1.2.06

ΦΕΒΡ. 2006: Απορριπτέα η μελέτη για τον αυτοκινητόδρομο!

Νομαρχιακό Συμβούλιο: “Δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών και των φορέων της Αχαΐας”
Με ένα ισχυρό μέτωπο της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης αντιμετώπισε η Αχαΐα την τελική πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου και με μικροδιαφοροποιήσεις απέρριψε στο σύνολό της τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Η διδαχή από τις αποσπασματικές, λανθασμένες και πολλάκις ανύπαρκτες αποφάσεις της Αχαΐας στο θέμα του σιδηροδρόμου, έδωσε πλέον το μήνυμα ότι “οι καιροί ου μενετοί”. Έτσι μέσα σε λίγες μέρες έγιναν απανωτές συνεδριάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, Διαδημοτικές συσκέψεις και λήψη απόφασης από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας.
Βέβαια, η αξιολόγηση των κατά τόπους αιτημάτων δείχνει ότι οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών εστιάζονται στη μετατόπιση του δρόμου νοτιότερα μέσα από σήραγγες και κοιλαδογέφυρες, πράγμα που σημαίνει τον σχεδόν διπλασιασμό του κόστους του έργου.
Η Αιγείρα, για παράδειγμα, ζητά να επανέλθουν τα τρία τούνελ, όπως παρουσιάζονταν στο σχεδιασμό, που κατ’ αποκλειστικότητα είχε παρουσιάσει ο “Φ” τον Ιούνιο του 2004.
Οι πληροφορίες, πάντως, λένε ότι το Υπουργείο δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα από τα αιτήματα αλλαγών, αφού αν σκεφθούμε ότι ο προϋπολογισμός κατασκευής ενός τούνελ ανέρχεται περίπου στα 20 – 25 εκατομ. Ευρώ, η ικανοποίηση , έστω και κάποιου δίκαιου τοπικού αιτήματος αυτή τη στιγμή, θα ανοίξει το “κουτί της Πανδώρας” με άμεσο κίνδυνο την καθυστέρηση υλοποίησης αυτού του κατεπείγοντος έργου.

Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας: Απαράδεκτη και επιζήμια για την πόλη η μελέτη
Με ομόφωνη απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας στις 20 Ιανουαρίου 2006, απέρριψε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου: Οδικός άξονας Κόρινθος – Πάτρα (αναβάθμιση υφιστάμενης οδού σε αυτοκινητόδρομο) νόμων Αχαΐας και Κορινθίας.
Στο “δια ταύτα” της απόφασης μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
Απορρίπτει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την προτεινόμενη νέα χάραξη, διότι θεωρούμε ότι η προτεινόμενη λύση για τη χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου, τουλάχιστον ως προς το τμήμα που αφορά το δήμο Αιγείρας συμπίπτει με την περιοχή της πόλης της Αιγείρας, είναι απαράδεκτη και επιζήμια για την πόλη, επειδή: Επιτείνει και οριστικοποιεί τον κατακερματισμό της.
Πολλαπλασιάζει τα λειτουργικά και πολεοδομικά προβλήματά της αποκλείοντας τη δυνατότητα επίλυσής τους. Υποβαθμίζει την πόλη αφού της στερεί τη δυνατότητα οργάνωσης του κυκλοφοριακού δικτύου της και την απαλλαγή της παλαιάς εθνικής από τους μεγάλους φόρτους. Η παλαιά εθνική είναι ο μοναδικός δρόμος που συνδέει την Αχαΐα με την Κορινθία στην περιοχή Αιγείρας. Υποβαθμίζει τα φυσικά πλεονεκτήματα της παραλιακής ζώνης. Περιορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητές της, που στηρίζονται κυρίως στο παραθεριστικό τουρισμό.
Εγκρίνει την υποβολή πρότασης για την αλλαγή της προτεινόμενης χάραξης του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Αιγείρας, με πλήρη παράκαμψη της πόλης της Αιγείρας συμπεριλαμβανομένου των οικισμών Λαμπινού, Μαρμάρων, από τη θέση (χ.θ 57+400) πλησίον των ορίων του δήμου.
Η παράκαμψη επιτυγχάνεται με τρεις δίδυμες σήραγγες μήκους 900, 830 και 350 μ. και υπέργειες συνδέσεις γεφυρών μήκους 350, 450 και 240 μ., συνολικού μήκους 3080 μ. που θα καταλήγει στον κόμβο της Ακράτας.
Ο δήμος Αιγείρας εμμένει στην πρόταση που είχε σχεδιάσει το ΣΧΟΟΑΠ και καλεί τη Ν.Α. Αχαΐας να στηρίξει τη θέση του δήμου.
Συγκροτεί επιτροπή αποτελούμενη από τους Δ.Σ. Θεοφάνη Νικολάου, Άγγελο Κούρτη, Γεώργιο Κορδούλη, Ανδρέα Οικονόμου και Παντελή Βασιλάγκο, αντικείμενο της οποίας θα είναι η ενημέρωση των δημοτών, στη σύνταξη κειμένου διαμαρτυρίας που θα υπογραφεί από τους δημότες και θα συνοδεύει την παρούσα απόφαση και θα αποσταλεί στα αρμόδια όργανα και φορείς.
Εξουσιοδοτεί τον αναπληρωτή δημάρχου ως πρόεδρο της δημαρχιακής επιτροπής να διορισθεί πληρεξούσιος δικηγόρος και να ασκήσει κάθε ενδεικνυόμενο ένδικο μέσο όταν πρέπει ενώπιον των δικαστηρίων κατά της μελέτης.