ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Ανατολική Αιγείρα... Drone !

1 Φεβ 2011

ΦΕΒΡ. 2011 - Αναζητούνται “αλγόριθμοι” για να ξεπεραστούν οι “αργόρυθμοι” κατασκευής τού Αυτοκινητόδρομου...

Το κράτος καλείται να λύσει τον αλγόριθμο του προβλήματος, οι κατασκευαστές συνεχίζουν τα έργα με "αργόρυθμους", ενώ η Αχαΐα θα πρέπει να εντάξει στους φόβους της, ότι εκτός από τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, μπορεί να μη δει ούτε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο...
Σε μια κλωστή κρέμονται πλέον οι εργασίες κατασκευής τού δρόμου (εργοτάξιο) Κορίνθου - Πάτρας.
Το πρόβλημα γνωστό, έχει πλήρως αναλυθεί εδώ και πολύ καιρό από την εφημερίδα μας. Το είχαμε τονίσει επανειλημμένα, ότι η εθελοντική επίταξη των εκτάσεων (για να παρακαμφθούν οι χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες απαλλοτριώσεων) δεν απέδωσε καν τα αναμενόμενα. Το ότι έως σήμερα προχώρησε κυρίως η κατασκευή των σηράγγων, οφείλεται στους ιδιοκτήτες των εκτάσεων που ήταν μπροστά στις εισόδους οι οποίοι τις παραχώρησαν και έτσι οι εταιρείες μπόρεσαν να μπουν στα τούνελ!

Η βασική εμπλοκή είναι η έλλειψη κρατικού χρήματος για να υλοποιηθούν οι δικαστικές αποφάσεις αποζημιώσεων και να ανοίξει νόμιμα ο δρόμος στις μπουλντόζες.
Από την άλλη, το ακριβό χρήμα, που καλούνται να "τραβήξουν" από τις "κλειδωμένες" τραπεζικές "κάνουλες" (όπως ισχυρίζονται) οι κατασκευαστές, έχει στεγνώσει τη χρηματοδότηση των έργων και αποτελεί τον κύριο μοχλό πίεσης προς το κράτος για επαναδιαπραγμάτευση(;) της Σύμβασης Σουφλιά...
Νερό στο "μύλο" των εμπλοκών, βέβαια, ήρθε να ρίξει και το κίνημα "δεν πληρώνω..." των διοδίων, που, σε μια δύσκολη φάση του αυτοκινητόδρομου Βόρειας Πελοποννήσου, γιγαντώθηκε πανελλαδικά και προστίθεται στη διαπραγματευτική "φαρέτρα" των κατασκευαστών.
Το κράτος λοιπόν καλείται να λύσει (με χρήμα) τον μαθηματικό αλγόριθμο του προβλήματος, οι κατασκευαστές συνεχίζουν τα έργα με αυξανόμενους "αργόρυθμους" και απολύσεις, ενώ η Αχαΐα θα πρέπει να εντάξει στους φόβους της δύο πράγματα... το ότι εκτός από τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, μπορεί να μη δει ούτε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

Τι λέει η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ για την καθυστέρηση των έργων
"Εκφράζουμε την ανησυχία και τη λύπη μας για τις απολύσεις εργαζομένων στις οποίες υποχρεώθηκε να προχωρήσει η εταιρία VINCI Grand Projets που εργάζεται για λογαριασμό μας.
Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε η προσωρινή διακοπή χρηματοδότησης του έργου που εμφανίστηκε να λυθεί και οι λόγοι που την προκάλεσαν να αρθούν ολοκληρωτικά στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη με το Ελληνικό Δημόσιο και τις δανείστριες τράπεζες, στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ανασκαφών, μετατόπισης Δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΣΕ), οι ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ σε θέματα χάραξης και περιβαλλοντικά (τμήμα Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα, Λίμνη Καϊάφα) και ο προβληματισμός για το φαινόμενο άρνησης καταβολής διοδίων, έχουν οδηγήσει τους δανειστές σε επανεξέταση της παρούσας κατάστασης. Μέχρι να βεβαιωθούν ότι το Έργο βρίσκεται στον σωστό δρόμο, δεν θα προχωρήσουν σε περαιτέρω δανεισμό.
Σε συνδυασμό με την κρίση στην ελληνική οικονομία που επιδρά αρνητικά στα έσοδα που επενδύονται αποκλειστικά στην κατασκευή, οι παραπάνω παράγοντες στερούν από το Έργο σημαντικούς πόρους με αποτέλεσμα να επιβραδύνονται οι ρυθμοί κατασκευής.
Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε όλους τους εργαζόμενους στο Έργο, τα συνδικάτα, τους κατοίκους και τις επιτόπιες επαγγελματικές ενώσεις των περιοχών που ωφελούνται και στηρίζουν την ανάπτυξή τους στην ολοκλήρωση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της νοτιοδυτικής Ελλάδας ότι οι λύσεις για να αντιμετωπιστεί η δύσκολη αυτή κατάσταση εκπονούνται με αίσθηση ευθύνης και πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα σε όλες τις πλευρές. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα διασφαλίζοντας την άμεση και έμμεση απασχόληση στο Έργο και την προοπτική της ανάπτυξης.

“Το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν πρόκειται να γίνει διαιτητής στα προβλήματα του αυτοκινητόδρομου”
Την ανάγκη να ξεπεραστούν άμεσα όλα τα εμπόδια στην κατασκευή της «Ολυμπίας Οδού», να συνεχιστεί απρόσκοπτα το έργο, να μειωθεί η τιμή των διοδίων και να σταματήσει το κύμα απολύσεων του προσωπικού επεσήμανε κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στον Πύργο, στις 14 Φεβρουαρίου 2011, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατηφόρας.
Το Σώμα συζήτησε επί μακρόν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην κατασκευή της «Ολυμπίας Οδού», ύστερα από εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Περιβάλλοντος Νίκου Υφαντή. Ο Περιφερειάρχης, στην τοποθέτηση του, υπογράμμισε ότι το έργο έχει μεγάλη αναπτυξιακή σημασία για την Δυτική Ελλάδα και τόνισε ότι τα υψηλά διόδια οφείλονται στην χαμηλή συμμετοχή του δημοσίου.
«Το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν πρόκειται να γίνει διαιτητής ανάμεσα στην κυβέρνηση, στην κατασκευάστρια εταιρεία και στις Τράπεζες», είπε ο κ. Κατσιφάρας και προσέθεσε ότι τα προβλήματα που έχουν ανακύψει οφείλονται κατά μείζονα λόγο στη στάση των Τραπεζών.

Ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία για τη Σύμβαση ΠαραχώρησηςΣε ερώτηση του Βουλευτή Ηλίας Γεώργιου Κοντογιάννη (Δημοκρατική Συμμαχία) που τη συνυπογράφει και ο Βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Εργασίας, αναφέρονται και τα εξής:
“Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία του έργου, σημειώνεται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2010 ο Παραχωρησιούχος του εν λόγω οδικού άξονα έχει εισπράξει 150.000.000 Ευρώ. Σχετικά σημειώνεται ότι η δαπάνη των εργασιών που είχαν εκτελεστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010 είναι της τάξης του 16% του συνόλου του έργου. Με βάση όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης, το ποσό των διοδίων που θα εισπράξει ο παραχωρησιούχος μέχρι το τέλος της περιόδου των μελετών - κατασκευών είναι 686.609.000 Ευρώ τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος του έργου. Ωστόσο, το ποσοστό 16%, βάσει της Σύμβασης, είναι 109.857.000 Ευρώ από διόδια μέχρι τον Ιούλιο του 2010. Επομένως, ο παραχωρησιούχος κατ' αναλογία του Υπουργείου έχει ήδη εισπράξει παραπάνω περίπου 50% από διόδια χωρίς να τηρεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής.
Εξίσου σημαντικό να σημειωθεί είναι ότι μέχρι την Τέταρτη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία, η οποία λήγει στις 4 Ιουνίου του 2011, οφείλει να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Α/Κ Κιάτου-Δυτικός Α/Κ Αιγίου. Επιπλέον, στη Σύμβαση Παραχώρησης αναφέρεται ρητά ότι μετά την ημερομηνία της Τέταρτης Αποκλειστικής Προθεσμίας αρθ. 18.2.4 παύει η επιβολή διοδίων τελών για το μήκος των μη ολοκληρωμένων τμημάτων του Τμήματος Α/Κ Τρι¬πόλεως - Πάτρα Ν.Ε.Ο.