1.4.02

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2002 - Το 2008 θα ξέρουμε... αν θα μας “κόψει” το τραίνο!

 Πα­ρά τον συ­νε­χή κα­ται­γι­σμό ε­νη­μέ­ρω­σης που υ­πάρ­χει για την πο­ρεί­α των με­λε­τών υ­λο­ποί­η­σης του έρ­γου της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής Κιά­του – Πα­τρών, σο­βα­ρά ε­ξα­κο­λου­θούν να εί­ναι τα ε­ρω­τη­μα­τικά για το πώς θα διέλ­θει ο νέ­ος ά­ξο­νας, ώ­στε να μη βλά­ψει τους οικι­στι­κούς ι­στούς των πα­ρά­λιων του νό­τιου Κο­ριν­θια­κού.
Το “μέ­τω­πο” των Δη­μάρ­χων που εί­χε α­να­φερ­θεί στο φύλ­λο του Ιου­νί­ου 2001, δεν φαί­νε­ται ό­τι ε­ξα­κο­λου­θεί να πα­ρα­μέ­νει αρ­ρα­γές, α­φού δη­λώ­σεις πα­ρα­γό­ντων δια­φό­ρων θι­γό­με­νων πε­ριο­χών, εμ­φα­νί­ζουν θε­τι­κή στά­ση του ΟΣΕ στις προ­τά­σεις τους, για βύ­θι­ση ή πα­ράλ­λη­λη με τη Ν.Ε.Ο. πο­ρεί­α της γραμ­μής σε ο­ρι­σμέ­να ση­μεί­α, γε­γο­νός που έ­χει μειώ­σει τις α­ντι­δράσεις φο­ρέ­ων και πο­λι­τών στα ση­μεί­α αυ­τά.
Το πρό­βλη­μα ό­μως, σε ό­λη του τη διά­στα­ση, ε­στιά­ζε­ται κυ­ρί­ως στον Δή­μο Αι­γεί­ρας, α­φού με τα μέ­χρι σή­με­ρα δε­δο­μέ­να δεν προ­βλέ­πε­ται κα­μί­α ε­ναλ­λακτι­κή λύ­ση που να μη θί­γει α­νε­πα­νόρ­θω­τα με δι­χο­τό­μη­ση το ε­μπο­ρι­κό κέντρο.
Σύμ­φω­να λοι­πόν με πρό­σφα­τες πλη­ρο­φο­ρί­ες, η νέ­α γραμ­μή στην Αι­γεί­ρα θα πε­ρά­σει α­πό τον χώ­ρο της υ­πάρ­χου­σας, πράγ­μα που ση­μαί­νει ό­τι, α­φε­νός τα υ­ψη­λά προ­στα­τευ­τι­κά η­χο­πε­τά­σμα­τα και α­φε­τέ­ρου η υ­πό­γεια σύν­δε­ση της 18ης Επ. Ο­δού με την Πα­λαιά Ε­θνι­κή θα “κό­ψουν” την Αι­γείρα στα δύ­ο.
Οι λύ­σεις που θα μπο­ρού­σαν να προ­τα­θούν, τό­σο αυ­τή της βύ­θι­σης της γραμ­μής, ό­σο και αυ­τή της με­τα­φο­ράς της στη νό­τια πλευ­ρά της Νέ­ας Ε­θνι­κής Ο­δού, δεν α­ντι­με­τω­πί­ζο­νται ως ε­φι­κτές.
Η μεν πρώ­τη, λό­γω των πο­ταμών Κριού και Θο­λο­πο­τά­μου, η δε δεύ­τε­ρη (που θα ή­ταν η ι­δα­νι­κό­τε­ρη) λό­γω προ­βλή­μα­τος σύν­δε­σης με τον σταθ­μό του Κρα­θί­ου.
Πα­ρά τα πα­ρα­πά­νω προ­βλή­μα­τα, πά­ντως, ο Ο­ΣΕ σε πρό­σφα­τη σύ­σκε­ψη με τη συμμε­το­χή του Γ.Γ. Δυ­τι­κής Ελ­λά­δας κ. Μπε­λι­βά­νη, α­να­κοί­νω­σε ό­τι έ­χουν α­να­τε­θεί και προ­χω­ρούν οι με­λέ­τες της νέ­ας χά­ρα­ξης α­πό το Κιά­το ως τον Ά­γιο Βα­σί­λειο και ο συ­νο­λι­κός προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός του έρ­γου α­νέρ­χε­ται στα 792 ε­κα­τομ Ευ­ρώ, με προ­βλε­πό­με­νο χρό­νο πα­ρά­δο­σης προς χρή­ση το έ­τος 2008.