ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Μαρ 2010

    ΜΑΡ. 2010: Αρχαίο Θέατρο και τρένο...

    1. Ευτυχώς που ήρθε ο Σταύρος Μπένος.., (link)
     2. Και νέα επιβεβαίωση τού “Φ” για το τρένο: Καθοριστικής σημασίας ο ερχόμενος Σεπτέμβριος
    Πα­ρελ­θόν α­πο­τε­λεί η σύν­δε­ση της δι­πλής σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής με τη Βιο­μη­χα­νι­κή Πε­ριο­χή της Πά­τρας, ό­πως α­να­κοί­νω­σε την Πα­ρα­σκευ­ή 26 Φε­βρουα­ρί­ου το στέ­λε­χος της Διεύ­θυν­σης Κα­τα­σκευών της ΕΡ­ΓΑ Ο­ΣΕ Α.Ε., Π. Μπό­κια στη η­με­ρί­δα που διορ­γά­νω­σε το ΤΕ­Ε Δυτ. Ελ­λά­δος για τα με­γά­λα έρ­γα.
    Ό­πως ε­ξή­γη­σε η κα Μπό­κια η αρ­μό­δια Ευ­ρω­πα­ϊ­κή Ε­πι­τρο­πή δεν ε­νέ­κρι­νε τη χρη­μα­το­δό­τη­ση της με­λέ­της με α­πο­τέ­λε­σμα το έρ­γο να τι­νά­ζε­ται στον α­έ­ρα. Το στέ­λε­χος της ΕΡ­ΓΑ Ο­ΣΕ Α.Ε., ό­μως δεν ε­πε­φύ­λασ­σε μό­νο αυ­τή την πί­κρα για τους το­πι­κούς φο­ρείς, κα­θώς α­να­φε­ρό­με­νη στην ε­ξέ­λι­ξη της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής, τό­νι­σε πως α­πό το Ρί­ο μέ­χρι το νέ­ο λι­μά­νι της Πά­τρας ό­χι μό­νο δεν έ­χει γί­νει καν η με­λέ­τη πε­ρι­βαλ­λο­ντι­κών ε­πι­πτώ­σε­ων, αλ­λά δεν έ­χει δε­σμευ­τεί ού­τε έ­να ευ­ρώ για το έρ­γο.
    Για τη γραμ­μή μέ­χρι τη Ρο­δο­δάφ­νη, η κα Μπό­κια ε­πε­σή­μα­νε πως το έρ­γο ε­ξε­λίσ­σε­ται ι­κα­νο­ποι­η­τι­κά και οι πι­στώ­σεις φθά­νουν σε βαθ­μό α­πορ­ρό­φη­σης 70%, ε­νώ στο τμή­μα α­πό Αί­γιο έ­ως Πά­τρα τα χρή­μα­τα που έ­χουν δε­σμευ­τεί ε­παρ­κούν για να φθά­σει η γραμ­μή μό­νο μέ­χρι το Ρί­ο, κά­τι που ό­πως εί­πε, α­να­μέ­νε­ται να γί­νει μέ­χρι το 2015.
    Την ά­πο­ψη πως η δη­μο­σιο­νο­μι­κή κρί­ση ε­πη­ρε­ά­ζει τις ε­ξε­λί­ξεις των έρ­γων ε­ξέ­φρα­σε ο Γ.Γ. της Πε­ρι­φέ­ρειας Δυ­τι­κής Ελ­λά­δος, Τά­σος Α­πο­στο­λό­που­λος, λέ­γο­ντας πως μέ­χρι τώ­ρα τα έρ­γα βρί­σκο­νταν «ε­γκλω­βι­σμέ­να» στη γρα­φειο­κρα­τί­α. Έ­κα­νε λό­γο για λά­θος στο­χεύ­σεις και ε­πι­λο­γές, ε­πι­ση­μαί­νο­ντας πως «έ­χου­με χρέ­ος, ευ­θύ­νη και υ­πο­χρέ­ω­ση στους πο­λί­τες». Ο κ. Α­πο­στο­λό­που­λος α­νέ­φε­ρε πως φέ­τος α­πό το Ε­ΣΠΑ θα «α­νοί­ξουν» 10,3 δις. ευ­ρώ, τα ο­ποί­α μπο­ρούν να α­πορ­ρο­φη­θούν αν υ­πάρ­χουν συ­ντε­ταγ­μέ­νες κι­νή­σεις απ’ ό­λους τους φο­ρείς.
    Υ­πεν­θυ­μί­ζου­με ξα­νά, τις α­να­φο­ρές τού “Φ” (α­πό τον πε­ρα­σμέ­νο Αύ­γου­στο) για κίν­δυ­νο στις ευ­ρω­πα­ϊ­κές χρη­μα­το­δο­τή­σεις, οι οποίες είναι στο 50% τού κό­στους.
    Ό­σο α­φο­ρά, ό­μως, το λε­χθέν για ι­κα­νο­ποι­η­τι­κή ε­ξέ­λι­ξη τού έρ­γου Κιά­του - Ρο­δο­δάφ­νη, το ρε­πορ­τάζ τής ε­φη­με­ρί­δας μας, α­να­φέ­ρει ό­τι στο τμή­μα Ξυ­λο­κά­στρου - Πλα­τά­νου συ­νε­χί­ζε­ται η κα­τα­σκευ­ή ο­ρι­σμέ­νων ση­μεί­ων, προ­κει­μέ­νου να δο­θεί η δυ­να­τό­τη­τα ε­πα­να­το­πο­θέ­τη­σης στον ά­ξο­να της πα­λιάς γραμ­μής. Σκο­πός εί­ναι μέ­χρι το Φθι­νό­πω­ρο του 2010, να ε­πα­να­λει­τουρ­γή­σει το “πα­λιό” τρέ­νο τα δρο­μο­λό­για του ο­ποί­ου έ­χουν δια­κο­πεί α­πό τις 17 Αυ­γού­στου 2009 (Κιά­το - Δια­κο­πτό).
    Σε κά­θε πε­ρί­πτω­ση, πά­ντως, ο ερ­χό­με­νος Σε­πτέμ­βριος εί­ναι κα­θο­ρι­στι­κής ση­μα­σί­ας για το μέλ­λον τού Νέ­ου Σι­δη­ρο­δρό­μου, α­φού αν ε­πι­βε­βαιω­θούν οι πλη­ρο­φο­ρί­ες, ό­τι η κα­τα­σκευά­στρια ε­ται­ρί­α που έ­χει α­να­λά­βει το με­γα­λύ­τε­ρο τμή­μα (Κιά­του - Ρο­δο­δάφ­νης) σκέ­πτε­ται(;) να σβή­σει “μη­χα­νές” και να α­πο­χω­ρή­σει, α­φού τα ο­φει­λό­με­να προς αυτήν (στη περιοχή) ξε­περ­νούν τα 20 ε­κα­τομ­μύ­ρια Ευ­ρώ...!
    -----------------------------------------------------

    Σύντομα, πολύ σύντομα «φουλάρει» η κατασκευαστική μηχανή τού Νέου Αυτοκινητόδρομου και στην Ανατολική πλευρά τής Αιγείρας.
    Πριν λίγες μέρες, κλιμάκιο του ΥΠΕΧΩΔΕ με επιτόπου καταγραφή των υπό απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών εκατέρωθεν του ποταμού Κριού, ζήτησε από τους ιδιοκτήτες την άμεση παραχώρηση των εκτάσεων προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Έτσι, οι συμφωνούντες ιδιοκτήτες θα πληρωθούν άμεσα για τα υπερκείμενα (δέντρα, τεχνητά ποτίσματα, κτίσματα κλπ) με τις τιμές που έχουν ορισθεί από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών, ενώ θα τους καταβληθεί και ενοίκιο για το ακίνητο.
    Η λύση αυτή επιλέχθηκε από το Υπουργείο, λόγω της καθυστέρησης (μετά από δύο αναβολές) εκδίκασης από το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων, της απόφασης προσδιορισμού προσωρινών τιμών αποζημίωσης.
    Η υπόθεση τελικά εκδικάστηκε στις 25 Νοεμβρίου 2009. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τους επόμενους μήνες. Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να εισπράξουν το επιδικασθέν ποσό αφού γίνει και άλλο δικαστήριο για την αναγνώριση των δικαιούχων (τίτλοι ιδιοκτησίας). Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο Εφετείο (Πάτρα) το οποίο θα επιδικάσει της οριστικές τιμές για κάθε ακίνητο.
    Σύμφωνα λοιπόν με όλα αυτά, οι μπουλντόζες αναμένονται τάχιστα να «ισοπεδώσουν» τα σημεία που θα καταλάβει η επέκταση του νέου δρόμου.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !