ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    20 Μαρ 2017

    Ο κατάλογος των «εκκρεμοτήτων» τής Ολυμπίας Οδού σε Αιγείρα και Ακράτα

    Τι ακριβώς προβλέπεται στον Κριό...
    Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του νέου αυτοκινητόδρομου και προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων, αποφασίστηκε:
    -Η τροποποίηση της υπ' αριθ. 44Γ/2017 απόφασης περί προσωρινών ρυθμίσεων κυκλοφορίας στις εν θέματι Χ/Θ ως ακολούθως:
    Τροποποιήσεις
    Οι τροποποιήσεις θα γίνουν σύμφωνα με την εγκεκριμένη από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό του έργου, κυκλοφοριακή μελέτη, τα σχόλια και τις επισημάνεις αυτού, με τις Τεχνικές Προδιαγραφές Σήμανσης Εκτελούμενων Οδικών Έργων (ΦΕΚ 946/09.07.2003) και με τα όσα αναφέρονται ακολούθως:
    1. Εργασίες προς εκτέλεση 
    α) Ανακατασκευή της γέφυρας Β-252 του Κριού ποταμού η οποία έχει μήκος 123 μέτρα και βρίσκεται περί τη Χ.Θ. 146+500 της Ν.Ε.Ο.
    2. Τροποποιήσεις στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
    α) Η νέα συνολική κυκλοφοριακή ρύθμιση θα παραμείνει μεταξύ των Χ.Θ. 146+250 και 152+550 της Ν.Ε.Ο..
    β) Για τις εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β-252 του Κριού ποταμού, οι ήδη εφαρμοζόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Απόφασης υπ' αριθ. 44Γ-2017/07.03.2017 θα τροποποιηθούν μεταξύ των Χ.Θ. 146+350 και 146+800 της Ν.Ε.Ο.
    Ειδικότερα, μεταξύ των ανωτέρω Χ.Θ. θα γίνει ολικός αποκλεισμός της Ν.Ε.Ο. συμπεριλαμβανομένης της γέφυρας Β-252 και εκτροπή της κατεύθυνσης κυκλοφορίας Αθήνα-Πάτρα σε προσωρινό οδικό τμήμα το οποίο έχει κατασκευαστεί επί προσωρινού επιχώματος και επί προσωρινών τεχνικών νοτίως της Ν.Ε.Ο. και θα περιλαμβάνει 1 λωρίδα κυκλοφορίας ελάχιστου πλάτους 3,80 μέτρων.

    γ) Επιπλέον, η Απόφαση υπ' αριθ. 44Γ-2017/07.03.2017 θα τροποποιηθεί μεταξύ των Χ.Θ. 146+800 και 148+000 της Ν.Ε.Ο., ώστε να ενσωματωθούν σε αυτήν οι ήδη εφαρμοζόμενες επί τω πεδίω τροποποιήσεις μικρής κλίμακας.
    δ) Το ανατολικό άκρο της συνολικής ρύθμισης θα εφάπτεται περί τη Χ.Θ. 146+250 της Ν.Ε.Ο. στις ρυθμίσεις της Απόφασης σας υπ' αριθ. 2501/10/717/158-μστ/22.02.2017 (ρυθμίσεις περιοχής Α/Κ Δερβενίου-Μαύρα Λιθάρια-Κριός).
    ε) Το δυτικό άκρο της συνολικής ρύθμισης θα εφάπτεται περί τη Χ.Θ. 152+550 της Ν.Ε.Ο. στις ρυθμίσεις της Απόφασης υπ' αριθ. 15Α-2017/02.03.2017 (ρυθμίσεις περιοχής ΣΕΑ Ακράτας).
    ζ) Ο αποκλεισμός της κάθετης οδού της υπό ανακατασκευής Κάτω Διάβασης Κ-251 (περί τη Χ.Θ. 146+600 της Ν.Ε.Ο. ) (* Οδός αναπαύσεως - προς κοιμητήριο Αιγείρας) και η εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας μέσω γειτονικών τεχνικών και οδών περιγράφεται στο σχέδιο υπ. κωδ. DRW/KP3/TAR/9023/3HA/G/30595A- της επισυναπτόμενης μελέτης.
    η) Για τις περιοχές της εφαρμοζόμενης ρύθμισης στις οποίες θα ισχύουν οι τροποποιήσεις, τα μέσα σήμανσης και ασφάλισης, οι εργοταξιακές προσβάσεις και οι λοιποί περιορισμοί στην κυκλοφορία αναφέρονται στην επισυναπτόμενη εγκεκριμένη, από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό του έργου, κυκλοφοριακή μελέτη.
    θ) Για τις περιοχές της ήδη εφαρμοζόμενης ρύθμισης οι οποίες δεν θα επηρεαστούν από τις τροποποιήσεις, θα ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην Απόφαση υπ' αριθ. 44Γ-2017/07.03.2017.
    Οι τροποποιήσεις θα είναι μόνιμου χαρακτήρα (εφαρμογή καθ' όλο το 24ώρο). Η διάρκεια ισχύος της νέας Αστυνομικής Απόφασης ορίζεται από την ημερομηνία έκδοσης αυτής και ανάρτησης της στο διαδίκτυο έως τις 31.03.2017.
    Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι η υπευθυνότητα για την «προσωρινή» λειτουργία των νέων σηράγγων Ακράτας Τ-013Α και Τ-013Β και του νότιου κλάδου του αυτοκινητόδρομου έχει αναληφθεί από την Ολυμπία Λειτουργία Α.Ε. κατόπιν συμφωνίας με την Κοινοπραξία Άπιον Κλέος.
    Υφιστάμενη κατάσταση
    Εφαρμόζονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δυνάμει της υπ' αριθ. 44Γ-2017/07.03.2017 απόφασης και σύμφωνα με τα ακόλουθα:
    1. Εκτελούμενες εργασίες
    α) Κατασκευή του νότιου (αριστερού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-251, περί τη Χ.Θ.146+600 της Ν.Ε.Ο. (* Οδός αναπαύσεως - προς κοιμητήριο Αιγείρας)
    β) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-255, περί τη Χ.Θ. 146+950 της Ν.Ε.Ο. (* Οδός 18η Επαρχιακή) και ολοκλήρωση αυτής.
    γ) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-256, περί τη Χ.Θ. 147+300 της Ν.Ε.Ο.  (* Οδός Αθηνάς Κάτω Μάρμαρα) και ολοκλήρωση αυτής.
    δ) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-257, περί τη Χ.Θ. 147+600 της Ν.Ε.Ο. (* Θολοπόταμο)) και ολοκλήρωση αυτής.
    ε) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της γέφυρας Θολοπόταμου Β-258, περί τη Χ.Θ. 147+650 της Ν.Ε.Ο. και ολοκλήρωση αυτής.
    ζ) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-262, περί τη Χ.Θ. 148+800 της Ν.Ε.Ο.
    η) Κατασκευή του βόρειου (δεξιού) τμήματος της Κάτω Διάβασης ΚΔ-263, περί τη Χ.Θ. 149+000 της Ν.Ε.Ο.
    θ) Κατασκευή του τοίχου G-238, μήκους 65 μέτρων, μεταξύ των Χ.Θ. 149+220 και 149+285 της Ν.Ε.Ο. στη νότια (αριστερή) πλευρά του αυτοκινητόδρομου.
    ι) Κατασκευή των ακόλουθων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου:
    -Του νότιου (αριστερού) ημίσεως του βόρειου (δεξιού) κλάδου μεταξύ των Χ.Θ. 146+250 και 146+850
    -Του βόρειου (δεξιού) ημίσεως του βόρειου (δεξιού) κλάδου μεταξύ των Χ.Θ. 146+850 και 147+750.
    -Του νότιου (αριστερού) ημίσεως του βόρειου (δεξιού) κλάδου μεταξύ των Χ.Θ. 147+750 και 148+250 .
    -Του βόρειου (δεξιού) κλάδου του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των Χ.Θ. 148+800 και 152+400 της Ν.Ε.Ο.
    (* Σημειώσεις aigeira.gr)

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !