ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Αυγ 2004

    ΑΥΓ 2004 - Ολοκληρώνονται οι εδαφολογικές μελέτες για τον υπόγειο αυτοκινητόδρομο στην Αιγείρα...

    Μό­νο με­ρι­κά ει­κο­σι­τε­τρά­ω­ρα πέ­ρα­σαν α­πό την κυ­κλο­φο­ρί­α του προ­η­γού­με­νου φύ­λου του “Φ”, ό­που πα­ρου­σιά­σα­με κατ’ α­πο­κλει­στικό­τη­τα τη σχε­δί­α­ση της ΠΑ­ΘΕ στο ύ­ψος της Αι­γεί­ρας και η ε­πι­βε­βαί­ω­ση ό­λων όσων γρά­φα­με ή­ταν ά­με­ση και πλή­ρης.
    Α­πό τό­τε – τέ­λη Ιου­νί­ου – έ­ως τώ­ρα, τα γε­ω­τρύ­πα­να δου­λεύ­ουν α­στα­μά­τη­τα, α­νοί­γο­ντας τις προ­βλε­πό­με­νες γε­ω­τρή­σεις για την ε­δα­φο­λο­γι­κή με­λέ­τη σε ό­λο το μή­κος του υ­πό­γειου σχε­δια­σμού του Αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μου Κο­ρίν­θου – Πα­τρών, στην Αι­γεί­ρα.
    Μά­λι­στα αυ­τές τις μέ­ρες ο­λο­κλη­ρώ­θη­κε η γε­ώ­τρη­ση στο κέ­ντρο του οι­κι­σμού στο Λα­μπι­νό και υ­πο­λεί­πο­νται μί­α ή δύ­ο α­κό­μη κο­ντά στα Μαύ­ρα Λι­θά­ρια.
    Η συ­νέ­χεια στην πε­ριο­χή το Δερ­βε­νί­ου, ό­που η υ­πο­γειο­ποί­η­ση θα ξε­κι­νά περί­που α­πό τη Λυ­κο­πο­ριά.
    Σύμ­φω­να πά­ντως με α­σφα­λείς πλη­ρο­φο­ρί­ες, μό­λις δο­θούν στο Υ­ΠΕ­ΧΩ­ΔΕ οι γε­ωλο­γι­κές με­λέ­τες που προ­χω­ρούν με γορ­γούς ρυθ­μούς, θα γί­νει η ο­ρι­στι­κο­ποί­ηση της συ­νο­λι­κής με­λέ­της, ώ­στε να δο­θεί σε δη­μο­πρά­τη­ση (σύμφωνα με το Μέτρο 1.2 της Ε.Ε ), ε­νώ υ­πάρ­χει με­γάλο εν­δια­φέ­ρον α­πό με­γά­λες ε­ται­ρεί­ες για αυ­το­χρη­μα­το­δό­τη­ση της κα­τα­σκευής.
    Α­ντικεί­με­νο του Μέ­τρου 1.2 εί­ναι η κα­τα­σκευ­ή των τμη­μά­των του ΠΑ­ΘΕ που προβλέ­πε­ται να κα­τα­σκευα­στούν με συμ­με­το­χή ι­διω­τι­κών κε­φα­λαί­ων μέ­σω Συμ­βάσε­ων Πα­ρα­χώ­ρη­σης. Οι Συμ­βά­σεις Πα­ρα­χώ­ρη­σης α­φο­ρούν συμ­φω­νί­ες με­τα­ξύ του Ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου και ε­ταί­ρων με οι­κο­νο­μι­κές και τε­χνι­κές ι­κα­νό­τη­τες με βά­ση τις ο­ποί­ες οι τε­λευ­ταί­ες α­να­λαμ­βά­νουν την κα­τα­σκευ­ή και λει­τουργί­α του ο­δι­κού έρ­γου με α­ντάλ­λαγ­μα την εί­σπρα­ξη διο­δί­ων κα­τά τη διάρ­κεια της σύμ­βα­σης.
    Α­να­λυ­τι­κά στο πε­ριε­χό­με­νο του Μέ­τρου 1.2 πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται: Α) Η κα­τα­σκευ­ή του τμή­μα­τος του ΠΑ­ΘΕ Πά­τρα - Κό­ριν­θος α­πό Α.Κ Ρί­ου (Αγ. Γε­ώρ­γιος) έ­ως Α.Κ Αρχαί­ας Κο­ρίν­θου, μή­κους 120χλμ., δια­το­μής 2Χ2+ΛΕ­Α ο ο­ποί­ος α­πο­τε­λεί μέ­ρος του ο­δι­κού δια­δρό­μου του ΠΑ­ΘΕ και α­πο­τε­λεί τη βα­σι­κή ο­δι­κή σύν­δε­ση του δια­μερί­σμα­τος της Δυ­τι­κής Ελ­λά­δας με την Κε­ντρι­κή Ελ­λά­δα, και της Μη­τρο­πο­λι­τικής πε­ριο­χής της Α­θή­νας με την Πά­τρα. Α­πό το συ­νο­λι­κό μή­κος των 120 χι­λιο­μέτρων, με­ρι­κά μι­κρά τμή­μα­τα συ­νο­λι­κού μή­κους 14 χι­λιο­μέ­τρων (πα­ρά­καμ­ψη α­στικών πε­ριο­χών Αι­γί­ου και Α­κρά­τας <Αιγείρα>) έ­χουν ή­δη α­να­πτυ­χθεί σε τε­τρά­ϊ­χνο αυ­τοκι­νη­τό­δρο­μο δι­πλού κλά­δου.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !