1. Ευτυχώς που ήρθε ο Σταύρος Μπένος.., (link)
2. Και νέα επιβεβαίωση τού “Φ” για το τρένο: Καθοριστικής σημασίας ο ερχόμενος Σεπτέμβριος
Παρελθόν αποτελεί η σύνδεση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με τη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου το στέλεχος της Διεύθυνσης Κατασκευών της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., Π. Μπόκια στη ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδος για τα μεγάλα έργα.
Όπως εξήγησε η κα Μπόκια η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ενέκρινε τη χρηματοδότηση της μελέτης με αποτέλεσμα το έργο να τινάζεται στον αέρα. Το στέλεχος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., όμως δεν επεφύλασσε μόνο αυτή την πίκρα για τους τοπικούς φορείς, καθώς αναφερόμενη στην εξέλιξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, τόνισε πως από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας όχι μόνο δεν έχει γίνει καν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά δεν έχει δεσμευτεί ούτε ένα ευρώ για το έργο.
Για τη γραμμή μέχρι τη Ροδοδάφνη, η κα Μπόκια επεσήμανε πως το έργο εξελίσσεται ικανοποιητικά και οι πιστώσεις φθάνουν σε βαθμό απορρόφησης 70%, ενώ στο τμήμα από Αίγιο έως Πάτρα τα χρήματα που έχουν δεσμευτεί επαρκούν για να φθάσει η γραμμή μόνο μέχρι το Ρίο, κάτι που όπως είπε, αναμένεται να γίνει μέχρι το 2015.
Για τη γραμμή μέχρι τη Ροδοδάφνη, η κα Μπόκια επεσήμανε πως το έργο εξελίσσεται ικανοποιητικά και οι πιστώσεις φθάνουν σε βαθμό απορρόφησης 70%, ενώ στο τμήμα από Αίγιο έως Πάτρα τα χρήματα που έχουν δεσμευτεί επαρκούν για να φθάσει η γραμμή μόνο μέχρι το Ρίο, κάτι που όπως είπε, αναμένεται να γίνει μέχρι το 2015.
Την άποψη πως η δημοσιονομική κρίση επηρεάζει τις εξελίξεις των έργων εξέφρασε ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, Τάσος Αποστολόπουλος, λέγοντας πως μέχρι τώρα τα έργα βρίσκονταν «εγκλωβισμένα» στη γραφειοκρατία. Έκανε λόγο για λάθος στοχεύσεις και επιλογές, επισημαίνοντας πως «έχουμε χρέος, ευθύνη και υποχρέωση στους πολίτες». Ο κ. Αποστολόπουλος ανέφερε πως φέτος από το ΕΣΠΑ θα «ανοίξουν» 10,3 δις. ευρώ, τα οποία μπορούν να απορροφηθούν αν υπάρχουν συντεταγμένες κινήσεις απ’ όλους τους φορείς.
Υπενθυμίζουμε ξανά, τις αναφορές τού “Φ” (από τον περασμένο Αύγουστο) για κίνδυνο στις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, οι οποίες είναι στο 50% τού κόστους.
Όσο αφορά, όμως, το λεχθέν για ικανοποιητική εξέλιξη τού έργου Κιάτου - Ροδοδάφνη, το ρεπορτάζ τής εφημερίδας μας, αναφέρει ότι στο τμήμα Ξυλοκάστρου - Πλατάνου συνεχίζεται η κατασκευή ορισμένων σημείων, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα επανατοποθέτησης στον άξονα της παλιάς γραμμής. Σκοπός είναι μέχρι το Φθινόπωρο του 2010, να επαναλειτουργήσει το “παλιό” τρένο τα δρομολόγια του οποίου έχουν διακοπεί από τις 17 Αυγούστου 2009 (Κιάτο - Διακοπτό).
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο ερχόμενος Σεπτέμβριος είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον τού Νέου Σιδηροδρόμου, αφού αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, ότι η κατασκευάστρια εταιρία που έχει αναλάβει το μεγαλύτερο τμήμα (Κιάτου - Ροδοδάφνης) σκέπτεται(;) να σβήσει “μηχανές” και να αποχωρήσει, αφού τα οφειλόμενα προς αυτήν (στη περιοχή) ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια Ευρώ...!
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Σύντομα, πολύ σύντομα «φουλάρει» η κατασκευαστική μηχανή τού Νέου Αυτοκινητόδρομου και στην Ανατολική πλευρά τής Αιγείρας.
Πριν λίγες μέρες, κλιμάκιο του ΥΠΕΧΩΔΕ με επιτόπου καταγραφή των υπό απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών εκατέρωθεν του ποταμού Κριού, ζήτησε από τους ιδιοκτήτες την άμεση παραχώρηση των εκτάσεων προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Έτσι, οι συμφωνούντες ιδιοκτήτες θα πληρωθούν άμεσα για τα υπερκείμενα (δέντρα, τεχνητά ποτίσματα, κτίσματα κλπ) με τις τιμές που έχουν ορισθεί από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών, ενώ θα τους καταβληθεί και ενοίκιο για το ακίνητο.
Η λύση αυτή επιλέχθηκε από το Υπουργείο, λόγω της καθυστέρησης (μετά από δύο αναβολές) εκδίκασης από το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων, της απόφασης προσδιορισμού προσωρινών τιμών αποζημίωσης.
Η υπόθεση τελικά εκδικάστηκε στις 25 Νοεμβρίου 2009. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τους επόμενους μήνες. Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να εισπράξουν το επιδικασθέν ποσό αφού γίνει και άλλο δικαστήριο για την αναγνώριση των δικαιούχων (τίτλοι ιδιοκτησίας). Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο Εφετείο (Πάτρα) το οποίο θα επιδικάσει της οριστικές τιμές για κάθε ακίνητο.
Σύμφωνα λοιπόν με όλα αυτά, οι μπουλντόζες αναμένονται τάχιστα να «ισοπεδώσουν» τα σημεία που θα καταλάβει η επέκταση του νέου δρόμου.