1.12.03

ΔΕΚ. 2003 - Αιγιαλό έχουμε ...Παραλιακό δεν έχουμε! ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ !


Αναμενόμενο εδώ και πολύ καιρό το πολυπόθητο νούμερο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, το οποίο θα έδινε τέλος στο υπ’ αριθμό ένα πρόβλημα της Αιγείρας, αυτό της οριοθέτησης του Αιγιαλού σε όλο το μήκος της ακτογραμμής που βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου.

Ο αριθμός 710 του τέταρτου τεύχους της Ε.τ.Κ. που εξεδόθη στις 9 Ιουλίου 2003, περιλαμβάνει την δημοσίευση της με αριθ. 1032131/2687/Β0010 Απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών που υπογράφτηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου στις 4 Ιουνίου 2003.
Η απόφαση αφορά τον καθορισμό ορίων αιγιαλού, παραλίας και παλαιού Αιγιαλού, στην περιοχή Αιγείρας Αχαΐας
Αφού έλαβε υπόψη όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις, επικύρωσε την από 20/3/03 έκθεση της αρμόδιας επιτροπής και το, από 30/6/1997, τοπογραφικό της τοπογραφικής υπηρεσίας Νομού Αχαΐας.
Σύμφωνα με το εγκεκριμένο τοπογραφικό καθορίσθηκε:
Η οριογραμμή του Αιγιαλού (με κόκκινη συνεχή γραμμή).
Η οριογραμμή της παραλίας (με κίτρινη συνεχή γραμμή).
Η οριογραμμή του παλαιού αιγιαλού (με κυανή διακεκομμένη γραμή γραμμή).
Ακολουθούν τα αναλυτικά τοπογραφικά διαγράμματα για όλο το μήκος της παραλίας της Αιγείρας.
Τέλος, επισημαίνεται ότι δεν εξαιρούνται από τη ζώνη της παραλίας τυχόν υπάρχοντα κτίσματα, μάντρες, περιφράξεις.
Σύμφωνα με τον Ν.2971 ΑΙΓΙΑΛΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 285/19.12.2001, ως Αιγιαλός περιγράφεται η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της.
Ως Παραλία περιγράφεται η ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και πενήντα (50) μέτρα από την οριογραμμή του αιγιαλού.
Περισσότερα από 3,5 χιλιόμετρα ακτής έχει τακτοποιήσει η εν λόγω υπουργική απόφαση, οριοθετώντας δηλ. τον αιγιαλό και την παραλία σε όλο το μήκος της Αιγείρας.
Το τυπικό μέρος, με λίγα λόγια, που δίνει το δικαίωμα της νόμιμης παρέμβασης για ανακατασκευή του παραλιακού δρόμου, έχει λυθεί - φυσικά με αρχή την χαραχθείσα κόκκινη γραμμή του Αιγιαλού (ο δρόμος είναι μέσα στον Αιγιαλό...!).
Το ουσιαστικό μέρος του θέματος, όμως, είναι άλλο και σίγουρα είναι το σοβαρότερο.
Ο υπάρχων παραλιακός δρόμος (από ποτάμι σε ποτάμι) έχει μήκος 1,5 χιλιόμετρο περίπου.
Από τα 1500 αυτά μέτρα, τα μισά και πλέον ευρίσκονται σε άθλια κατάσταση και παρά τα κατά καιρούς πρόχειρα μπαλώματα, η θέα του δρόμου είναι τραγική και η προσπέλασή του από πεζούς και οχήματα είναι άκρως επικίνδυνη.
Κάθε φορά, μετά από έναν ισχυρό κυματισμό, προστίθεται και μια “τρύπα” - παγίδα για όλους τους διερχόμενους.
Δεν τολμάμε βέβαια να περιγράψουμε την κατάσταση ως “Μπάχαλο” γιατί θα τα “ακούσουμε” πάλι.
Το γεγονός είναι ότι θα έπρεπε να είχε διακοπεί (δεν αρκεί να απαγορευθεί) η κυκλοφορία στο μεγαλύτερο μήκος της οδού Αιγιαλέως, πράγμα που δεν έγινε έως τώρα.
Τελικά, το πρόβλημα για την Αιγείρα παραμένει τεράστιο, αφού δεν ακούγεται τίποτα για άμεση ένταξη του υπ’ αριθμόν 1 έργου “Παραλιακός δρόμος Αιγείρας” σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, για την ολοκλήρωση του οποίου ίσως να απαιτηθούν 2 εκατομμύρια Ευρώ.
Τη στιγμή μάλιστα που βρισκόμαστε 6 μήνες μετά την οριστικοποίηση της οριοθέτησης και 6 μήνες απομένουν ως την επόμενη τουριστική περίοδο, ο κίνδυνος να υποδεχθούμε τους ολυμπιακούς αγώνες με τα γνωστά “μπαλώματα”, είναι κάθε άλλο παρά ορατός.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ