ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Δεκ 2007

    ΔΕΚ. 2007 - Πληρέστατη ενημέρωση στο Δερβένι από την ΕΡΓΟΣΕ για την πορεία των εργασιών


    Σε ρυθ­μούς ερ­γο­τα­ξί­ου κινεί­ται πλέ­ον ό­λη η πε­ριο­χή (Δυ­τι­κή Κο­ριν­θί­α - Α­να­το­λι­κή Αι­για­λεί­α) αφού βρί­σκο­νται σε πλή­ρη ε­ξέ­λι­ξη τα έρ­γα κα­τα­σκευ­ής της Νέ­ας δι­πλής σι­δη­ρο­δρομι­κής γραμ­μής, α­πό Κιά­το έ­ως Αί­γιο.
    Πολ­λές οι α­πο­ρί­ες του κό­σμου για το πώς θα ε­ξε­λι­χθούν οι ερ­γα­σί­ες. Για το σκο­πό αυ­τό ο γει­το­νι­κός Δή­μος Ευ­ρω­στί­νης προ­σκά­λε­σε το ε­πι­τε­λεί­ο τής ΕΡ­ΓΟ­ΣΕ στο Δερ­βέ­νι σε μί­α εκ­δή­λω­ση - πα­ρου­σί­α­ση του συ­νο­λι­κού έρ­γου μέ­χρι την Πά­τρα.
    Στις 4 Δε­κεμ­βρί­ου, λοι­πόν, ο Διευ­θυ­ντής έρ­γων Νί­κος Σω­τη­ρό­που­λος, πα­ρου­σία του Δη­μάρ­χου, των Α­ντι­δη­μάρ­χων, του προ­έ­δρου του Δ.Σ και πλή­θους κό­σμου του δή­μου Ευ­ρω­στί­νης, πε­ριέ­γρα­ψε με κά­θε λε­πτο­μέ­ρεια ό­λες τις πτυ­χές τής υ­πό ε­ξέ­λι­ξη ερ­γο­λα­βί­ας α­πό την ε­ται­ρί­α «Μη­χα­νι­κή».
    Με­τα­ξύ άλ­λων α­πό την ΕΡ­ΓΟ­ΣΕ πα­ρί­στα­ντο, η ε­πι­βλέ­που­σα μη­χα­νι­κός Ε­λέ­νη Πλα­κιά, ο Τρύ­φω­νας Γκουβάς, τε­χνι­κοί και ο ερ­γο­τα­ξιάρ­χης τής «Μη­χα­νι­κής».
    Ο κ. Σω­τη­ρό­που­λος α­πά­ντη­σε και στα ε­ρω­τή­μα­τα του «Φ», στο πό­τε δηλ. θα προχω­ρή­σουν τα έρ­γα στο κέ­ντρο τής Αι­γεί­ρας.
    Η α­πά­ντη­ση που λά­βα­με ή­ταν: «μέ­σα στους πρώ­τους μή­νες του νέ­ου έ­τους».
    Σύμ­φω­να πά­ντως με δη­μο­σιο­γρα­φι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες τής ε­φη­με­ρί­δας μας, αυ­τό το διά­στη­μα εκ­πο­νεί­ται με­λέ­τη α­πό τη ΔΕ­Η για με­τα­φο­ρά τού η­λε­κτρι­κού δι­κτύ­ου ε­κα­τέ­ρω­θεν της γραμ­μής, προ­κειμέ­νου να ξε­κι­νή­σουν οι δια­πλα­τύν­σεις μέ­σα στην Αι­γεί­ρα.
    Ε­ντυ­πω­σια­κά ό­λα τα στοι­χεί­α που α­να­φέρ­θη­καν κα­τά τη διάρ­κεια της πο­λύ­ωρης πα­ρου­σί­α­σης, ε­νώ αί­σθη­ση έ­κα­νε η α­να­φο­ρά στο κό­στος του έρ­γου, που το «πέ­ρα­σμά» του α­πό τον Δή­μο Ευ­ρω­στί­νης θα α­πορ­ρο­φή­σει το 43% του συ­νο­λι­κού κόστους τής σύμ­βα­σης.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !