15 Δεκ 2013

Μετά από 120 χρόνια λειτουργίας, η Διώρυγα της Κορίνθου χρειάζεται διαπλάτυνση…

Σήμερα, ζώντας τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και με το 2013 να μας αποχαιρετά με δύο «σημαδιακά» γεγονότα, αυτό της υπογραφής της εργολαβίας «σκούπα» της ΕΡΓΟΣΕ (Κιάτο – Ροδοδάφνη) και το άλλο της αναθεωρημένης σύμβασης Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών Πατρών, μας κάνουν να νοιώθουμε ότι το αναπτυξιακό όραμα του Τρικούπη «βαίνει προς ολοκλήρωση»;
To 1880 η διώρυγα σχεδιάστηκε 44άμετρη, αλλά λόγω οικονομίας κατασκευάσθηκε 24άμετρη…
Το 1882 ο Πελοποννησιακές σιδηροδρομικές γραμμές σχεδιάστηκαν με 1.44 πλάτος, αλλά λόγω οικονομίας κατασκευάσθηκαν «μετρικές»…
Από αρχαιοτάτων χρόνων, η περιοχή του ισθμού της Κορίνθου ήταν ένα σημαντικότατο σταυροδρόμι θαλάσσιας και χερσαίας επικοινωνίας...
Αμέσως μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους αναδείχθηκε η αναγκαιότητα παρέμβασης στο συγκεκριμένο σημείο, που ένωνε την Πρωτεύουσα Αθήνα με την υπόλοιπη (τότε) Ελλάδα καθώς και την πύλη προς Ευρώπη (Πάτρα)…
Έτσι, περί τα τέλη του 19ου αιώνα, η Ελλάδα του Τρικούπη, ευδοκίμησε να εγκαινιάσει δύο πολύ μεγάλα έργα. Τη διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου και τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πελοποννήσου με την Αθήνα.
Σήμερα, ζώντας τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και με το 2013 να μας αποχαιρετά σε λίγες μέρες με δύο «σημαδιακά» γεγονότα, αυτό της υπογραφής της εργολαβίας «σκούπα» της ΕΡΓΟΣΕ (Κιάτο – Ροδοδάφνη) και το άλλο της αναθεωρημένης σύμβασης Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών Πατρών, μας κάνουν να νοιώθουμε ότι το αναπτυξιακό όραμα του Τρικούπη «βαίνει προς ολοκλήρωση»!
Και πάντα με την έμφυτη αισιοδοξία που μας διακατέχει αναμένοντας την έλευση κάθε νέας χρονιάς, αναμένουμε (εκτός …απροόπτου) σε δύο χρόνια να οδηγούμε με ασφάλεια έως Πάτρα και σε τρία χρόνια να απολαμβάνουμε τη σιδηροδρομική διαδρομή σε όλο το μήκος της Αιγιαλείας.
Αρκούν όμως αυτά τα δύο, για να ολοκληρωθεί το ανεκπλήρωτο «Τρικούπειο» όραμα ;
Η απάντηση δόθηκε πριν λίγο καιρό στα Ισθμία, κατά την εκδήλωση συμπλήρωσης 120 ετών από τα εγκαίνια της Διώρυγας, που συνδιοργανώθηκε από την «Α.Ε. Διώρυγα Κορίνθου» και την Ουγγρική Πρεσβεία.
Εκεί, αναδείχθηκε το θέμα της διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης του καναλιού, που εκκρεμεί από τότε που ξεκίνησε πριν 130 χρόνια η κατασκευή το έργου . Το πλάτος της διώρυγας είχε προγραμματιστεί να  γίνει στα 44 μέτρα και όχι στα 24,6 μέτρα που κατασκευάστηκε. Μείωση, κατά 20 μέτρα, που έγινε για καθαρά οικονομικούς λόγους… 
Εξυπακούεται, λοιπόν, ότι σήμερα σε μια παγκόσμια τουριστική και εμπορευματική ναυσιπλοΐα με πλοία γιγαντιαίων διαστάσεων, ο θεαματικός διάπλους του μοναδικού αυτού Μεσογειακού καναλιού είναι(;) προβληματικός ή θα γίνει απαγορευτικός, για κρουαζιερόπλοια κλπ.
Ήδη, όλοι εμείς οι παροικούντες στην υπέροχη αυτή «κλειστή» θάλασσα, έχουμε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια τη πολύ μεγάλη μείωση διέλευσης πλοίων από τον Κορινθιακό Κόλπο, μείωση που σίγουρα δεν οφείλεται μόνο στην οικονομική κρίση…
Το θέμα, ύστερα και από την εκδήλωση των Ισθμίων, άρχισε να «παίζει» σε τοπικό – περιφερειακό επίπεδο και θεωρείται πιθανόν να μπει σύντομα(;) και στην κεντρική πολιτική ατζέντα…
Κ.Ρ.      
·         Αξίζει εδώ να επισημάνουμε τα κυριότερα σημεία της ιστορίας της διώρυγας, όπως αυτά παρουσιάστηκαν από τον Προέδρο Δ.Σ.  της «ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΩΡΥΓΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ» Κωνσταντίνο Μπαρκαγιάννη, στην εκδήλωση συμπλήρωσης 120 ετών από τα εγκαίνια της Διώρυγας, στα Ισθμία, (11 Νοεμβρίου 2013) συνδιοργανώθηκε από την Διώρυγα της Κορίνθου και την Ουγγρική Πρεσβεία:
«Πριν από 120 χρόνια στις 25 Ιουλίου έτους 1893 παρουσία του Μητροπολίτη Κορινθίας, του Βασιλέως Γεωργίου Α, σύσσωμης της Ελληνικής Κυβέρνησης και πλήθος κόσμου έγιναν τα εγκαίνια λειτουργίας  της Διώρυγας Κορίνθου.
Το όνειρο σύνδεσης του Κορινθιακού κόλπου με τον Σαρωνικό που ξεκινά από την αρχαιότητα, από τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο το 602π.Χ., έγινε πραγματικότητα 2500 χρόνια μετά.
Ο Περίανδρος, ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε την διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου. Το σημαντικό αυτό έργο δεν μπόρεσε τότε να πραγματοποιηθεί γιατί τα τεχνικά μέσα της εποχής ήταν πολύ δύσκολο να το πραγματοποιήσουν. Επειδή όμως το εμπόριο της Κορίνθου ήταν σε μεγάλη ανάπτυξη αποφάσισε να κατασκευάσει ένα ειδικής κατασκευής πλακόστρωτο δρόμο που ξεκινούσε από τις ΚΕΓΧΡΙΕΣ και κατέληγε στο ΛΕΧΑΙΟ  τον περίφημο ΔΙΟΛΚΟ.
Η προσπάθεια διάνοιξης του Ισθμού από τον Νέρωνα σε σχέδιο του Ιουλίου Καίσαρα κρίνεται πληρέστατη. Ξεκίνησε το 67 π.χ και περίπου είχαν κατασκευαστεί τα πρώτα 3,000 μέτρα από την πλευρά του Κορινθιακού κόλπου. Το έργο σταμάτησε όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στην Ρώμη για να αντιμετωπίσει την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. Τελικά με τον θάνατο του Νέρωνα του έγινε λίγο μετά την επιστροφή του στη Ρώμη το έργο ματαιώθηκε. Μάλιστα κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου στην νεώτερη εποχή, ευρέθησαν 26 δοκιμαστικά φρεάτια βάθους 15-25 μέτρων, η δε τελική θέση στην που χαράχτηκε η σημερινή διώρυγα,  ταυτίζεται με αυτήν του Ιουλίου Καίσαρα. Στην χιλιομετρική θέση 1050 από τον Κορινθιακό υπάρχει λαξευμένη στον βράχο η προτομή του Νέρωνα.
Μετά την επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση της  Ελλάδας ο πρώτος κυβερνήτης  Ιωάννης Καποδίστριας, μεταξύ των έργων που είχε οραματιστεί ήταν και η διάνοιξη της Διώρυγας. Δυστυχώς η αδυναμία εξασφαλίσεως της αναγκαίας χρηματοδότησης ακύρωσε προσωρινά το έργο.
Η ιδέα όμως δεν είχε εγκαταλειφθεί, το 1869 τίθεται σε λειτουργία η διώρυγα του Σουέζ, έτσι τον Νοέμβριο του 1869 επί πρωθυπουργίας του Θρασύβουλου Ζαϊμη ψηφίσθηκε ο νόμος  περί της ‘Διορύξεως του Ισθμού της Κορίνθου. Με τον νόμο αυτό είχε το δικαίωμα η Κυβέρνηση να παραχωρήσει σε εταιρεία η ιδιώτη το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης της Διώρυγας την Κορίνθου.                     
 Το 1881 το Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε το δικαίωμα διορύξεως και εκμεταλλεύσεως του Ισθμού  για 99 χρόνια στον Ούγγρο φιλέλληνα στρατηγό Στέφανο Τυρρ.
Το 1882 ο Τυρρ ίδρυσε στο Παρίσι ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία “Διεθνής Εταιρεία της θαλασσίου Διώρυγας της Κορίνθου” με την εγγύηση και χρηματοδότηση γαλλικών τραπεζών.
Το έργο προχώρησε μέσα από πολλές περιπέτειες μέχρι το 1889 όταν με την εξάντληση των κεφαλαίων της διεκόπησαν οι εργασίες και η εταιρεία διέκοψε τις εργασίες .
Τον Μάρτιο του 1890 ο Πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης ο θεμελιωτής των υποδομών του νεώτερου ελληνικού κράτους και ο πλέον ένθερμος υποστηρικτής για την πραγματοποίηση της Διώρυγας, ανέθεσε στον ΑΝΔΡΕΑ ΣΥΓΓΡΟ  την συνέχιση του έργου.
Το έργο τελικά ολοκληρώθηκε το 1893 και την 25/7/1893 έγιναν τα εγκαίνια του.
Η εταιρεία που ίδρυσε ο Συγγρός το έτος 1906 διέκοψε την λειτουργία της λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Την εκμετάλλευση λειτουργίας το 1906 ανέλαβε η Εθνική τράπεζα και γι αυτό ίδρυσε την Νέα Ανώνυμη Εταιρεία της  Διώρυγας της Κορίνθου που λειτούργησε μέχρι 31/10/1980.
 Στις 01/11/1980 το Ελληνικό δημόσιο ανέλαβε την ευθύνη λειτουργίας της ιδρύοντας την ΑΝΏΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΊΑ ΔΙΏΡΥΓΑΣ της Κορίνθου
 Από το 2001 έως αρχές του 2010 η εκμετάλλευση της διώρυγας παραχωρήθηκε στην ιδιωτική εταιρεία ΠΕΡΊΑΝΔΡΟΣ Α.Ε η οποία όμως πτώχευσε λόγω εκτεταμένων ζημιών.
 Από τις 10/02/2010 έως σήμερα την ευθύνη λειτουργίας έχει και πάλι το Ελληνικό Δημόσιο.
 Η  Διώρυγα έχει μήκος 6343 μέτρα, πλάτος 24,60 μέτρα στην επιφάνεια της θάλασσας και 21 μέτρα στον βυθό και βάθος 8 μέτρα.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μελέτες κατασκευής του έργου το πλάτος της διώρυγας είχε προγραμματιστεί να  γίνει στα 44 μέτρα και όχι στα 24,6 μέτρα που τελικά κατασκευάστηκε. Η μείωση του πλάτους από τα 44 μέτρα στα 24 έγινε για καθαρά οικονομικούς λόγους.  
Η Διώρυγα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλασσίων συγκοινωνιών μεταφορών  και περισσότερα από 1.500.000 πλοία διαφόρων διαστάσεων και εθνικοτήτων έχουν κάνει χρήση της λειτουργίας της από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα
Αποτελεί τον πιο σύντομο και ασφαλή δρόμο για τα πλοία που προέρχονται από τα λιμάνια του Ιονίου πελάγους , τη Αδριατικής , της Νότιας Ιταλίας και κατευθύνονται στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέχρι τον Εύξεινο Πόντο και αντίστροφα.
 Η Διώρυγα της Κορίνθου δεν αποτελεί απλώς ένα διεθνή κόμβο θαλασσίων μεταφορών, αλλά είναι και σπουδαίος τουριστικός προορισμός. Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από το εσωτερικό και το εξωτερικό την επισκέπτονται κάθε χρόνο για να θαυμάσουν το μεγάλο αυτό έργο , να κάνουν τον διάπλου του καναλιού και αρκετοί να επιδοθούν σε μια νέα δραστηριότητα που γίνεται σ αυτό το σημείο το αιωρούμενο άλμα (bungee jumping).
Η Διοίκηση αντιλαμβανόμενη την τεράστια σημασία που έχει η τουριστική αξιοποίηση της διώρυγας, έχει σχεδιάσει επενδύσεις που θα ολοκληρωθούν το 2015.

 Το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Διώρυγας Κορίνθου έτους 2013-2016 που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στις 11.09.2012».

Όλα τα αρθρα ανα ετος...

Ετικέτες 790 αναρτήσεων

ΕΡΓΟΣΕ (103) Ολυμπία Οδός (100) αρχαίο θέατρο αιγείρας (47) ΕΡΓΟΣΕ Αιγείρα (44) Κώστας Ρόζος (44) ΧΥΤΑ ΑΙΓΕΙΡΑΣ (44) Διάβρωση ακτών (35) Διάβρωση ακτών Αιγείρας (35) ΧΥΤΑ Αιγείρας (35) Κορινθιακός (28) αποχετευτικός αγωγός (28) Λύκειο Αιγείρας (19) ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ (18) αυτοκινητόδρομος Κορίνθου Πάτρας (18) Αιγιαλό έχουμε ...Παραλιακό δεν έχουμε (17) Αιγείρα (16) 17η επαρχιακή οδός Αχαίας Αιγείρα - Περιθώρι (14) σχέδιο πόλεως Αιγείρας (14) Γυμνάσιο Αιγείρας (13) Κριός ποταμός (13) Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Παραλίας ΑΚΡΑΤΑΣ (13) Κορίνθου Πατρών (12) αποχετευτικός αγωγός από Λαμπίρι έως Αιγείρα (11) Αποχετευτικό (10) Κώστας Σπηλιόπουλος (10) Ολυμπία οδός Αιγείρα Απαλλοτριώσεις (10) ΜΕΤΚΑ (9) ΣΠΟΑΚ (9) διόδια (9) Ακράτα (8) Κατολίσθηση (8) Κιάτο ροδοδάφνη Αίγιο (8) Ν.Ε.Ο Κορίνθου Πατρών (8) Ομοσπονδία Οικολογικών Οργαν. Κορινθιακού ΑΛΚΥΩΝ (8) σχέδιο πόλεως (8) ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΚΡΑΤΑΣ - ΑΙΓΕΙΡΑΣ (7) Γαλάζιες Σημαίες (7) Διάβρωση ακτών Αιγιαλείας (7) Θολοπόταμος (7) Κώστας Κοτσανάς (7) Λύκειο Ακράτας (7) Μηχανική (7) ΣΧΟΟΑΠ Αιγείρας (7) αντιδιαβρωτική μελέτη (7) Δήμος Αιγιαλείας (6) Δασικοί χάρτες (6) Κατεδάφιση Γέφυρας (6) Πλάτανος (6) Σύλληψη στην Ακράτα (6) οριοθέτηση Κριός (6) φωτιά (6) Δημοτικές εκλογές 2014 (5) Σταύρος Μπένος (5) αστυνομικό τμήμα Ακράτας (5) καθαρές θάλασσες (5) ληστεία (5) ληστεία βενζινάδικου (5) μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (5) περιφέρεια δυτικής ελλάδας (5) Otto Walter (4) Αιγιαλός και παραλία (4) ΕΡΓΟΣΕ Διακοπτό (4) Ευσταθίου Τασία (4) Καποδίστριας 2 (4) Πλάτανος. Τράπεζα (4) ΣΧΟΑΠ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΕΙΡΑΣ (4) Σήραγγες (4) Στάθης Θεοδωρακόπουλος (4) αιμοδοσία (4) ανάβαση Αιγείρας (4) αστυνομική επιχείρηση (4) γέφυρα Κριού (4) δρόμος κλειστός (4) εγκαίνια δημοτικού σχολείου Αιγείρας (4) κατολισθήσιμοι οικισμοί (4) παλαιά εθνική οδός Αιγείρας Πατρών (4) σελιάνα (4) σπείρα κλοπές (4) συλλήψεις (4) 11η Ανάβαση Αιγείρας (3) Ανδρέας Βόρδος (3) Αντιδήμαρχοι Αιγιαλείας (3) Απογραφή πληθυσμού 2011 Αιγείρας (3) Βουλευτικές εκλογές 2015 (3) Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος (3) Διάρρηξη δημοτικών γραφείων (3) Η γυναίκα τση Ζάκυθος (3) Θεατρικό Εργαστήρι Αιγείρας (3) Καταδίωξη στην Αιγείρα (3) Λίμνη Τσιβλού (3) Ληστεία στην Αιγείρα (3) Μαύρα Λιθάρια (3) Σκουπίδια (3) Σύνδεσμος Κορινθιακού κόλπου ΑΡΙΩΝ (3) αρχαιολογική έρευνα (3) δυστύχημα 145 χλμ (3) θέατρο στην αναγέννηση (3) κακή χούνη (3) ληστεία στην Ακράτα (3) μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (3) ναρκωτικά (3) οριοθέτηση Αιγιαλού Αιγείρας (3) 'Ίδρυμα «Μάνος Χατζιδάκις - Νίκος Γκάτσος» (2) Georg Ladstatter (2) MARNET ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (2) SEATRAC (2) Όλια Λαζαρίδου (2) Αί­θριο Αρ­χαιο­λο­γι­κού Μου­σεί­ου Αί­γιο (2) Αίγιο (2) Αιγές Βλοβοκά (2) Αιγείρας (2) Αιγιαλεία (2) Ακράτας (2) Απόστολος Κατσιφάρας (2) Αρχαία Φελλόη (2) Αυτοκίνητο στη θάλασσα (2) Βαλιμή (2) Βαλκουβίνα (2) Βλοβοκά (2) Γαλάζιες Σημαίες 2014 (2) Γεώργιος Τσαφούλιας (2) Γιώργος Χαραλαμπόπουλος (2) ΔΕΥΑ Αιγίου (2) Δήμαρχος Αιγιαλείας (2) Δήμος Αιγείρας (2) Δήμος Αιγιαλείας ΣΧΟΟΑΠ Αιγείρας (2) Δρόμος Ακράτας Ζαρούχλας (2) Ειρήνη Παγώνη (2) Επερώτηση Τσαφούλια σε Βενιζέλο. Πρακτικά Βουλής (2) Ευάγγελος Βενιζέλος (2) Ζαρούχλα χιονοδρομικό (2) Ηλιοβασίλεμα στον τουρισμό (2) ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ – ΑΚΡΑΤΑΣ (2) Καρναβάλι Αιγιάλειας 2013 (2) Κτηματολόγιο (2) Μητρόπολη Ανατολικής Αιγιαλείας (2) Οδοντωτός (2) Πάνος Νιάγκος (2) ΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (2) ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ (2) Σελιανίτης Γιώργος Χαραλαμπόπουλος (2) Σύλληψη στην Αιγείρα (2) Φαρμακευτικός Σύλλογος Αιγιαλείας (2) αμπελόκηποι (2) απαλλοτριώσεις (2) γήπεδο Αιγείρας (2) δερβένι (2) ελαιόλαδο (2) η αυλή των θαυμάτων (2) μιχάλης λιάπης (2) νέοι φοιτητές (2) οδική ασφάλεια (2) οριοθέτηση Θολοπόταμος (2) πλατεία Αιγείρας (2) πλημμύρα (2) σιδηροδρομική γραμμή. δερβένι (2) ταχυδρομείο αιγείρας (2) φωτιά ανατολική αιγιαλεία 2000 (2) 10η ανάβαση Αιγείρας (1) 18η Επαρχιακή Οδός (1) 2ο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Αστροναυτικής Εταιρείας (1) 2ο δημοτικό Ακράτας (1) 2ο νηπιαγωγείο Ακράτας (1) 3692/1998 απόφαση Ε’ τμ ΣτΕ (1) AGELO ROZOS (1) Coca-Cola (1) Councillor (1) Fugro Synergy (1) Greenpeace (1) Johannes Hahn (1) KING FAROUK (1) LEMON PIE (1) Middle Harbour Ward (1) NSW (1) Nia Bardalos (1) SYDNEY (1) Werner König (1) live Aigeira (1) ΑΒΑΞ (1) ΑΝΤΟΝ BAMMER (1) ΑΣΠΙΔΑ (1) Αγγελική Τσιατά (1) Αδέσποτα Ζώα (1) Αιγείρα η χώρα τού Ποτέ (1) Αιγείρα “γιοκ” (1) Αιγιαλέας Καλλικράτης (1) Αιγιαλείας (1) Αμβρόσιος (1) Ανακύκλωση (1) Ανδρέας Γαλάνης (1) Αντιδήμαρχος Ανατολικής Αιγιαλείας (1) Αποστόλης Κατσιφάρας. (1) Αποχετευτικό Αιγιαλείας (1) Αρμενίζοντας προς... (1) Αστυνομικός Σταθμός Αιγείρας (1) Αυ­στρια­κό Ιν­στι­τού­το (1) Αυτοκινητόδρομος. Υπόγεια διαδρομή (1) Αχαΐα (1) Αχαϊκή Τράπεζα (1) Βασίλης Κελλάρης (1) Βυζαντινός Ναός Αγρίδι (1) Γαλάζιες Σημαίες 2013 (1) Γαλάζιες Σημαίες 2015 (1) Γαλάζιες Σημαίες 2016 (1) Γαλάζιες Σημαίες 2018 (1) Γεράσιμος Φεσσιάν (1) Γεώργιος Παπαγιαβής (1) Γεώργιος Φερεντίνος (1) Γηροκομείο (1) Γιάννης Δεμιρτζόγλου (1) Γιώργος Θωμάς (1) Γιώργος Κουτρούλης (1) Γκόλφω (1) Γούδας Κωνσταντίνος (1) Γρηγόρης Αλεξόπουλος (1) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΚΡΑΤΑΣ Απογραφή 2011 (1) Δάνειο (1) Δήμαρχοι Αχαΐας (1) Δήμαρχος Δημήτρης Μυλωνάς (1) Δήμος Ακράτας (1) Δημήτρης Κατσικόπουλος (1) Δημήτρης Λόης (1) Δημοτικές εκλογές 2019 (1) Δημοτικοί Σύμβουλοι Αιγείρα και Ακράτα (1) Διώρυγα Κορίνθου (1) Εurobank Κραθιο (1) ΕΠΠΕΡΑ (1) ΕΡΓΟΣΕ σταθμός Κραθίου (1) Εθνική τράπεζα (1) Εξαρθρώθηκε εγκληματική ομάδα (1) Επίτιμος πρέσβης Φινλανδίας (1) Ερωφίλη Κόλλια (1) Εσωτερικά δίκτυα (1) Ευρωεκλογές 2014 Αιγείρα (1) Ευρωεκλογές 2014 Ακράτα (1) Θανάσης Παναγόπουλος (1) Θεομηνιόπληκτη (1) Θύελλα Αιγείρας (1) ΙΘΑΚΗ Α.Τ.Ε.-ΑΑΓΗΣ ΑΕ (1) Ιράκ (1) Ιωάννης Παναγιωτόπουλος (1) Ιωάννης Τομαράς Αντιστράτηγος (1) ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1) Κακιά Σκάλα (1) Καμπέρης (1) Καποδιστριακοί Δήμοι (1) Καρναβάλι Αιγιαλείας 2014 (1) Καρναβάλι Αιγιαλείας 2015 (1) Κατάληψη λυκείου (1) Κερύνεια (1) Κιάτο βύθιση ρυμουλκού (1) Κοιμητήριο Αιγείρας (1) Κουμπούρας παναγιώτης (1) Κριός ΤΑΙΠΕΔ (1) Κωνσταντίνα Κούνεβα (1) Κώστας Σημίτης (1) Λαζαράκης Κωνσταντίνος (1) Λαμπινό (1) Λαογραφικό Μουσείο Παραλίας Πλατάνου (1) ΜΟΜΑ ΖΑΡΟΥΧΛΑ (1) Μέγα Σπήλαιο (1) Μέμη Σπυράτου (1) Μίλτος Πασχαλιδης LIVE Αιγείρα (1) Μαυρουδής (1) Με τους Παρτιζάνους του Τίτο (1) Μεσορρούγι (1) Μητρώο ταυτοτήτων υδάτων κολύμβησης 2013 (1) Μιχάλης Χαραλαμπίδης (1) Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (1) Μουτούσης (1) Νία Βαρδάλος (1) Νίκος Βουρνάζος (1) Νίκος Κούρεντας (1) Νίκος Μπίστης (1) Νίκος Τσούκαλης (1) Νηπιαγωγείο Αιγείρας (1) Νταλάρας μαρινέλλα αιγειρα (1) Ντοκιμαντέρ (1) Ορκωμοσία (1) ΠΑΚΟΕ 2017 (1) ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ 1974 – 2014 (1) Παλαιολόγου (1) Παναγιωτόπουλος (1) Παναγιώτης Γιαννόπουλος (1) Παναγιώτης Γκούμας (1) Παντελής Βασιλάγκος (1) Παντελής Βούλγαρης (1) Παπαγεωργίου (1) Παρακαταθηκών (1) Περεσιάδης (1) Πράσινο ταμείο (1) Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (1) Πτώση δένδρου (1) Ρόδη Κράτσα (1) ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ και ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ (1) ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ «Ο ΑΡΙΩΝ» (1) Σαραντάπηχο (1) Σουφλιάς (1) Στέφανος Κορκολής (1) Συλιβαινιωτίκων (1) Συλιβαινιώτικα (1) Συλλόγος Παραπληγικών Αχαΐας (1) Σύλληψη στην Όαση (1) Σύσκεψη Δημάρχων (1) ΤΕΕ στην Αιγείρα (1) Τάκης Παπαγεωργόπουλος (1) Το μπουφάν τής Χάρλεϋ (1) Τοπική κοινότητα Αιγείρας (1) Τοπική κοινότητα Αιγείρας 23 Φεβρουαρίου 2011 (1) Τρένο (1) Τσουκαλά Γεωργία (1) ΥΠΕΚΑ (1) Υγειονομικός Σταθμός Αιγείρας (1) Υδροηλεκτρικό Τσιβλού (1) ΦΙΛΜΠΑ (1) Φάνης Σταυρόπουλος (1) Φίλοι Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Πάτρας (1) Φαρούκ (1) Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών (1) Φρουρός Σεπτεμβρίου 2012 (1) Χαράλαμπος ράλλης (1) Χειμερινή ανάβαση (1) Χελμός φωτιά (1) Χιόνια παραλιακή Αιγιαλεία (1) Χρήστος Χωμενίδης (1) Ψυχράμη (1) άρθρο (1) αγροτικά ΙΧ (1) αεροφωτογρφίες Αιιγείρας (1) αναβάθμιση βιολογικού καθαρισμού Αιγίου (1) ανατροπή αυτοκινήτου (1) αντιπλημμυρικά (1) απογραφή 1981 (1) απογραφή 1991 (1) απογραφή 2001 (1) απογραφή 2011 (1) αριθμ. Χ.10779/1992 απόφαση Νομάρχη Αχαΐας (1) αρχα (1) γεωτρήσεις (1) γιορτή πετροκέρασου (1) γραφεία (1) δημοτικές εκλογές 2002 (1) δημοτικές εκλογές 2006 (1) δημοτικές εκλογές 2010 (1) δημοψήφισμα (1) διαχείριση απορριμμάτων Αχαΐας (1) εργολαβία ΣΚΟΥΠΑ (1) ερώτηση στη Βουλή για ΕΡΓΟΣΕ (1) ηλεκτρονικός παράνομος «τζόγος» (1) θεά Ειλειθυία (1) ιστορίες του 2ου Παγκοσμίου πολέμου (1) κέντρο υγείας ακράτας (1) κανόνες δόμησης στην Αχαΐα (1) καρναβάλι Ανατολικής Αιγιαλείας (1) καρχαριάκι στην Αιγείρα (1) κοινοτική οδός (1) μεταφορά μαθητών (1) μη αναστρέψιμες παθήσεις (1) μπλόκο Αιγείρας (1) ξενοδοχείο «Σήμαντρον» (1) ξεχασμένα αρχαία θέατρα (1) οπλοκατοχή (1) οπτικοακουστικό αρχείο Ανατολικής Αιγιαλείας (1) ορεινές διαδρομές (1) οριοθέτηση ποταμών (1) π. Κωνσταντίνος Νικολόπουλος (1) παραλιακός δρόμος (1) πολιτιστικά (1) πολιτιστικός σύλλογος Αιγείρας (1) πρόσκοποι (1) πυλώνες υπερύψηλης ΔΕΗ (1) πόλεμος (1) ρύπανση εδάφους (1) σταθμός Κραθίου (1) συμβόλαιο θανάτου (1) συνένωση Αιγείρας Ακράτας (1) συναξάρι τού Ανδρέα Κορδοπάτη (1) συνελήφθη (1) ταμπέλες (1) τούνελ Αιγείρα (1) υπόγεια διάβαση (1) φοροδιαφυγή (1) φορολογικές αξίες Οικοπέδων (1) φρουτάκια (1) φωτιά στο ΧΥΤΑ (1) χαραλαμπιδης νίκος (1)