ΚΑΙ ενώ είχαν «ξεχάσει» το τραγικό λάθος τής 14ης Απριλίου 2004, ξαναποφάσισαν χωρίς να τρέχει «κάστανο»!!!!
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΙΓΕΙΡΑΣ ΤΗΣ 2/2/2005 ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
Για να ξαναθυμηθούμε την “πλάνη” τού 2004...
Ότι δεν ζήτησε η Αχαΐα μέσα στα 10 προηγούμενα χρόνια, απαιτεί να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες!
Αυτό είναι περίπου το συμπέρασμα από την σύσκεψη των φορέων του Νομού στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, όπως σχεδόν ξεκάθαρα το δήλωσαν τα διευθυντικά στελέχη της εταιρίας.
Στην Κυβέρνηση πλέον πέφτει το βάρος των συζητήσεων με τους αιτούντες αλλαγές στη χάραξη της νέας γραμμής, αφού η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ είναι αρμόδια μόνο για την εκπόνηση των μελετών και κατασκευή των έργων, σύμφωνα με τις εντολές του αρμόδιου Υπουργείου Συγκοινωνιών.
Όπως επισημάνθηκε, δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για οποιαδήποτε αλλαγή, ειδικά στην Αιγιαλεία που οι μελέτες έχουν οριστικοποιηθεί για το τμήμα μέχρι τη Ροδοδάφνη.
Αυτό, εύκολα μπορούσαν να το διαπιστώσουν οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη εκπρόσωποι της Αχαΐας, αν έκαναν μια βόλτα σε διπλανά γραφεία του κτιρίου της οδού Καρόλου (ΟΣΕ), όπου θα έβλεπαν έτοιμους προς αποστολή τους φακέλους των απαλλοτριώσεων προς τους θιγόμενους ιδιοκτήτες της Αιγιαλείας. (Θα καθυστερήσει μόνο λίγο η αποστολή των ειδοποιητηρίων στην περιοχή Αιγείρας, αφού ως γνωστόν η μελέτη περιβαλλοντικών όρων στο συγκεκριμένο σημείο ήταν από τις τελευταίες που συζητήθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας,
Το γεγονός αυτό, της έγκρισης δηλ. της περιβαλλοντικής μελέτης της Αιγείρας, με ομόφωνη απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου (τότε ψήφισαν υπέρ της “ως έχει” χάραξης, οι παρόντες Νομαρχιακοί Σύμβουλοι όλων των πολιτικών παρατάξεων – βλ. διπλα), χαρακτηρίζεται ως πολύ σοβαρό μειονέκτημα στα διαπραγματευτικά χαρτιά, τόσο της Αιγείρας, όσο και της Νομαρχίας Αχαΐας η οποία στις 14 Απριλίου 2004, ουσιαστικά αποδέχθηκε χωρίς αντίδραση την “είσοδο” του νέου τρένου στο Νομό.
Οι δήμαρχοι της Αιγιαλείας, πάντως, προσκόμισαν στη σύσκεψη αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων τους, σύμφωνα με της οποίες είναι ριζικά αντίθετοι στη διχοτόμηση τον παραλιακών οικισμών. Συγκεκριμένα, ο δήμος Αιγείρας προτείνει την υπογειοποίηση της γραμμής στο κέντρο της Αιγείρας. Ο δήμος Ακράτας προτείνει για την περιοχή του οικισμού Πλατάνου τη μετατόπισή της παράλληλα της Νέας Εθνικής οδού ή την υπογειοποίηση.
Όπως δήλωσαν, τέλος, στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, η παραμικρή καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών κατασκευής, καθιστά άμεσο τον κίνδυνο να χαθούν οι χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε. (αυτή τη στιγμή τα κονδύλια είναι εξασφαλισμένα μέχρι και τη Ροδοδάφνη Αιγίου, ενώ για το υπόλοιπο μέχρι την Πάτρα τμήμα θα αναζητηθούν χρήματα από το 4ο Κ.Π.Σ.).
Την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου συνεδρίασε το δημοτικό συμβούλιο Αιγείρας. Ανάμεσα στα άλλα θέματα της συνεδρίασης συζητήθηκε, εκτός ημερησίας διάταξης ως κατεπείγον, το θέμα “περί της νέας σιδηροδρομικής γραμμής”, δεδομένου ότι έπρεπε να υποβληθούν στην προγραμματισμένη (3/2/2005) συνάντηση των Δημάρχων του Νόμου Αχαΐας με την ΕΡΓΟΣΕ, οι απόψεις του Δημοτικού Συμβουλίου επί του θέματος. Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν και οι 15 δημοτικοί σύμβουλοι.
Ο δήμαρχος Δημήτρης Μυλωνάς, εισηγούμενος το θέμα, τόνισε τα εξής: Ενόψει νέων κινητοποιήσεων σε ολόκληρο τον Νομό Αχαΐας σχετικά με τη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και ενόψει της αυριανής συνάντησης Δημάρχων, Νομάρχη και Βουλευτών Αχαΐας με την ΕΡΓΟΣΕ για να εκφρασθούν σ’ αυτή οι διαμαρτυρίες και η αντίθεση των κατοίκων των παραλιακών οικισμών που διχοτομούνται από τη νέα γραμμή και εκ μέρους των δήμων και όλων των άλλων να υποβληθούν συγκεκριμένες προτάσεις, σας καλώ να λάβετε αποφάσεις σχετικά με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή σε ό,τι αφορά το δήμο μας.
Η απόφαση, ύστερα από μακρά διαλογική συζήτηση, ήταν ομόφωνη.
Το σώμα αφού ενέκρινε το κατεπείγον του θέματος, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στην προτεινόμενη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την ΕΡΓΟΣΕ η οποία επιφέρει διχοτόμηση της έδρας του δήμου και διάσπαση του οικιστικού ιστού της Αιγείρας. Το σώμα δεν αποδέχεται σε καμία περίπτωση την διχοτόμηση του οικιστικού ιστού της Αιγείρας διότι υπονομεύει την ανάπτυξή της. Καταδικάζει τη μέχρι σήμερα αρνητική στάση της ΕΡΓΟΣΕ απέναντι στα δίκαια και βάσιμα αιτήματά μας τα οποία κατ’ επανάληψη από το έτος 1999 έχουμε θέσει. Προτείνει και εμμένει για την νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, σε ό,τι αφορά το δήμο Αιγείρας να προβλέπει μόνο υπόγεια διέλευση της γραμμής.
Το σώμα αποφάσισε να επιδοθεί η απόφαση αυτή στην ΕΡΓΟΣΕ και να κοινοποιηθεί στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, στους Βουλευτές του Νόμου, στον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στον Νομάρχη Αχαΐας, την ΤΕΔΚ Αχαΐας και να δημοσιευθεί στον τοπικό τύπο...
Η ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΧΑΪΑΣ ΣΤΙΣ 14 ΑΠΡ. 2004
(αφορούσε την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης της νέας γραμμής στην Αιγείρα)
Σήμερα στην Πάτρα 14/4/2004 ημέρα Τετάρτη και ώρα 7 μ.μ. στο Μέγαρο Κόλλα συνήλθε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας ύστερα από την αριθμ. 20/1-4-04 πρόσκληση του προέδρου του.
Παρόντες ήταν: 1) Αβραμόπουλος Ανδρέας 2) Αθανασόπουλος Γεώργιος 3) Αποστολόπουλος Γιώργος 4) Ασημακόπουλος Δημήτριος 5) Ασπρούλιας Βασίλης 6) Βακάλογλου Αλ. 7) Βγενόπουλος Γ. 8) Βέρρας Δημ. 9) Γεωργακόπουλος Άγγελος 10) Γεωργακοπούλου-Μπάστα Δημ. 11) Καραντώνης Κ. 12) Κίκκινας Βασίλ. 13) Κοττάς 14) Κυριακόπουλος Αθ. Γ. 15) Μάκας Ι. 16) Μαργαρίτης Λ. 17) Μπακόπουλος Χ. 18) Μπαχράς Α. 19) Μπεκίρης Β. 20) Μπινιέρης Γεώρ. 21) Μπουχάγιερ Αρ. 22) Ντάτσικα Γ 23) Παναγόπουλος Νικ. 27) Σταθοπούλου Θ. 28) Ταπεινός Γιαν. 29. Τριανταφυλλόπουλος Α. 30) Φιλιππάτος Δημ.
Στη συνεδρίαση παρίστατο ο Νομάρχης Αχαΐας κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος.
Στη συνεδρίαση δεν ήρθαν αν και προσκλήθηκαν οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι: Αγγελόπουλος Γ., Γασπαρινάτος Γ., Κατσιφάρας Απ., Μαυρομάτης Θρ., Σολωμού Κατερίνα, Τσάνης Ν., Τσούκαλης Ν., καθώς και οι βουλευτές του Νομού. Παρίσταντο επίσης, φορείς, πολίτες και δημοσιογράφοι.
Αφού διαπιστώθηκε η ύπαρξη νόμιμης απαρτίας ο πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.
Ακολούθως ο πρόεδρος εισάγει προς συζήτηση το 4ο θέμα ημερήσιας διάταξης με τίτλο: “Έγκριση Μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πατρών στο τμήμα από χιλιομετρική θέση (χ.θ. 47+600 έως χ.θ. 59+068 – περιοχή Δερβενίου).
Στη συνέχεια το σώμα αφού άκουσε τον Νομάρχη, τον Πρόεδρό του και τους λοιπούς ομιλητές που ανέπτυξαν τις απόψεις τους επί του θέματος, έχοντας υπόψη: 1) το αριθ. 123493-24/2/2004 έγγραφο του ΥΠΕΧΩΔΕ. 2) το αριθ. 1376-13/4/2004 έγγραφο του δήμου Αιγείρας. 3) το αριθ. 557-13/4/2004 έγγραφο του αρμόδιου βοηθού νομάρχη:
ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Εγκρίνει την Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πατρών στο τμήμα από χιλιομετρική θέση (χ.θ. 47+600 έως χ.θ. 59+068 – περιοχή Δερβενίου) με την προϋπόθεση προσθήκης μιας ακόμα κάτω διάβασης εντός του οικισμού Αιγείρας και συγκεκριμένα επί της κεντρικής οδού στον Άγιο Παντελεήμονα
Ο Πρόεδρος Γ. BΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ - Ο Γραμματέας Γ. ΤΑΠΕΙΝΟΣ