διαχρονικά επίκαιρα

Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών… Του Κώστα Ρόζου - 05-03-2015 Η ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής των τοπικών φορέων και η "σαλαμοποίηση" τού έργου από το φορέα υλοποίησης, οδήγησαν στον χρονικό «εκτροχιασμό» τού σιδηροδρομικού δικτύου τής Βόρειας Πελοποννήσου... Είναι γεγονός, ότι η υπόθεση της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού δικτύου, δεν ευρίσκεται αυτό το διάστημα στην ημερήσια (πολιτική) διάταξη. Το θέμα, μάλλον, «ξεθώριασε» και δημοσιογραφικά… Κούρασε, απογοήτευσε, ξεχάστηκε…; Ίσως όλα αυτά μαζί. «Και πολύ ασχοληθήκαμε», θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος. «Και της Άρτας το γιοφύρι, γρηγορότερα τελείωσε. Επί δύο - τρεις δεκαετίες, τρένο ακούμε και τρένο δεν βλέπουμε…» Ουδέποτε, πάντως, το στρατηγικής σημασίας έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας, ήταν σε υψηλό βαθμό πολιτικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, αφού η διαχρονική διαχείρισή του, ήταν τουλάχιστον περιπτωσιολογική και αποσπασματική. Το γνωστό, «βλέποντας και κάνοντας» Έτσι, και εν έτι 1993, ούτε καν στα «ψιλά» πέρασε μια σημαντική μελέτη και ασυζητητί πετάχτηκε στα «σκουπίδια», η οποία αν είχε αξιοποιηθεί σωστά, σήμερα δεν θα αναρωτιόμαστε, ούτε πότε το τρένο θα φτάσει στην Πάτρα, ούτε θα υπήρχε δυσανασχέτηση στις τοπικές κοινωνίες με τη διαφορετική αντιμετώπιση των παραλιακών οικισμών σε Κορινθία και Αχαΐα (αλλού εγκρίθηκαν υπογειοποιήσεις, αλλού εγκρίθηκαν παρακάμψεις, αλλού παρέμειναν διχοτομήσεις)… Και ενώ σήμερα η συζήτηση -περί σύγχρονου τρένου- έπρεπε να είναι σε άλλο επίπεδο, στο πόσες δηλ. εμπορικές αμαξοστοιχίες θα μπορούσαν να διακινούνται απευθείας από το λιμάνι της Πάτρας με κατεύθυνση τον ευρωπαϊκό βορά, και πόσες εκφορτώσεις πλοίων θα μπορούσαν να γίνονταν σε ελληνικά τρένα από τα λιμάνια Αιγίου, Κιάτου, Κορίνθου, αντ’ αυτής επί μία δεκαπενταετία τουλάχιστον ανακυκλώνεται η ίδια συζήτηση: Υπομονή, το τρένο έφτασε στο Κιάτο. Υπομονή, σύντομα θα φτάσει στο Ξυλόκαστρο. Υπομονή, σύντομα θα το δούμε στη Ακράτα. Υπομονή, η υπογειοποίηση του Διακοπτού τελείωσε. Υπομονή, οι σταθμοί και οι στάσεις είναι έτοιμοι από το 2012. Υπομονή, τα τούνελ και η παράκαμψη του Αιγίου εδώ και χρόνια είναι έτοιμα. Υπομονή, η Παναγοπούλα είναι (σχεδόν) έτοιμη. Υπομονή, μέσα στο 2015 θα δημοπρατηθούν άλλα 10 χλμ… Και τα χρόνια περνάνε, με αλλεπάλληλες ανανεώσεις χρόνου. Αρχικός σχεδιασμός: Κιάτο – Αίγιο, ολοκλήρωση το 2009. Άντε το 2010, γιατί φταίξανε ενστάσεις τοπικών κοινωνιών. Άντε το 2011, γιατί φταίξανε τα οικονομικά προβλήματα των κατασκευαστών. Άντε το 2012, γιατί φταίξανε οι ενστάσεις «αντιπάλων» κατασκευαστών. Άντε το 2013, γιατί φταίξανε τα έργα στο Θολοπόταμο που πνίξανε την Αιγείρα. Άντε το 2014, γιατί εμποδίζανε τα αρχαιολογικά ευρήματα. Άντε το 2015, γιατί φταίξανε οι καθυστερημένες απαλλοτριώσεις. Άντε το 2016, γιατί φταίξανε προβλήματα χρηματοδότησης. Άντε το 2017 γιατί… κλπ. κλπ. κλπ. Σε γενικές γραμμές, πάντοτε κάτι φταίει. Είτε αυτό ονομάζεται έλλειψη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, είτε ατολμία αντιμετώπισης μιας καταστροφικής «τριτοκοσμικής» γραφειοκρατίας, είτε σύγχυση αρμοδιοτήτων, είτε έλλειψη ενημέρωσης των τοπικών κοινωνιών… είτε, είτε… Θα μπορούσε, βέβαια, όλες οι παραπάνω διαπιστώσεις να ενσωματωθούν στο εξής ρητορικό ερώτημα: «Τελικά, το έργο τού νέου σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου - Πατρών, είναι έργο που υλοποιεί η κεντρική εξουσία ή έργο που το διαχειρίστηκαν οι κατά τόπους παράγοντες εξουσίας…;» Με άλλα λόγια «Υπήρξε και πόσο επηρέασε, ένα αόρατο πολιτικό «μπρα ντε φερ» μεταξύ κεντρικής εξουσίας και τοπικής αυτοδιοίκησης, χρησιμοποιώντας δίκαια τοπικά αιτήματα, αναλόγως εκλογικών σκοπιμοτήτων ;» Όμως, σε κάθε περίπτωση, το θέμα είναι πολύ πιο περίπλοκο. Για να εξαχθεί κάποιο ασφαλές συμπέρασμα για το «τις πταίει» στο σχεδιασμό τού σύγχρονου σιδηροδρόμου, θα πρέπει όσοι ενεπλάκησαν τις περασμένες δεκαετίες με την περιφερειακή – πολιτική διαχείρισή του, να ερωτηθούν, αν ασχολήθηκαν σε βάθος με την διερεύνηση της τοπικής ιστορίας, της γεωμορφολογίας, τους τουριστικούς και αρχαιολογικούς προορισμούς, τους περιφερειακούς συγκοινωνιακούς κόμβους, τους υπάρχοντες και μελλοντικούς χωροταξικούς σχεδιασμούς, τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής κατά μήκος της παραλιακής βόρειας Πελοποννήσου. Πασιφανές, ότι το εν λόγω ερώτημα θα μείνει στο διηνεκές αναπάντητο… Με το σκεπτικό αυτό, λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τη φράση «τις πταίει» τού Τρικούπη, ο οποίος σε πέντε χρόνια -δανειζόμενος 250 εκατομ. φράγκα- ένωσε την Πάτρα και την Αθήνα με γραμμή μικρότερη των τότε διεθνών σιδηροδρομικών προδιαγραφών, τονίζοντας ότι λόγω μεγάλου κόστους η μεγαλύτερη γραμμή θα κατασκευαζόταν αργότερα… Τότε κατασκευάσθηκαν και οι δεκάδες σταθμοί - στάσεις κατά μήκος των παραλίων του νότιου Κορινθιακού σε σημεία που, είτε ήταν κωμοπόλεις, είτε ήταν μικρά εμπορικά επίνεια της πυκνοκατοικημένης τότε ενδοχώρας. Με απλά λόγια, η σημερινή οικιστική μορφή της βόρειας Πελοποννήσου οφείλεται κατά πολύ στη μελέτη - κατασκευή του σιδηροδρόμου στα τέλη του 19ου αιώνα. Βέβαια, το «αργότερα» του Τρικούπη, ήρθε (ως σκέψη) με καθυστέρηση ενός αιώνα ! Αισίως, λοιπόν, φτάσαμε στο 1993. Τη χρονιά εκείνη, οι δεκάδες παραθαλάσσιες Κοινότητες εκατέρωθεν του Κορινθιακού Κόλπου, έγιναν αποδέκτες ενός ογκωδέστατου βιβλίου, με το συνοδευτικό έγγραφο του αρμόδιου Υπουργείου που ζητούσε να ενημερωθούν οι δημότες και οι τοπικοί φορείς επί του περιεχομένου και να αποσταλούν τυχόν προτάσεις ή ενστάσεις... Ουσιαστικά, τότε εισήχθη -με πλάγιο τρόπο- στην ελληνική πραγματικότητα μια «νέα» λέξη, αυτή της ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, με την έννοια ότι το κράτος προτείνει στον πολίτη και ο πολίτης αντιπροτείνει… Τη μελέτη, που είχε παραγγελθεί και πληρωθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, υπέγραφε το γνωστό γραφείο τού Θύμιου Παπαγιάννη. Τι περιείχε αυτό το βιβλίο; Ξεκινούσε με μία ...άγνωστη φράση: «Ειδική χωροταξική μελέτη Κορινθιακού κόλπου» και με μια λεπτομερέστατη περιγραφή, σπιθαμή προς σπιθαμή σκιαγραφούσε το πώς θα μπορούσε να προχωρήσει η μελλοντική αναπτυξιακή πορεία των παράλιων περιοχών περιμετρικά του Κορινθιακού… -Σήραγγες και κοιλαδογέφυρες, με τις οποίες θα παρακάμπτονταν οι Εθνικοί Άξονες (Αυτοκινητόδρομος, Σιδηρόδρομος) για να μην διχοτομούν τους ασφυχτικά δομημένους παράλιους οικισμούς. -Αυστηρές προδιαγραφές πολεοδόμησης. -Ζώνες πρασίνου, αγροτικές, ήπιας δόμησης. -Ζώνες προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος. -Αρχαιολογικές ζώνες, με πλήρη απαγόρευση οικιστικής δραστηριότητας. κλπ… Πόσοι, όμως, ενημερώθηκαν για εκείνη την μελέτη; Με σιγουριά, μπορεί να δοθεί η εξής απάντηση: Λίγοι πληροφορήθηκαν την ύπαρξή της, λιγότεροι την «έπιασαν» στα χέρια τους, ελάχιστοι τη διάβασαν και την αξιολόγησαν. Πολλοί από αυτούς, που απλώς την «άγγιξαν», άρχισαν τη γκρίνια: «Μα είναι δυνατόν το Κράτος να πληρώνει μελέτες που περιγράφουν …παραμύθια. Άκου, λέει, να περάσουν το τρένο και την Εθνική Οδό με τρία τούνελ κάτω από τα Μάρμαρα (Αιγείρα). Δεν γίνονται αυτά στη σεισμογενή Ελλάδα…» Φυσικά, όλοι και χωρίς δεύτερη κουβέντα την απέρριψαν μετά βδελυγμίας. Όχι, επειδή φοβήθηκαν μη γυρίσει η γη …ανάποδα, αλλά για έναν πολύ - πολύ σοβαρό λόγο. Οι φραγμοί, που θα έμπαιναν στους όρους δόμησης και επέκτασης των οικιστικών ιστών, έγιναν το «κόκκινο πανί». Κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να βάλει «φρένο» στη νέα «belle epoque» -αντιπαροχής εξοχικής κατοικίας- στις ανερχόμενες Ριβιέρες του Κορινθιακού… Και έτσι, η ειδική χωροταξική μελέτη, ενταφιάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες!...

ΝΕΟ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Άρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Δασικοί χάρτες
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • Κορινθιακός
  • Δημοτικές εκλογές 2014
  • 10 Φεβ 2017

    Περιφερειακό Συμβούλιο στις 17 Φεβρουαρίου, για τους δασικούς χάρτες

    Οι δασικοί χάρτες στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου και ώρα 3 το μεσημέρι, για άρση αδικιών και υπέρογκων τελών...
    Με 2η ανακοίνωσή της, η Π.Δ.Ε. αναφέρει:
    το θέμα των δασικών χαρτών να τίθεται προς συζήτηση, ώστε να ληφθεί μια τελική απόφαση για τις προτάσεις που θα αποτελέσουν το κεντρικό κείμενο που θα αποσταλεί στην κυβέρνηση, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση σε σχέση με τα προβλήματα που ανέκυψαν με την ανάρτηση των δασικών χαρτών.
    Η ανάρτηση των δασικών χαρτών για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας περιέχουν σημαντικές ανακριβείς απεικονίσεις, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην αληθή κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή μας και μάλιστα, για αυτούς ζητείται από τους πολίτες που έχουν αντιρρήσεις, μέσα σε δύο μόλις μήνες, να υποβάλλουν πληρώνοντας υψηλό αντίτιμο, τις σχετικές αντιρρήσεις τους.
    «Αφουγκραζόμαστε την τοπική κοινωνία και την αναταραχή των συμπολιτών μας. Φέρνουμε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προκειμένου η φωνή και οι ανησυχίες τους να φθάσουν και να εισακουστούν από την κυβέρνηση, να αρθούν οι αδικίες και τα υπέρογκα τέλη που θέλουν να επιβάλουν» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
    Το μείζον αυτό θέμα απασχολεί από την πρώτη στιγμή την Περιφερειακή Αρχή και για αυτό εισάγεται προς συζήτηση σε αυτή τη συνεδρίαση, η οποία θα γίνει στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου (Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 32, ισόγειο).
    Τη σχετική εισήγηση θα κάνει ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Παναγιώτης Μπράμος, ενώ ειδικός αγορητής θα είναι ο Περιφερειακός Σύμβουλος Σάββας Αυγέρης.
    Επιπλέον, στην ημερήσια διάταξη συμπεριλαμβάνονται έγκριση διαδικασίας δημοπράτησης εργολαβιών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ΠΔΕ, για τη συντήρηση, αποκατάσταση και άρση της επικινδυνότητας του Εθνικού Οδικού Δικτύου της Περιφέρειας, εργασίες αντιμετώπισης κατολισθήσεων επί της Ε.Ο. Αντιρρίου –Ιωαννίνων στη θέση Μακρυνόρος, τμηματικές ανακατασκευές ασφαλτοταπήτων – διαγραμμίσεις στη Ν.Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων, αρμοδιότητας της ΠΔΕ, εργασίες συντήρησης οδοποιίας του Εθνικού Οδικού Δικτύου Π.Ε Ηλείας, έγκριση αποδοχής απόφασης ένταξης της πράξης «Κατασκευή οδού Λαστέικα –  παράκαμψη Αγίου Ιωάννη –Κατάκολο» της Π.Ε. Ηλείας στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020», κ.α.
    Ποιοι έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν
    Στη συνεδρίαση έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν οι Δήμαρχοι της Δυτικής Ελλάδας, ο Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, οι πρόεδροι των Τεχνικών Επιμελητηρίων Δυτικής Ελλάδας και Αιτωλοακαρνανίας, του ΓΕΩΤΕΕ, οι Γενικές Διευθύνσεις Δασών, τα Δασαρχεία, οι Ομάδες Παραγωγών Σπαραγγιού και Λοιπών Λαχανικών ν. Αιτωλοακαρνανίας «Ο Αχελώος», Ομάδα Παραγωγών Σπαραγγιών, Πορτοκαλιών, Μανταρινιών και Ροδιών «Δέλτα Οινιάδων», Ομάδα Παραγωγών Σπαραγγιών, Δαμάσκηνων, Ακτινιδίων, Κερασιών και Ροδιών «Υψηλή Παναγιά», Ομάδα Παραγωγών Νωπών Πορτοκαλιών και Νωπών Μανταρινιών Α.Σ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας «Η Ένωση», Ομάδα Παραγωγών Νωπών Πορτοκαλιών και Μανταρινιών Α.Σ. Ερυσιχη Παραχελωίτιδος, Οργάνωση Παραγωγών Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς του Α.Σ. Επεξεργασίας και Εμπορίας Αγροτικών Προιόντων Παραγωγών Αγρινίου «Ένωση Αγρινίου», Αγροτικός Συνεταιρισμός «Ένωση Αγρινίου», Οργάνωση Παραγωγών Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς του Α.Σ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας «Η Ένωση», Αγροτικός Συνεταιρισμός Μεσολογγίου – Ναυπακτίας «Η Ένωση», Οργάνωση Παραγωγών Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς του Α.Σ. Καινούργιου Αιτωλοακαρνανίας, Παναγιάλειος Ένωση Συνεταιρισμών – Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη Α.Ε., Α.Σ. Το Αμπέλι, Α.Σ. Η Ήλιδα, Ομάδα Παραγωγών Ελαιοκομικού Αμπελουργικού Συνεταιρισμού Πατρών (στον τομέα των ΟΕΦ), Ομάδα Παραγωγών Παναιγιαλείου Ένωσης Συνεταιρισμών Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη Α.Ε. (στον τομέα των ΟΕΦ), Αγροτικός Συνεταιρισμός Σαγείκων, Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων, Α.Σ. «Η Υρμίνη», Α.Σ. «Δίας», Α.Σ. «Κάμπος», Α.Σ. Οπωροκηπευτικών Δυτ. Ελλάδας, Α.Σ. Μεταποιημένων Οπωρ/κων Ν. Ηλείας, Α.Σ. Νωπών Οπωρ/κων – Ο.Π Esperia, Α.Σ. Κηπευτικών «Ηλείας Κήπος», Ομάδα Παραγωγών Μονοπάτι Α.Ε. (στον τομέα των ΟΕΦ), Ε.Ο.Π. ΕΝ.ΣΥ. Ηλείας Ολυμπίας Α.Ε.Σ. (στον τομέα των ΟΕΦ), Ένωση Συνεταιρισμών Ηλείας Ολυμπίας Α.Ε.Σ. Α.Ε., Αγροτικός Συνεταιρισμός «Ένωση Παραγωγών Ηλειακού Κάμπου».
    Η 1η ανακοίνωσή της, η Π.Δ.Ε. αναφέρει τα εξής:
    « Ανακριβείς απεικονίσεις, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στη διαχρονική και αληθή κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή μας, περιέχουν οι δασικοί χάρτες που αναρτήθηκαν προσφάτως για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και για τους οποίους ζητείται από τους πολίτες που έχουν αντιρρήσεις, μέσα σε δύο μόλις μήνες, να υποβάλλουν πληρώνοντας μάλιστα υψηλό αντίτιμο, τις σχετικές αντιρρήσεις τους.
    Το μείζον αυτό θέμα απασχολεί από την πρώτη στιγμή την Περιφερειακή Αρχή και για αυτό εισάγεται προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, για την οποία αποστέλλεται σήμερα η σχετική πρόσκληση.
    Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου και ώρα 3 το μεσημέρι στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου (Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 32, ισόγειο) και τη σχετική εισήγηση θα κάνει ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Παναγιώτης Μπράμος, ενώ ειδικός αγορητής θα είναι ο Περιφερειακός Σύμβουλος Σάββας Αυγέρης.
    Στόχος της συζήτησης είναι να καταλήξουμε στις τελικές προτάσεις που θα αποτελέσουν το κεντρικό κείμενο που θα αποσταλεί στην κυβέρνηση, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση σε σχέση με τα προβλήματα που ανέκυψαν με την ανάρτηση των δασικών χαρτών.
    Ο προβληματισμός εντοπίζεται κυρίως στα εξής σημεία:
    - Η κατάρτιση των δασικών χαρτών εδράζεται στη χρήση και αντιπαραβολή φωτογραφικών/φωτογραμμετρικών αποτυπώσεων από το 1945, μιας περιόδου που ήταν μετά την έξοδο της χώρας από την κατοχή, καθώς και το 2007. Κάτι που σημαίνει πως δεν μπορεί να επιλέγεται να επανέλθουμε σήμερα στην τότε εποχή.
    - Είναι προβληματικός ο χαρακτηρισμός εκτάσεων που εμφαίνονται ως δασικές και υπάρχει ασυμφωνία με τις αποτυπώσεις των αεροφωτογραφιών. Ενδεικτικός είναι ο χαρακτηρισμός εκτάσεων ιδιαίτερα μεγάλης επιφάνειας ως αναδασωτέων, εκ των οποίων οι περισσότερες εμφανίζουν αγροτική μορφή και στις δύο αεροφωτογραφίες.
    - Στις περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος παρατηρούνται αρκετές ανακρίβειες και παραλείψεις αναφορικά με την αποτύπωση της μορφής και της χρήσης σημαντικών εκτάσεων γης. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Ηλείας από συνολική έκταση 2,6 εκατομμυρίων στρεμμάτων έκταση περίπου 720.000 στρεμμάτων έχει κηρυχθεί ως αναδασωτέα από την πυρκαγιά του 2007.
    - Είναι ιδιαίτερα πιεστική η μόλις δίμηνη προθεσμία που προβλέπεται για την υποβολή αντιρρήσεων κατά των αναρτημένων δασικών χαρτών
    - Ο χαρακτήρας του μέτρου φέρεται να είναι εισπρακτικός, αφού υπάρχει υποχρεωτική δαπάνη για την υποβολή αντιρρήσεων.
    - Χρήζει ιδιαίτερης επισήμανσης ο κίνδυνος από τη μεταβολή του χαρακτηρισμού μιας ήδη χρησιμοποιούμενης ως αγροτικής έκτασης σε δασική, για απώλεια χορηγούμενων ή χορηγηθεισών επιδοτήσεων και ενισχύσεων.  Είναι προφανές ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επέφερε καταστροφικές συνέπειες για την αγροτική οικονομία και παραγωγή.
    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παρεμβαίνει με συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες θέτει στην κρίση του ανώτατου συλλογικού οργάνου της Περιφέρειάς μας, του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και των φορέων που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν στη συζήτηση αυτή, ώστε να υπάρξει ένα τελικό κείμενο που θα εισηγηθούμε προς την κυβέρνηση για την αποκατάσταση των αδικιών και τις θέσεις μας για τα τέλη υποβολής αντιρρήσεων, όσο και για τη διαδικασία αυτή.
    «Δεν μπορεί οι τοπικές κοινωνίες να αναστατώνονται ξαφνικά και να υποχρεώνονται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και με υπέρογκες δαπάνες να δουν τι συμβαίνει με τις ιδιοκτησίες τους. Εμείς ως Περιφερειακή Αρχή αφουγκραζόμαστε την αναταραχή των πολιτών και συζητάμε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προκειμένου η φωνή και οι ανησυχίες. Είμαστε σίγουροι ότι με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το θέμα, θέτοντας πάνω στο τραπέζι συγκεκριμένες προτάσεις, η κυβέρνηση δε θα αρνηθεί να μας εισακούσει. Με μεγάλη ευθύνη θα συνεχίζουμε να μαχόμαστε για το δίκιο των πολιτών μας και να επεξεργαζόμαστε λύσεις για το καλύτερο δυνατό τους να φθάσουν και να εισακουστούν από την κυβέρνηση» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας. »

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !