ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    25 Δεκ 2013

    Μόνο χωρίς υπογειοποίηση θα δει τρένο η Πάτρα...

    ΦωτόΤο χρονοδιάγραμμα έλευσης του σύγχρονου σιδηροδρόμου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, καθώς και οι εναλλακτικές λύσεις παρουσιάστηκαν από τον Αχαιό Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλο, το απόγευμα της Παρασκευής 20 Δεκεμβρίου στην Πάτρα
    Το θέμα εστιάστηκε κυρίως στο πώς το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι, αφού τα έργα μέχρι την περιοχή του Ρίου είτε είναι σε εξέλιξη είτε δημοπρατούνται…
    --------------------------------
    Επανερχόμενοι στο σήμερα, με αναλυτικό ρεπορτάζ (21-12-13) της εφημερίδας «Πελοπόννησος» που υπογράφει η Γωγώ Καραλή, αναφέρονται τα εξής: Ο προεδρεύων και διευθύνων σύμβουλος ης ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος κατά την παρουσίαση των μελετών για τη διέλευση του υπεραστικού τρένου από την Πάτρα, και την ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού, τόνισε ότι, πρόκειται για πολύ δύσκολο εγχείρημα, το οποίο όμως αγωνιζόμαστε για να το υλοποιήσουμε, και σε αυτό μας βοηθά σημαντικά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί το Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο τμήμα του Κεντρικού Ευρωπαϊκού Δικτύου, και του δίνει προτεραιότητα, παρά το γεγονός ότι δεν ικανοποιούνται πλήρως οι δείκτες που έχει θέσει…
    Τις προτεινόμενες λύσεις για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα έκανε ο μελετητής Κων/νος Ζέκκος.
    Αρχικά εξήγησε γιατί είναι απαγορευτικό πλέον να συζητά κανείς την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, όπως είχε σχεδιαστεί και συζητείτο τα τελευταία χρόνια. Εξήγησε πως το έργο αυτό έχει υπολογιστεί ότι ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η παραλιακή ζώνη της Πάτρας, υπολογίζεται ότι το ποσό που τελικώς θα χρειαστεί θα είναι διπλάσιο, θα αγγίζει δηλαδή τα 800 εκατομμύρια, κάτι που όχι μόνον δεν πρόκειται να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά είναι και απαγορευτικό με τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας.
    Αυτό μας οδηγεί στην ανάγκη να προτείνουμε άλλες λύσεις που θα είναι πιο οικονομικές και θα μπορούν να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα και αν δεν πιάνουμε τους απόλυτους δείκτες ανάμεσα στο κόστος και το όφελος του έργου που έχει θέσει.
    Η πρώτη λύση που προτάθηκε είναι να είναι και οι δύο γραμμές (του υπεραστικού σιδηδροδρόμου και του Προαστιακού επίγειες) και να ακολουθούν τη διαδρομή της σιδηροδρομικής γραμμής, μόνον που μετά τον Αγιο Ανδρέα, η υπεραστική γραμμή θα κατευθύνεται στο νότιο λιμάνι, ενώ ο Προαστιακός θα ακολουθεί την παλαιά διαδρομή και θα συνεχίζει προς την Κάτω Αχαΐα, όπου θα επεκταθεί. Μετά το λιμάνι της Πάτρας, η υπεραστική γραμμή στο ύψος των Ιτεών θα κουμπώνει με τον Προαστιακό και θα συνεχίζει προς τον Πύργο.
    *Η δεύτερη λύση προβλέπει ότι θα υπάρχει η επίγεια γραμμή από την οποία θα περνά ο Προαστιακός. Και μια υπογειοποιημένη για τον υπεραστικό σιδηρόδρομο.
    Η βύθιση θα γίνεται πριν τον Αγιο Διονύσιο και θα φθάνει ως τον Αγιο Ανδρέα. Εκεί ο υπεραστικός σιδηρόδρομος θα βγαίνει και πάλι στην επιφάνεια και θα κατευθύνεται προς το νέο λιμάνι, όπου θα υπάρχει σταθμός. Ακολούθως, θα στρίβει και θα συναντά τη γραμμή του Προαστιακού κάτω από τον κόμβο των παραγλαυκείων στο ύψος των Ιτεών.
    Η βύθιση του σιδηροδρόμου θα ξεκινά από τον Μείλιχο ποταμό. Θα υπάρχουν ανισόπεδες διαβάσεις για να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα οι πολίτες και τα δίτροχα. Ως τον Αγιο Διονύσιο η γραμμή θα είναι διπλή, και από εκεί και κάτω θα γίνεται μονή.
    *Και στις δύο μελέτες, προβλέπεται η δημιουργία ενός μεγάλου κόμβου στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Θα υπερυψωθεί η Ηρώων Πολυτεχνείου για να διευκολύνεται η κυκλοφορία. Θα δημιουργηθεί μια μεγάλη πλατεία και δύο υπόγειοι χώροι στάθμευσης γκαράζ.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !