ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Φεβ 2006

    ΦΕΒΡ. 2006: Απορριπτέα η μελέτη για τον αυτοκινητόδρομο!

    Νομαρχιακό Συμβούλιο: “Δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών και των φορέων της Αχαΐας”
    Με ένα ισχυρό μέτωπο της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης αντιμετώπισε η Αχαΐα την τελική πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου και με μικροδιαφοροποιήσεις απέρριψε στο σύνολό της τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

    Η διδαχή από τις αποσπασματικές, λανθασμένες και πολλάκις ανύπαρκτες αποφάσεις της Αχαΐας στο θέμα του σιδηροδρόμου, έδωσε πλέον το μήνυμα ότι “οι καιροί ου μενετοί”. Έτσι μέσα σε λίγες μέρες έγιναν απανωτές συνεδριάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, Διαδημοτικές συσκέψεις και λήψη απόφασης από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας.
    Βέβαια, η αξιολόγηση των κατά τόπους αιτημάτων δείχνει ότι οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών εστιάζονται στη μετατόπιση του δρόμου νοτιότερα μέσα από σήραγγες και κοιλαδογέφυρες, πράγμα που σημαίνει τον σχεδόν διπλασιασμό του κόστους του έργου.
    Η Αιγείρα, για παράδειγμα, ζητά να επανέλθουν τα τρία τούνελ, όπως παρουσιάζονταν στο σχεδιασμό, που κατ’ αποκλειστικότητα είχε παρουσιάσει ο “Φ” τον Ιούνιο του 2004.
    Οι πληροφορίες, πάντως, λένε ότι το Υπουργείο δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα από τα αιτήματα αλλαγών, αφού αν σκεφθούμε ότι ο προϋπολογισμός κατασκευής ενός τούνελ ανέρχεται περίπου στα 20 – 25 εκατομ. Ευρώ, η ικανοποίηση , έστω και κάποιου δίκαιου τοπικού αιτήματος αυτή τη στιγμή, θα ανοίξει το “κουτί της Πανδώρας” με άμεσο κίνδυνο την καθυστέρηση υλοποίησης αυτού του κατεπείγοντος έργου.

    Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας: Απαράδεκτη και επιζήμια για την πόλη η μελέτη
    Με ομόφωνη απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγείρας στις 20 Ιανουαρίου 2006, απέρριψε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου: Οδικός άξονας Κόρινθος – Πάτρα (αναβάθμιση υφιστάμενης οδού σε αυτοκινητόδρομο) νόμων Αχαΐας και Κορινθίας.
    Στο “δια ταύτα” της απόφασης μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
    Απορρίπτει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την προτεινόμενη νέα χάραξη, διότι θεωρούμε ότι η προτεινόμενη λύση για τη χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου, τουλάχιστον ως προς το τμήμα που αφορά το δήμο Αιγείρας συμπίπτει με την περιοχή της πόλης της Αιγείρας, είναι απαράδεκτη και επιζήμια για την πόλη, επειδή: Επιτείνει και οριστικοποιεί τον κατακερματισμό της.
    Πολλαπλασιάζει τα λειτουργικά και πολεοδομικά προβλήματά της αποκλείοντας τη δυνατότητα επίλυσής τους. Υποβαθμίζει την πόλη αφού της στερεί τη δυνατότητα οργάνωσης του κυκλοφοριακού δικτύου της και την απαλλαγή της παλαιάς εθνικής από τους μεγάλους φόρτους. Η παλαιά εθνική είναι ο μοναδικός δρόμος που συνδέει την Αχαΐα με την Κορινθία στην περιοχή Αιγείρας. Υποβαθμίζει τα φυσικά πλεονεκτήματα της παραλιακής ζώνης. Περιορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητές της, που στηρίζονται κυρίως στο παραθεριστικό τουρισμό.
    Εγκρίνει την υποβολή πρότασης για την αλλαγή της προτεινόμενης χάραξης του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Αιγείρας, με πλήρη παράκαμψη της πόλης της Αιγείρας συμπεριλαμβανομένου των οικισμών Λαμπινού, Μαρμάρων, από τη θέση (χ.θ 57+400) πλησίον των ορίων του δήμου.
    Η παράκαμψη επιτυγχάνεται με τρεις δίδυμες σήραγγες μήκους 900, 830 και 350 μ. και υπέργειες συνδέσεις γεφυρών μήκους 350, 450 και 240 μ., συνολικού μήκους 3080 μ. που θα καταλήγει στον κόμβο της Ακράτας.
    Ο δήμος Αιγείρας εμμένει στην πρόταση που είχε σχεδιάσει το ΣΧΟΟΑΠ και καλεί τη Ν.Α. Αχαΐας να στηρίξει τη θέση του δήμου.
    Συγκροτεί επιτροπή αποτελούμενη από τους Δ.Σ. Θεοφάνη Νικολάου, Άγγελο Κούρτη, Γεώργιο Κορδούλη, Ανδρέα Οικονόμου και Παντελή Βασιλάγκο, αντικείμενο της οποίας θα είναι η ενημέρωση των δημοτών, στη σύνταξη κειμένου διαμαρτυρίας που θα υπογραφεί από τους δημότες και θα συνοδεύει την παρούσα απόφαση και θα αποσταλεί στα αρμόδια όργανα και φορείς.
    Εξουσιοδοτεί τον αναπληρωτή δημάρχου ως πρόεδρο της δημαρχιακής επιτροπής να διορισθεί πληρεξούσιος δικηγόρος και να ασκήσει κάθε ενδεικνυόμενο ένδικο μέσο όταν πρέπει ενώπιον των δικαστηρίων κατά της μελέτης.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !