ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Ιαν 2006

    ΙΑΝ. 2006: Απ’ τα ολότελα καλή και η ...μία σήραγγα!

    Μέχρι “κεραίας” επιβεβαιώθηκαν όλα όσα γράφαμε από τον Ιούνιο του 2004 για το θέμα της χάραξης του Αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πάτρας.
    Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα συνέβησαν το διάστημα αυτό, αφού τους είχαμε ενημερώσει για τις διερευνητικές γεωτρήσεις που έγιναν το καλοκαίρι του 2004 για τα 4 τούνελ παράκαμψης της Αιγείρας, καθώς και για τα νέα δεδομένα που προέκυψαν το περασμένο καλοκαίρι με τη διαφαινόμενη νέα “διχοτόμηση” της Αιγείρας. (Υπενθυμίζουμε το έγγραφό μας προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά).
    Οι απαντήσεις που περιμέναμε για την “τύχη” της Αιγείρας, ήρθαν με την έλευση του 2006 και είναι οριστικές...
    Συγκεκριμένα, η τελική μελέτη χάραξης ευρίσκεται στους Δήμους με αίτημα τη γνωμοδότηση, προκειμένου να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι από το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Ακριβώς ότι έγινε, δηλαδή, και με το θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής.
    Με μια πρώτη ματιά στα σχέδια της νέας χάραξης, βγαίνει και το πρώτο συμπέρασμα: Το κέντρο της Αιγείρας δεν καταστρέφεται, αλλά συνολικά η παραλιακή ζώνη της, υποβαθμίζεται. Και αυτό συμβαίνει γιατί από τις προβλεπόμενες τέσσαρες σήραγγες θα κατασκευασθεί μόνο η μία.
    Επίσης, διχοτομείται η περιοχή του Κριού με έναν οδικό άξονα 380 μ. ο οποίος τη διαλύει στην κυριολεξία, μια περιοχή που μετά το “σταμάτημα” του σκουπιδότοπου θα είχε σημαντικότατες προοπτικές οικιστικής εξέλιξης.
    Το επόμενο διάστημα, φυσικά, όλα τα παραπάνω θα αναλυθούν διεξοδικά, αν και τα περιθώρια αντιδράσεων και προβληματισμού είναι πλέον ελάχιστα.
    Τι προβλέπει όμως για την περιοχή μας, η μελέτη κατασκευής της Π.Α.Θ.Ε.;
    Ας ξεκινήσουμε από τα τούνελ της Πούντας και του Πλατάνου, τα οποία “καταργούν” τον υπάρχοντα δρόμο σε εκείνα τα σημεία.
    Στα “διόδια” της Ακράτας, θα προστεθούν και άλλες “φουρκέτες” εισόδου – εξόδου, ο οποίος σε συνδυασμό με το νέο σιδηροδρομικό σταθμό θα αποτελέσει το σημαντικότερο συγκοινωνιακό κόμβο μεταξύ Ξυλοκάστρου και Αιγίου.
    Στη συνέχεια η είσοδος στην Αιγείρα του υπάρχοντος δρόμου θα φιλοξενήσει το ρεύμα προς Αθήνα. Τετρακόσια μέτρα πριν το Θολοπόταμο θα διαχωρίζεται ο δρόμος και θα οδηγείται σε τοξοειδή σήραγγα που θα διαπερνά τα Μάρμαρα με συνολικό μήκος 820 μέτρων.
    Η έξοδος στον Κριό ποταμό θα γίνεται λίγο πιο πάνω από τα παλιά κτίρια των πτηνοτροφείων. Η ένωση με την υπάρχουσα οδό θα γίνεται κάτω από την 17η Ε.Ο (στην ανηφόρα του Λαμπινού) με στέγαστρο 90 μέτρων. Από εκεί και πέρα, τα δύο ρεύματα ενώνονται και ο υπάρχων άξονας διαπλατύνεται ελαφρώς, καταλαμβάνοντας τμήμα της γραμμής του τραίνου (όταν αυτή μετατοπισθεί).
    Η είσοδος στη Κορινθία γίνεται με δύο σήραγγες (1165 μ. και 1170 μ αντίστοιχα). Η υπάρχουσα Εθνική, από τα Μαύρα Λιθάρια μέχρι περίπου την Πεταλού καταργείται. Άλλο ένα τούνελ θα κατασκευασθεί στο ύψος το Δερβενίου για το ρεύμα προς Κόρινθο.
    Εν κατακλείδι, η διέλευση του νέου Αυτοκινητόδρομου από την ανατολική Αιγιαλεία και τη δυτική Κορινθία θα περιλαμβάνει 6 τουλάχιστον μεγάλα τούνελ και στην Αιγείρα θα είναι μόνο το ΕΝΑ.
    Θα πρέπει λοιπόν να ζητηθεί τουλάχιστον να γίνει και αυτό το τούνελ που προβλεπόταν κάτω από τον οικισμό του Λαμπινού. Η Αιγείρα και “στατιστικά” το δικαιούται...

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !