Δερβένι, ενώ σαφώς ευνοημένη φαίνεται η παραλία της Ακράτας, τόσο από το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή κινείται παράλληλα της Ν.Ε.Ο. και δεν επηρεάζει πολεοδομικά την πόλη, όσο και από το ότι στην Ακράτα θα λειτουργήσει επιβατικός και εμπορικός σταθμός ο οποίος θα συμβάλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
    (Λίγες ώρες πριν την εκτύπωση της εφημερίδας μας πληροφορηθήκαμε ότι συνεδρίασε τελικά στις 29 Ιουνίου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαίας και η γνωμοδότησή της ήταν απορριπτική για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μια γνωμοδότηση που σίγουρα θα σηματοδοτήσει νέα δεδομένα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η θέση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαϊας ύστερα από την εξέλιξη αυτή).

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !