ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    31 Μαρ 2004

    ΑΠΡ 2004 - Στα “κρυφά” πέρασε το τραίνο από την Αιγείρα! ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «Φ» ΠΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΠΩΣ ΥΠΕΓΡΑΦΗ Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ «ΧΩΡΙΟΥ» ΜΑΣ


    Όλοι είπαν ΝΑΙ στη “διχοτόμηση”
    Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας συζητήθηκε η μελέτη για την νέα γραμμή στα όρια του Δήμου, εν αγνοία των Αιγειρατών!

    Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης απαντήθηκαν ερωτήματα που είχαν τεθεί έγκαιρα, μόνο από την εφημερίδα μας  
    Όλοι οι άλλοι γνώριζαν ότι επίκειται η συζήτηση των Περιβαλλοντικών Μελετών της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στα όρια των Δήμων Ευρωστίνης και Αιγείρας από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Κορινθίας και Αχαΐας, εκτός από τους Αιγειράτες.
    Και αυτό γιατί υπήρχε η παραπλανητική (από λάθος;) ενημέρωση, ότι η μελέτη για την Αιγείρα είχε τελειώσει εδώ και 3 χρόνια...
    Το μεγάλο αυτό “ψέμα” αποκαλύφθηκε όταν ανακοινώθηκε το 4ο θέμα της συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας στις 14 Απριλίου 2004, όπου αναφέρονταν τα εξής:
     “Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας στο Τμήμα από χιλιομετρική θέση (χθ) 47+600 έως χθ 59+068 (περιοχή Δερβενίου)”.
    Ελάχιστοι ήσαν σε θέση να ξέρουν ότι η χθ 58+068 ευρίσκεται μερικά μέτρα ανατολικότερα από την κάθετο οδό Ικαρίου (δρόμος των εστιατορίων) και ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας θα αποφάσιζε την Τετάρτη 14 Απριλίου την έγκριση της μελέτης για όλο σχεδόν τον Δήμο Αιγείρας και όχι για το Δερβένι Κορινθίας!
    Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι μόνον ο Δήμαρχος κ. Δ. Μυλωνάς παρευρέθη στη συνεδρίαση αυτή στην Πάτρα.
    Την στιγμή, πάντως, που ο Δήμαρχος συμμετείχε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, στην Αιγείρα συνεδρίαζε το Δημοτικό Συμβούλιο με διάφορα άλλα θέματα εκτός δηλ. από το φλέγον θέμα της μελέτης του σιδηροδρόμου.
    Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ενημερώθηκαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ότι στην Πάτρα εκείνη την ώρα κάποιοι λαμβάνουν μια κρίσιμη απόφαση για το μέλλον της έδρας του Δήμου.
    Εφ’ όσον λοιπόν δεν υπήρχε καμία γενικότερη αντίδραση – ούτε διαφορετική άποψη – το Νομαρχιακό Συμβούλιο ύστερα από 15λεπτη συζήτηση, αφού άκουσε τόσο τον Προϊστάμενο Μελετών της ΕΡΓΟΣΕ κ. Μιχάλη Αναστασάκη όσο και τον Δήμαρχο Αιγείρας, ενέκρινε ομόφωνα την περιβαλλοντική μελέτη της διέλευσης του νέου τραίνου μέσα από την Αιγείρα.
    Ξεκινώντας η συζήτηση του θέματος στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο αρμόδιος Αντινομάρχης κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, απαντώντας στο ερώτημα που του είχε θέσει πριν μια εβδομάδα ο “Φ” (βλέπε διπλανή στήλη, 1ο ερώτημα), διευκρίνισε ότι οφείλεται στην “λανθασμένη” αναγραφή από την ΕΡΓΟΣΕ στον τίτλο της μελέτης “περιοχή Δερβενίου”, κάτι που δεν μπορούσε να αλλάξει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας.
    Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι το τμήμα της μελέτης που αφορά το Δερβένι, στις 6 Απριλίου συζητήθηκε διεξοδικά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ευρωστίνης, η θέση του οποίου θα ληφθεί υπ’ όψη από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας στην ανάλογη συνεδρίαση του οργάνου αυτού, κάτι που δεν έγινε στην Αιγείρα.
    ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ του ΚΩΣΤΑ ΡΟΖΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΗ
    Κύριε Αθανασόπουλε, οι αναγνώστες της εφημερίδας “Φ” στην Αιγείρα, εν όψει της συζήτησης στο Ν. Σ. θέλουν να πληροφορηθούν τα εξής: 1) Γιατί δεν αναφέρεται στο συζητούμενο θέμα ότι η μελέτη αφορά τη διαδρομή της γραμμής σε όλο το μήκος του Δήμου Αιγείρας; 2) Η συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Κορινθίας για το τμήμα του Δερβενίου θα γίνει αφού λάβει υπ’ όψη την απόφαση για τη συγκεκριμένη μελέτη του Δημοτικού Συμβουλίου Ευρωστίνης το οποίο συνεδρίασε στις 6/4/04. Θα ζητηθεί το ίδιο και από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αιγείρας; 3) Η Περιβαλλοντική μελέτη στο ύψος του Δερβενίου περιλαμβάνει τρεις εναλλακτικές προτάσεις. Για την Αιγείρα υπάρχει κάτι ανάλογο;
    7/4/2004 - Σε αναμονή των απαντήσεων - Ευχαριστώ ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΖΟΣ
    --------------------------------
    Τα τρία περίεργα “λάθη” που ακολουθούν την Περιβαλλοντική Μελέτη
    Από λάθος δεν αναφέρθηκε ότι αφορά την Αιγείρα
    Από λάθος δεν υπήρχε η κεντρική υπόγεια διάβαση στην Οδό Υπηρεσίης
    Από λάθος δεν έγινε η εισήγηση της Νομαρχιακής Επιτροπής Περιβάλλοντος  
    Η τοποθέτηση του Δημάρχου
    Ο Δήμαρχος Αιγείρας λαμβάνοντας το λόγο, αφού ευχαρίστησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο επικεντρώθηκε στο μοναδικό αίτημά του, για τη μη κατάργηση της υπόγειας διάβασης στην οδό Υπηρεσίας, τονίζοντας:
    “Στη συγκεκριμένη διάβαση (είσοδος 18ης Ε.Ο) στο σημείο δηλ. της σύνδεσης των δύο επαρχιακών δρόμων, εκεί που είναι οι εκκλησίες, οι πλατείες, το δημαρχείο και όλη η δομή του δήμου, πρέπει οπωσδήποτε αυτή η διέλευση να είναι δεσμευτική, όσο μπορεί να είναι δεσμευτικός ένας εθνικός σχεδιασμός.
    Αν και κατά τις συναντήσεις μας με την ΕΡΓΟΣΕ θεωρούσαμε το θέμα λυμένο, στην μελέτη που σήμερα συζητείται δεν υπάρχει αυτή η υπόγεια διάβαση. Το μοναδικό λοιπόν που πρέπει να επισημανθεί με την απόφαση του Ν.Σ. είναι να επανέλθει η προβλεπόμενη αυτή υπόγεια διάβαση”.
    Χωρίς γνωμοδότηση
    Άνευ ουσιαστικής σημασίας χαρακτηρίστηκε η έλλειψη γνωμοδότησης από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή Περιβάλλοντος, που έπρεπε να συνοδεύει την συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
    Η εν λόγω επιτροπή δεν κατέστη δυνατό δύο φορές να συνεδριάσει, είτε γιατί απουσίαζαν κάποιοι, είτε γιατί το γραφείο συνεδρίασης ήταν κλειδωμένο!
     Το γεγονός, ότι δεν έχει καταγραφεί καμία ένσταση για τη διέλευση της γραμμής από την Αιγείρα, συνηγορεί, όπως επισημάνθηκε, δεν αποτελεί σημαντική παράληψη για το αιτιολογικό της απόφασης.
    “Στην Αιγείρα, δεν υπήρχε πρόβλημα”
    Η άνεση με την οποία εγκρίθηκε η Περιβαλλοντική Μελέτη της Αιγείρας από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, δεν πέρασε απαρατήρητη από τα Πατρινά Μέσα Ενημέρωσης και σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως.
    Χαρακτηριστική είναι η καταγραφή που σταχυολογήσαμε από μεγάλη ημερήσια εφημερίδα, η οποία μετά τις δηλώσεις του Δημάρχου κ. Μυλωνά, κατέληγε:
    - Αξίζει να σημειωθεί πως σε ότι αφορά την Αιγείρα, δεν υπήρχε πρόβλημα σε σχέση με τη χάραξη της γραμμής, ωστόσο σε άλλους Δήμους υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για την προτεινόμενη χάραξη.
    Τι προβλέπεται για τις διαβάσεις
    Με μικρομετακινήσεις, χωρίς ιδιαίτερη σημασία, στην υπάρχουσα γραμμή θα κατασκευασθεί ο νέος σιδηρόδρομος μέσα από την Αιγείρα.
    Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη μελέτη για τις υπόγειες διαβάσεις που προβλέπονται στο τμήμα που ενεκρίθη.
    1. Στα όρια του Νομού
    2. Στην περιοχή “Αλμυρός”
    3. Στον Κριό ποταμό, διπλή
    4. Η επόμενη, 300 μέτρα ανατολικά του Αγίου Παντελεήμονος
    5. Η υπάρχουσα, στην οδό Υπηρεσίης, που από λάθος δεν αναφέρθηκε
    6. Υπάρχει και η 6η πριν το Θολοπόταμο, που προβλέπεται στην προ 3ετίας μελέτη.
    Δεν γνωρίζαμε…
    Οι αναγνώστες της εφημερίδας μας, εδώ και αρκετά χρόνια ενημερώνονται διαρκώς για το σοβαρό αυτό θέμα. Στο φύλλο Απριλίου 2003, με τον τίτλο “Παράπλευρες απώλειες” είχαμε ουσιαστικά προβλέψει τη σημερινή κατάσταση και τη μη ύπαρξη ουδεμίας έγγραφης διαμαρτυρίας από τον Δήμο Αιγείρας.
    Επίσης, τον Ιανουάριο 2004 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας, ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης κ. Πάνος Ρεντζής, έθεσε στον κ. Δήμαρχο το ερώτημα “τι θα γίνει με το τραίνο εδώ ... οι πληροφορίες λένε ότι το Δερβένι πετυχαίνει την υπoγειοποίηση” και πήρε την απάντηση από τον Δήμαρχο:
    Το Δερβένι μπορεί να διεκδικεί ακόμη γιατί δεν έχει τελειώσει η περιβαλλοντική μελέτη του. Για την Αιγείρα το θέμα έχει κλείσει με την έγκριση της ανάλογης μελέτης πριν τρία (3) χρόνια και δεν μπορεί να γίνει τίποτα πλέον.
    Όπως αποδείχτηκε όμως στις 14 Απριλίου, το θέμα που έκλεισε πριν 3 χρόνια ήταν για λιγότερα από 300 - 400 μέτρα ανατολικά του Θολοπόταμου και όχι για “ολόκληρη” την υπόλοιπη Αιγείρα.
    Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, ΚΑΝΕΙΣ δεν ζήτησε το παραμικρό, αφού δεν “γνωρίζαμε” ότι το σύνολο σχεδόν της Αιγείρας ήταν “μέχρι προχθές” υπό συζήτηση...
    ΣΤΟ ΔΕΡΒΕΝΙ...
    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε και καταγράψαμε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ευτρωστίνης που έγινε στις 6 Απριλίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του νέου σιδηροδρόμου στην περιοχή του Δήμου, ύστερα από έγγραφο του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κορινθίας.
    Ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Δούσκας αναφέρθηκε στις 30 και πλέον επισκέψεις που έγιναν σε αρμόδιες υπηρεσίες τον περασμένο χρόνο και ευχαρίστησε δεκάδες πολιτικούς και άλλους παράγοντες που συμπαραστάθηκαν στα αιτήματα του Δήμου, τον κ. Σημίτη, Υπουργούς, Βουλευτές, ανώτατους λειτουργούς κλπ.
    Τόνισε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στη συζητούμενη μελέτη περιέχεται για πρώτη φορά και η λύση των σηράγγων στο ύψος του Δερβενίου (ως εναλλακτική πρόταση), κάτι που έγινε μετά και από παρέμβαση προς την ΕΡΓΟΣΕ του πρώην Υπουργού κ. Βερελή.
    Στη συνέχεια ο τεχνικός σύμβουλος του Δήμου κ. Μάζης ανέπτυξε αναλυτικά τα περιεχόμενα στη μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !