ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Ανατολική Αιγείρα... Drone !

18 Απρ 2012

Μάρτ. Απρ. 2012: Τρένο, Παραλιακός και Θολοπόταμος...!

18/4/2012: Ανησυχία για τη καθυστέρηση κήρυξης του Δήμου Αιγιάλειας ως θεομηνιόπληκτου....
Με επιστολή του στα αρμόδια Υπουργεία (Περιβάλλοντος, Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών και Εσωτερικών) ο Δήμαρχος Αιγιάλειας κ. Στάθης Θεοδωρακόπουλος εκφράζει την ανησυχία του για την καθυστέρηση ανακήρυξης του Δήμου ως θεομηνιόπληκτου μετά την κακοκαιρία που έπληξε την περιοχή μας και όλη τη Δυτική Ελλάδα στις 6 και 7 Φεβρουαρίου 2012.
 Στην επιστολή του ο Δήμαρχος επισημαίνει ότι οι σχετικές ενέργειες έχουν ολοκληρωθεί για το νομό Ηλείας, που επλήγη κατά την ίδια περίοδο,  όχι όμως και για το δικό μας νομό, και ζητά να μάθει σε ποιο στάδιο βρίσκεται η όλη διαδικασία, αν έχουν αποσταλεί οι εκθέσεις από τις επιτροπές ζημιών της Περιφέρειας και να χρειάζεται από τη μεριά του Δήμου να γίνουν περαιτέρω ενέργειες.
 Τέλος στην επιστολή του ο  Δήμαρχος ζητά την κήρυξη του Δήμου Αιγιάλειας ως θεομηνιόπληκτου το συντομότερο δυνατόν ώστε καταστεί δυνατή η συνδρομή των δημοτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. 

10/3/2012: “Πνίγηκε” στο Θολοπόταμο η μισή Αιγείρα…!
Ήταν, σίγουρα, η χειρότερη καταστροφή που βίωσε η Αιγείρα σε όλη τη διάρκεια της εκατοντάχρονης διοικητικής οντότητάς της.
Αυτό που άρχισε να συμβαίνει το απομεσήμερο της 6ης Φεβρουαρίου 2012, δεν έχει προηγούμενο.
Τόσο, η μεγάλη “κατεβασιά” τού Κριού στις αρχές τής 10ετίας του '60 {“τού Σταυρού” (14 Σεπτεμβρίου) όπως την αναφέρουν οι παλαιότεροι}, όσο και (μερικά χρόνια αργότερα) το παλιρροϊκό κύμα που προξένησε μεγάλες ζημιές (και έναν θάνατο από  ηλεκτροπληξία), δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτό που έπαθε τώρα η περιοχή μας.
Σε άλλη σελίδα τού "Φ" παρουσιάζεται τι χρονικό τής αποφράδας αυτής ημέρας και νύχτας.
Εδώ όμως οφείλουμε να σταθούμε στις αφορμές, τα αίτια και τις επιπτώσεις αυτής της βιβλικής καταστροφής.
Φυσικά, πέρα από κάθε άλλο, προηγείται η οικονομική και η ηθική αποζημίωση των δεκάδων οικογενειών που είδαν μέσα σε δευτερόλεπτα να απειλούνται από τα ορμητικά νερά ζωές και τα νοικοκυριά τους να χάνονται μέσα στο βούρκο και να καταλήγουν στη θάλασσα…!
Για το θέμα αυτό, έχει επιληφθεί η Δικαιοσύνη, ύστερα από μηνυτήριες αναφορές, τόσο της Περιφέρειας, όσο και του Δήμου, οι οποίοι (σύμφωνα με ανακοινώσεις τους) "δείχνουν" ως αιτία της πλημύρας τα εκτελούμενα ΕΡΓαΟΣΕ από την κατασκευάστρια εταιρεία “Μηχανική”.
Η συζήτηση πάντως έχει αρχίσει και κατά την οποία προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά.
- Έπρεπε η Αιγείρα, γνωρίζοντας εκ των έσω την επικινδυνότητα των χειμάρρων που τη διατρέχουν,  να συνηγορήσει  πριν οκτώ χρόνια στην κατασκευή τής υπόγειας οδικής διάβασης στο Θολοπόταμο;
- Γιατί η κατασκευάστρια ξεκίνησε έργα εν όψει φθινοπώρου μέσα σε κοίτη χειμάρρου, που αν μη τι άλλο έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέσα σε ένα το πολύ δύο μήνες;
- Δεκάδες επερωτήσεις βουλευτών κατατίθενται καθημερινά, κανένας όμως δεν έχει ρωτήσει, γιατί η εργολαβία τής “Μηχανικής” (Κιάτο -Ροδοδάφνη) “καρκινοβατεί” εδώ και μερικά χρόνια…;
Επί πλέον, ακούγεται ότι η Αιγιαλεία τις επόμενες μέρες θα κηρυχτεί “Θεομηνιόπληκτη”.
Θετική εξέλιξη…
Πρέπει, όμως, να γίνει κατανοητό, ότι η Αιγείρα δεν χρειάζεται “Ασπιρίνη”!
“Αδρεναλίνη” σε μεγάλη δόση χρειάζεται και όχι “γενόσημα”…
8/3/2012: Παραλιακός Αιγείρας: Αναζητείται “Αυτοφωράκιας” !!!
Δεν έχει τελειωμό το ανελέητο θαλάσσιο σφυροκόπημα στον παραλιακό τής Αιγείρας. Η σφοδρότητα των κυμάτων (ίσως η πιο έντονη των τελευταίων ετών), σε συνδυασμό με το γνωστό φαινόμενο της διάβρωσης, καθημερινά προσθέτουν “πληγές” στον μισοκατεστραμμένο δρόμο. Και ενώ είχε εντοπισθεί πριν μερικούς μήνες η κατάρρευση τμήματος στην δυτική πλευρά, ένα νέο μέτωπο άνοιξε πριν λίγες μέρες στην ανατολική πλευρά (πλησίον τού γηπέδου), όπου κόπηκε τμήμα τής ασφάλτου και ξεριζώθηκαν μερικά “διαβολοδένδρια”
.
Τα χέρια …ψηλά, φαίνεται να σηκώνει η Δημοτική Αρχή, στην προσπάθεια επισκευής των καταστροφών...
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιες περί τον Αιγιαλό Υπηρεσίες δεν προτίθενται να εγκρίνουν οποιαδήποτε τεχνική παρέμβαση. Σε συνολική επίλυση του προβλήματος για όλη την Βόρεια Πελοπόννησο, προσδοκά πλέον ο Δήμος, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια να “τρέξει” Δημοτική Μελέτη ειδικά για την Αιγείρα, η υλοποίηση της οποίας, εκτός από χρονοβόρα, θα είναι πολυδάπανη. Και ως γνωστό χρήματα τώρα, πολύ δύσκολα βρίσκονται…
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρέπει πριν το καλοκαίρι να έχει επανέλθει η ασφαλής βατότητα του παραλιακού δρόμου. Και προκειμένου να μην υποδεχθεί η Αιγείρα τη θερινή σεζόν με αυτό το θέαμα, πρέπει να ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ να αποκατασταθεί ο δρόμος “εν γνώσει των συνεπειών τού Νόμου”.
Ας πάνε οι εκλεγμένοι μαζί με όλους τούς Δημότες, αυτόφωρο…
Αν φυσικά λειτουργήσει, επιτέλους, σε τούτο το χωριό η “συλλογική δράση”.

12/3/2012: Αποφασίζουν την πολυδάπανη υπογειοποίηση της Πάτρας, τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε πότε θα φτάσει το τρένο στα Μαύρα Λιθάρια…!
Το έχουμε επισημάνει κατ' επανάληψη τα τελευταία χρόνια, ότι με το ρυθμό που προχωρούν τα έργα για το νέο τρένο ίσως να περάσουν δεκαετίες για να το δει η Αχαϊκή Πρωτεύουσα. Και ενώ -αμέσως μετά την πλημύρα στο Θολοπόταμο- ξαναπάγωσαν για τα καλά τα έργα μεταξύ Ξυλοκάστρου και Πλατάνου και κανείς δεν το σχολιάζει, παρατηρείται ένας “καταιγισμός” αισιοδοξίας για την καλή πορεία του έργου.
-Εξαγγέλλεται  η έναρξη εργασιών στο Διακοπτό - παράλληλα με την προσφυγή κατοίκων στο Σ.τ.Ε!
-Εξαγγέλλεται η προκήρυξη της εργολαβίας μέχρι το Ρίο.
-Το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 12/3/12 εγκρίνει την υπογειοποίηση της Πάτρας με τεράστιο προϋπολογισμό (ένα έργο προκλητικά ουτοπικό)!
Καθότι μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο, θα πρέπει οι Αχαιοί υποψήφιοι κάθε "απόχρωσης" να πούνε επιτέλους ΑΛΗΘΕΙΕΣ...:
-Η αρχική σύμβαση του έργου προέβλεπε αναβάθμιση της γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη; Και εάν ΝΑΙ, προς τι οι κατά τόπους παχυλές υποσχέσεις.
-Στο Διακοπτό επί μία τουλάχιστον 8ετία παίζεται μια διελκυστίνδα (βορά-νότου) εις βάρος του έργου αλλά και των κατοίκων.
-Αν η Πάτρα χρειάζεται υπογειοποίηση στο λιμάνι, γιατί δεν έγινε το ίδιο στο Αίγιο, όπου δαπανήθηκαν εκατομμύρια για την παράκαμψη με χιλιόμετρα σηράγγων και υπόγειων σταθμών;
Τελικά, το έργο τού νέου σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου - Πατρών είναι έργο που υλοποιεί η κεντρική εξουσία, ή έργο που το διαχειρίστηκαν και εξακολουθούν να διαχειρίζονται οι κατά τόπους παράγοντες εξουσίας…;
Ας μάθουμε επιτέλους γιατί ο Τρικούπής πήγε σε μία πενταετία (με αξίνες) το τρένο στην Πάτρα και σήμερα δεν επαρκεί ούτε η εικοσαετία…
Τότε Πτωχεύσαμε… αλλά με τρένο!
Τώρα  "Πτωχεύσαμε…" αλλά χωρίς τρένο… 
Μάρτιος 2012