ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Δρομολόγιο Κινητής Αστυνομικής Μονάδας

Την Παρασκευή 25-8-2017 και κατά τις ώρες 08:00 έως 14:00, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Άνω Πλάτανος – Καλαμιά – Πύργος – Βαλιμή – Άγια Βαρβάρα - Ζαρούχλα – Περιστέρα - Μεσορρούγι.

1 Νοε 2005

ΝΟΕΜΒ. 2005: Η “συνεισφορά” της Αιγείρας ...στην Π.Α.Θ.Ε.

Αρκετοί είναι αυτοί που τηλεφωνούν στην εφημερίδα μας και ρωτούν αν υπάρχουν νεώτερα, σχετικά με τη χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών.
Για το θέμα, δηλαδή, που άνοιξε ο “Φ” το καλοκαίρι με το ερώτημα προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή των “σωτήριων” της Αιγείρας σηράγγων.

Η απάντηση είναι ότι όσα γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο, αν ερμηνεύουμε σωστά τη δήλωση που έκανε, στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας στην Πάτρα, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Τρυφωνίδης, σχετικά με την Κορίνθου - Πατρών και η οποία δημοσιεύτηκε στον Αχαϊκό τύπο.
Μόνο που πρέπει, σύμφωνα με τα λεχθέντα εκεί, να αντικαταστήσουμε τη φράση “σύντομα θα μάθουμε...” με την εξής: “Τώρα ξέρουμε τι θα Π.Α.Θ.Ε.(Ι)” η Αιγείρα...”, αφού ο κ. Τρυφωνίδης ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα θα δοθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ στους ενδιαφερόμενους τα τεχνικά στοιχεία του έργου, προκειμένου να συντάξουν τις προσφορές τους.
Συμπλήρωσε επίσης, ότι “με προσωπική παρέμβαση του Γιώργου Σουφλιά έγιναν σημαντικές αναθεωρήσεις στη χάραξη του οδικού άξονα, από τις οποίες επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 400 – 500 εκατομμυρίων ευρώ”.
Επιβεβαιώθηκαν, λοιπόν, πλήρως όσα γράψαμε στο φύλλο του Σεπτεμβρίου 2005 και τα οποία σας υπενθυμίζουμε: “Επίσης, από άλλη πηγή, υπάρχει η πληροφορία, ότι προκειμένου να γίνει μείωση του κόστους κατασκευής και να είναι δελεαστικότερη η προσφορά του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου, γίνεται προσπάθεια περικοπής των πολυδάπανων τεχνικών έργων σε περιοχές που δεν επηρεάζεται πολύ ο οικιστικός ιστός και δεν υπάρχουν “έντονες” διαμαρτυρίες.”
Έτσι, όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μέσα στις αναθεωρήσεις των 500 εκατομμυρίων θα περιλαμβάνεται και το “κόψιμο” της “σωτήριας” υπόγειας παράκαμψης της ΠΑΘΕ στην περιοχή μας.
Με άλλα λόγια, εφόσον ισχύσουν αυτά, η Αιγείρα θα “συνεισφέρει” στη μείωση δαπάνης του έργου ένα σημαντικότατο ποσό, που μπορεί να ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ, με αντάλλαγμα μια ακόμα “ενδεχόμενη” διχοτόμηση.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί και ένα παρεμφερές θέμα που πρόσφατα είδε το φως τις δημοσιότητας και αφορά τη νέα χάραξη στην Πατρών - Πύργου όπου σχεδιάζεται μετατόπιση ανατολικότερα, έτσι ώστε η εθνική οδός να μην διέρχεται από οικισμούς, τους οποίους θα αφήνει πίσω της, από την πλευρά της θάλασσας (θα μείνει ανέπαφη η Αμαλιάδα και το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας).