Παρά τον συνεχή καταιγισμό ενημέρωσης που υπάρχει για την πορεία των μελετών υλοποίησης του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πατρών, σοβαρά εξακολουθούν να είναι τα ερωτηματικά για το πώς θα διέλθει ο νέος άξονας, ώστε να μη βλάψει τους οικιστικούς ιστούς των παράλιων του νότιου Κορινθιακού.
Το “μέτωπο” των Δημάρχων που είχε αναφερθεί στο φύλλο του Ιουνίου 2001, δεν φαίνεται ότι εξακολουθεί να παραμένει αρραγές, αφού δηλώσεις παραγόντων διαφόρων θιγόμενων περιοχών, εμφανίζουν θετική στάση του ΟΣΕ στις προτάσεις τους, για βύθιση ή παράλληλη με τη Ν.Ε.Ο. πορεία της γραμμής σε ορισμένα σημεία, γεγονός που έχει μειώσει τις αντιδράσεις φορέων και πολιτών στα σημεία αυτά.
Το πρόβλημα όμως, σε όλη του τη διάσταση, εστιάζεται κυρίως στον Δήμο Αιγείρας, αφού με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν προβλέπεται καμία εναλλακτική λύση που να μη θίγει ανεπανόρθωτα με διχοτόμηση το εμπορικό κέντρο.
Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατες πληροφορίες, η νέα γραμμή στην Αιγείρα θα περάσει από τον χώρο της υπάρχουσας, πράγμα που σημαίνει ότι, αφενός τα υψηλά προστατευτικά ηχοπετάσματα και αφετέρου η υπόγεια σύνδεση της 18ης Επ. Οδού με την Παλαιά Εθνική θα “κόψουν” την Αιγείρα στα δύο.
Οι λύσεις που θα μπορούσαν να προταθούν, τόσο αυτή της βύθισης της γραμμής, όσο και αυτή της μεταφοράς της στη νότια πλευρά της Νέας Εθνικής Οδού, δεν αντιμετωπίζονται ως εφικτές.
Η μεν πρώτη, λόγω των ποταμών Κριού και Θολοποτάμου, η δε δεύτερη (που θα ήταν η ιδανικότερη) λόγω προβλήματος σύνδεσης με τον σταθμό του Κραθίου.
Παρά τα παραπάνω προβλήματα, πάντως, ο ΟΣΕ σε πρόσφατη σύσκεψη με τη συμμετοχή του Γ.Γ. Δυτικής Ελλάδας κ. Μπελιβάνη, ανακοίνωσε ότι έχουν ανατεθεί και προχωρούν οι μελέτες της νέας χάραξης από το Κιάτο ως τον Άγιο Βασίλειο και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 792 εκατομ Ευρώ, με προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης προς χρήση το έτος 2008.
Το “μέτωπο” των Δημάρχων που είχε αναφερθεί στο φύλλο του Ιουνίου 2001, δεν φαίνεται ότι εξακολουθεί να παραμένει αρραγές, αφού δηλώσεις παραγόντων διαφόρων θιγόμενων περιοχών, εμφανίζουν θετική στάση του ΟΣΕ στις προτάσεις τους, για βύθιση ή παράλληλη με τη Ν.Ε.Ο. πορεία της γραμμής σε ορισμένα σημεία, γεγονός που έχει μειώσει τις αντιδράσεις φορέων και πολιτών στα σημεία αυτά.
Το πρόβλημα όμως, σε όλη του τη διάσταση, εστιάζεται κυρίως στον Δήμο Αιγείρας, αφού με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν προβλέπεται καμία εναλλακτική λύση που να μη θίγει ανεπανόρθωτα με διχοτόμηση το εμπορικό κέντρο.
Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατες πληροφορίες, η νέα γραμμή στην Αιγείρα θα περάσει από τον χώρο της υπάρχουσας, πράγμα που σημαίνει ότι, αφενός τα υψηλά προστατευτικά ηχοπετάσματα και αφετέρου η υπόγεια σύνδεση της 18ης Επ. Οδού με την Παλαιά Εθνική θα “κόψουν” την Αιγείρα στα δύο.
Οι λύσεις που θα μπορούσαν να προταθούν, τόσο αυτή της βύθισης της γραμμής, όσο και αυτή της μεταφοράς της στη νότια πλευρά της Νέας Εθνικής Οδού, δεν αντιμετωπίζονται ως εφικτές.
Η μεν πρώτη, λόγω των ποταμών Κριού και Θολοποτάμου, η δε δεύτερη (που θα ήταν η ιδανικότερη) λόγω προβλήματος σύνδεσης με τον σταθμό του Κραθίου.
Παρά τα παραπάνω προβλήματα, πάντως, ο ΟΣΕ σε πρόσφατη σύσκεψη με τη συμμετοχή του Γ.Γ. Δυτικής Ελλάδας κ. Μπελιβάνη, ανακοίνωσε ότι έχουν ανατεθεί και προχωρούν οι μελέτες της νέας χάραξης από το Κιάτο ως τον Άγιο Βασίλειο και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 792 εκατομ Ευρώ, με προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης προς χρήση το έτος 2008.