ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Νοε 2005

    ΝΟΕΜΒ. 2005: Η “συνεισφορά” της Αιγείρας ...στην Π.Α.Θ.Ε.

    Αρκετοί είναι αυτοί που τηλεφωνούν στην εφημερίδα μας και ρωτούν αν υπάρχουν νεώτερα, σχετικά με τη χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών.
    Για το θέμα, δηλαδή, που άνοιξε ο “Φ” το καλοκαίρι με το ερώτημα προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή των “σωτήριων” της Αιγείρας σηράγγων.
    Η απάντηση είναι ότι όσα γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο, αν ερμηνεύουμε σωστά τη δήλωση που έκανε, στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας στην Πάτρα, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Τρυφωνίδης, σχετικά με την Κορίνθου - Πατρών και η οποία δημοσιεύτηκε στον Αχαϊκό τύπο.
    Μόνο που πρέπει, σύμφωνα με τα λεχθέντα εκεί, να αντικαταστήσουμε τη φράση “σύντομα θα μάθουμε...” με την εξής: “Τώρα ξέρουμε τι θα Π.Α.Θ.Ε.(Ι)” η Αιγείρα...”, αφού ο κ. Τρυφωνίδης ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα θα δοθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ στους ενδιαφερόμενους τα τεχνικά στοιχεία του έργου, προκειμένου να συντάξουν τις προσφορές τους.
    Συμπλήρωσε επίσης, ότι “με προσωπική παρέμβαση του Γιώργου Σουφλιά έγιναν σημαντικές αναθεωρήσεις στη χάραξη του οδικού άξονα, από τις οποίες επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 400 – 500 εκατομμυρίων ευρώ”.
    Επιβεβαιώθηκαν, λοιπόν, πλήρως όσα γράψαμε στο φύλλο του Σεπτεμβρίου 2005 και τα οποία σας υπενθυμίζουμε: “Επίσης, από άλλη πηγή, υπάρχει η πληροφορία, ότι προκειμένου να γίνει μείωση του κόστους κατασκευής και να είναι δελεαστικότερη η προσφορά του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου, γίνεται προσπάθεια περικοπής των πολυδάπανων τεχνικών έργων σε περιοχές που δεν επηρεάζεται πολύ ο οικιστικός ιστός και δεν υπάρχουν “έντονες” διαμαρτυρίες.”
    Έτσι, όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μέσα στις αναθεωρήσεις των 500 εκατομμυρίων θα περιλαμβάνεται και το “κόψιμο” της “σωτήριας” υπόγειας παράκαμψης της ΠΑΘΕ στην περιοχή μας.
    Με άλλα λόγια, εφόσον ισχύσουν αυτά, η Αιγείρα θα “συνεισφέρει” στη μείωση δαπάνης του έργου ένα σημαντικότατο ποσό, που μπορεί να ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ, με αντάλλαγμα μια ακόμα “ενδεχόμενη” διχοτόμηση.
    Τέλος, αξίζει να αναφερθεί και ένα παρεμφερές θέμα που πρόσφατα είδε το φως τις δημοσιότητας και αφορά τη νέα χάραξη στην Πατρών - Πύργου όπου σχεδιάζεται μετατόπιση ανατολικότερα, έτσι ώστε η εθνική οδός να μην διέρχεται από οικισμούς, τους οποίους θα αφήνει πίσω της, από την πλευρά της θάλασσας (θα μείνει ανέπαφη η Αμαλιάδα και το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας).

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !