ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Μαΐ 2004

    ΜΑΪ. 2004 – “Κατόπιν εορτής” συμβούλιο για το τρένο στην Αιγείρα

    ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΟΡΓΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΙΩΠΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΡΟΖΟ...
    ΙΔΟΥ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ του ..."εγκλήματος"!!!
    Στις 6 Μαΐου 2004 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα στην ημερήσια διάταξη “Περί της σιδηροδρομικής γραμμής στην Αιγείρα”.
    Η συζήτηση έγινε με αφορμή την αναφορά του “Φ” Απριλίου στην έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Αιγείρα, από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας...
    Το θέμα ξεκίνησε με την καταγγελία του Δημάρχου κ. Δημήτρη Μυλωνά ότι “ο Φρουρός παραπληροφορεί τον Αιγειράτικο λαό”!
    Φυσικά, η εύλογη απορία μας είναι, σε πιο σημείο του εκτενέστατου ρεπορτάζ στο προηγούμενο φύλλο υπήρξε “παραπληροφόρηση”:

    Μήπως δεν συνεδρίασε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας στις 14 Απριλίου με θέμα: “Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας στο Τμήμα από χιλιομετρική θέση (χθ) 47+600 έως χθ 59+068 (περιοχή Δερβενίου)”;
    Μήπως κατατέθηκε στα πρακτικά του Νομαρχιακού Συμβουλίου η αντίθετη άποψη της Αιγείρας και δεν το γράψαμε;
    Μήπως έγινε έγκαιρη ενημέρωση στην Αιγείρα για τη συνεδρίαση της Πάτρας και την αποκρύψαμε εμείς “σκόπιμα”;
    Μήπως το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Κορινθίας δεν πήρε την αντίστοιχη απόφαση, αφού πρώτα “άκουσε” την θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Ευρωστίνης;
    Όλα αυτά τα εύλογα ερωτήματα όμως δεν θα είχαν κανένα λόγο ύπαρξης σε αυτό το φύλλο, αν κάποιος από τους Δημοτικούς Συμβούλους τα είχε θέσει κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
    Ουδείς όμως από τους παριστάμενους κ.κ. Δημοτικούς Συμβούλους έδειξε ευαισθησία για την άδικη και προπάντων αστήριχτη επίθεση στην εφημερίδα μας.

    Τα ερωτήματα όμως που θα παραμείνουν αναπάντητα, είναι:

    • Αν δεν υπήρχε το δημοσίευμα του “Φ” θα γινόταν συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας με αφορμή τη μελέτη Π.Ε.;
    • Αν είχε γίνει προηγούμενα η πρέπουσα πληροφόρηση από τους γνωρίζοντες για τη συνεδρίαση της Πάτρας, θα μπορούσαμε εμείς μετά να “παραπληροφορήσουμε” τον Αιγειράτικο Λαό;
    Ανεξάρτητα, πάντως, τόσο από την έκπληξη που προκαλεί η αναιτιολόγητη αυτή επίθεση στον “Φ”, όσο και από το γεγονός της ύπαρξης ομόφωνης απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας για την “ανεμπόδιστη” διέλευση του νέου σιδηροδρόμου από την Αιγείρα, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα τα εξής:
    1) Εμμένει στην προγενέστερη απόφασή του (;) δια της οποίας πρότεινε για τα διοικητικά όρια του Δήμου Αιγείρας ως προς τη διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής τρεις εναλλακτικές λύσεις, υπογειοποίηση, βύθιση ή μεταφορά νοτιότερα και παραπλεύρως της ΝΕΟ.
    2) Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο να παρίσταται σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και σε όλες τις συνεδριάσεις που λαμβάνουν χώρα για το θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, να εμμένει στις απόψεις του Δ.Σ. και ως Πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής άμεσα και όταν χρειαστεί να ασκήσει ακόμα και ένδικα μέσα.
    3) Για την υποβοήθηση του Δημάρχου στο έργο αυτό συστήνει πενταμελή επιτροπή αποτελούμενη από τον ίδιο τον Δήμαρχο ως Πρόεδρο αυτής, τον εκπρόσωπο της μειοψηφίας Παντελή Βασιλάγκο, τους Δημοτικούς Συμβούλους κ.κ. Ανδρέα Οικονόμου και Άγγελο Κούρτη και τον Μηχανικό του Δήμου κ. Ηλία Ντόκο.
    ΙΔΟΥ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ του ..."εγκλήματος"!!!


    30-9-2003 ΚΥΑ 

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !