1.1.06

ΙΑΝ. 2006: Απ’ τα ολότελα καλή και η ...μία σήραγγα!

Μέχρι “κεραίας” επιβεβαιώθηκαν όλα όσα γράφαμε από τον Ιούνιο του 2004 για το θέμα της χάραξης του Αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πάτρας.
Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα συνέβησαν το διάστημα αυτό, αφού τους είχαμε ενημερώσει για τις διερευνητικές γεωτρήσεις που έγιναν το καλοκαίρι του 2004 για τα 4 τούνελ παράκαμψης της Αιγείρας, καθώς και για τα νέα δεδομένα που προέκυψαν το περασμένο καλοκαίρι με τη διαφαινόμενη νέα “διχοτόμηση” της Αιγείρας. (Υπενθυμίζουμε το έγγραφό μας προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά).
Οι απαντήσεις που περιμέναμε για την “τύχη” της Αιγείρας, ήρθαν με την έλευση του 2006 και είναι οριστικές...
Συγκεκριμένα, η τελική μελέτη χάραξης ευρίσκεται στους Δήμους με αίτημα τη γνωμοδότηση, προκειμένου να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι από το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Ακριβώς ότι έγινε, δηλαδή, και με το θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής.
Με μια πρώτη ματιά στα σχέδια της νέας χάραξης, βγαίνει και το πρώτο συμπέρασμα: Το κέντρο της Αιγείρας δεν καταστρέφεται, αλλά συνολικά η παραλιακή ζώνη της, υποβαθμίζεται. Και αυτό συμβαίνει γιατί από τις προβλεπόμενες τέσσαρες σήραγγες θα κατασκευασθεί μόνο η μία.
Επίσης, διχοτομείται η περιοχή του Κριού με έναν οδικό άξονα 380 μ. ο οποίος τη διαλύει στην κυριολεξία, μια περιοχή που μετά το “σταμάτημα” του σκουπιδότοπου θα είχε σημαντικότατες προοπτικές οικιστικής εξέλιξης.
Το επόμενο διάστημα, φυσικά, όλα τα παραπάνω θα αναλυθούν διεξοδικά, αν και τα περιθώρια αντιδράσεων και προβληματισμού είναι πλέον ελάχιστα.
Τι προβλέπει όμως για την περιοχή μας, η μελέτη κατασκευής της Π.Α.Θ.Ε.;
Ας ξεκινήσουμε από τα τούνελ της Πούντας και του Πλατάνου, τα οποία “καταργούν” τον υπάρχοντα δρόμο σε εκείνα τα σημεία.
Στα “διόδια” της Ακράτας, θα προστεθούν και άλλες “φουρκέτες” εισόδου – εξόδου, ο οποίος σε συνδυασμό με το νέο σιδηροδρομικό σταθμό θα αποτελέσει το σημαντικότερο συγκοινωνιακό κόμβο μεταξύ Ξυλοκάστρου και Αιγίου.
Στη συνέχεια η είσοδος στην Αιγείρα του υπάρχοντος δρόμου θα φιλοξενήσει το ρεύμα προς Αθήνα. Τετρακόσια μέτρα πριν το Θολοπόταμο θα διαχωρίζεται ο δρόμος και θα οδηγείται σε τοξοειδή σήραγγα που θα διαπερνά τα Μάρμαρα με συνολικό μήκος 820 μέτρων.
Η έξοδος στον Κριό ποταμό θα γίνεται λίγο πιο πάνω από τα παλιά κτίρια των πτηνοτροφείων. Η ένωση με την υπάρχουσα οδό θα γίνεται κάτω από την 17η Ε.Ο (στην ανηφόρα του Λαμπινού) με στέγαστρο 90 μέτρων. Από εκεί και πέρα, τα δύο ρεύματα ενώνονται και ο υπάρχων άξονας διαπλατύνεται ελαφρώς, καταλαμβάνοντας τμήμα της γραμμής του τραίνου (όταν αυτή μετατοπισθεί).
Η είσοδος στη Κορινθία γίνεται με δύο σήραγγες (1165 μ. και 1170 μ αντίστοιχα). Η υπάρχουσα Εθνική, από τα Μαύρα Λιθάρια μέχρι περίπου την Πεταλού καταργείται. Άλλο ένα τούνελ θα κατασκευασθεί στο ύψος το Δερβενίου για το ρεύμα προς Κόρινθο.
Εν κατακλείδι, η διέλευση του νέου Αυτοκινητόδρομου από την ανατολική Αιγιαλεία και τη δυτική Κορινθία θα περιλαμβάνει 6 τουλάχιστον μεγάλα τούνελ και στην Αιγείρα θα είναι μόνο το ΕΝΑ.
Θα πρέπει λοιπόν να ζητηθεί τουλάχιστον να γίνει και αυτό το τούνελ που προβλεπόταν κάτω από τον οικισμό του Λαμπινού. Η Αιγείρα και “στατιστικά” το δικαιούται...