ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Σεπ 2005

    ΣΕΠΤ. 2005: Σύντομα θα μάθουμε τι θα “Π.Α.Θ.Ε.(Ι)” η Αιγείρα...

    Πολύ σύντομα… Συντομότατα. Τη λέξη αυτή περιείχε η τηλεφωνική συνδιάλεξη που είχαμε την περασμένη εβδομάδα με το Γραφείο Τύπου του κ. Σουφλιά. Είχαν περάσει σχεδόν δύο μήνες από τη στιγμή που στείλαμε το γνωστό ερώτημα, για το τι μέλει γενέσθαι με τη χάραξη της ΠΑΘΕ, στο γραφείο του κ. Σουφλιά. Αν και παρακολουθούσαμε σε εβδομαδιαία βάση την πορεία του εγγράφου (Από το γραφείο Υπουργού, στο πρωτόκολλο, κατόπιν στην ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ <3/8/05> όπου διαπιστώθηκε αναρμοδιότητα, διαβιβάστηκε στην ΕΥΔΕ ΟΑΠ <8/8/05>, όπου ο αρμόδιος υπάλληλος ήταν σε κανονική άδεια), ώσπου μπήκε ο Σεπτέμβρης.
    Τότε άρχισαν οι καθημερινές επικοινωνίες με τους αρμόδιους και εκεί αντιληφθήκαμε ότι το ερώτημα που είχαμε θέσει, ήταν πολύ δυσκολοαπάντητο. Εξάλλου στο έγγραφό μας, είχαν βάλει την υποσημείωση “να απαντηθεί από τον Διευθυντή του αρμόδιου Τμήματος”. Τελικά, επαναφέραμε το θέμα στο γραφείο του Υπουργού και μας παρέπεμψαν στο γραφείο τύπου.
    Μετά από ολιγόωρες “διαβουλεύσεις”, μας έδωσαν την εξής απάντηση: Πολύ σύντομα ο Υπουργός θα προβεί στην ανακοίνωση των αποφάσεων για την οριστικοποίηση της χάραξης της ΠΑΘΕ στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών. Εκεί θα υπάρχουν όλες οι απαντήσεις στο ερώτημα της εφημερίδας σας.
    Σίγουρα η απάντηση αυτή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον γνωστό χρησμό “Ήξεις, αφίξεις…”, μόνο που το ρεπορτάζ που ακολούθησε, μας κάνει να πιστεύουμε ότι η απάντηση περιέχει τη βεβαιότητα, ότι “ο πολεμιστής δεν θα γυρίσει στο σπίτι του!”.
    Συγκεκριμένα, από άλλες πηγές έχουμε την πληροφόρηση, ότι οι περσινές γεωτρήσεις σε Λαμπινό και Μάρμαρα “έδειξαν” ακαταλληλότητα του εδάφους για δημιουργία σηράγγων.
    Επίσης, από άλλη πηγή, υπάρχει η πληροφορία, ότι προκειμένου να γίνει μείωση του κόστους κατασκευής και να είναι δελεαστικότερη η προσφορά του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου, γίνεται προσπάθεια περικοπής των πολυδάπανων τεχνικών έργων σε περιοχές που δεν επηρεάζεται πολύ ο οικιστικός ιστός και δεν υπάρχουν “έντονες” διαμαρτυρίες.
    Με απλά λόγια, αν τελικά επιλεγεί η λύση της διαπλάτυνσης της υπάρχουσας Νέας Εθνικής Οδού στο κέντρο της Αιγείρας, θα δημιουργηθούν τόσο μεγάλα προβλήματα, που το πρόβλημα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα μοιάζει ασήμαντο (ριζική αλλαγή του παράλληλου δημοτικού και επαρχιακού οδικού δικτύου κοκ).
    Το κλείσιμο της υπόθεσης χάραξης της ΠΑΘΕ, είναι, μάλλον, ζήτημα “ημερών”. Αν φυσικά η Αιγείρα αποφασίσει ότι δεν πρέπει να “φορτωθεί” άλλη μια οδική αρτηρία μέσα στον πυκνό πολεοδομικό της πυρήνα, θα πρέπει να αφυπνιστεί, έστω και στο παρά ένα…
    Στις 6 Μαΐου 2004, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας συνεστήθη πενταμελής διαπαραταξιακή επιτροπή για το θέμα του σιδηροδρόμου. Τώρα, που η υπόθεση με την ΕΡΓΟΣΕ έληξε, ας επανασυσταθεί η επιτροπή με κατεύθυνση τη διεκδίκηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ του καλύτερου δυνατού οφέλους από τη χάραξη της ΠΑΘΕ για την Αιγείρα.
    ΣΗΜ: Η πληροφόρηση, ότι το έδαφος της Αιγείρας είναι ακατάλληλο για τούνελ, γεννά το εύλογο ερώτημα: Τα εδάφη στην Τράπεζα και στον Πλάτανο, όπου δημοπρατήθηκαν τα τούνελ από την ΕΡΓΟΣΕ, σε τί διαφέρουν από αυτά της Αιγείρας;

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !