ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Οκτ 2011

    Οκτ. 2011: Το ελληνικό κράτος να θέσει προτεραιότητες για Ολυμπία Οδό...


    «ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ...;» ΓΙΑ ΔΡΟΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

    Η περικοπή του φυσικού αντικειμένου δύο εκ των πέντε οδικών αξόνων που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης, η υποκατάσταση ορισμένων εμπορικών τραπεζών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η δημιουργία μηχανισμού εγγυήσεων (πάλι μέσω της ΕΤΕπ), ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή καταβολή των δόσεων για τα δάνεια, και ανατροπές στις δανειακές συμβάσεις περιλαμβάνει το τελικό σχέδιο για την επανεκκίνηση των έργων.
     Το σχέδιο, που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρόκειται να έρθει στη Βουλή ως ενιαίος νόμος, καθώς αλλάζει το σύνολο των συμβάσεων παραχώρησης, συνολικού ύψους περίπου 9 δισ. ευρώ, προκειμένου να πάρουν μπρος τα έργα που έχουν σταματήσει από τον περασμένο Νοέμβριο. Με βάση τη συμφωνία που επιτεύχθηκε, τις τελικές λεπτομέρειες της οποίας επεξεργάζεται η κυβέρνηση, βγαίνουν από τις συμβάσεις παραχώρησης δύο τμήματα, και συγκεκριμένα αυτό μετά την Πάτρα (Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) της Ολυμπίας Οδού και το τμήμα μετά την Καλαμπάκα του άξονα της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Και τα δύο τμήματα ήταν αντιμέτωπα με σοβαρές ενστάσεις για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την κατασκευή τους και σωρεία προσφυγών στην Ε.Ε. και στα ελληνικά δικαστήρια. Η συμφωνία θα προβλέπει πως τα δύο τμήματα μπορούν να επανενταχθούν στα έργα στο μέλλον, όταν θα το επιτρέψουν οι συνθήκες. Η συμφωνία προβλέπει επίσης και τη δημιουργία μηχανισμού με βάση τον οποίο τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια θα πηγαίνουν «αυτόματα» στην αποπληρωμή των δανείων. Παράλληλα, μέσω της ΕΤΕπ, θα δοθεί η δυνατότητα σε ορισμένες ξένες τράπεζες να αποχωρήσουν από τη χρηματοδότηση των έργων και να υποκατασταθούν. Πάντως, παρά το γεγονός πως στη χρηματοδότηση εμπλέκονται 43 τράπεζες (32 διεθνείς και 11 ελληνικές), η πλειονότητα των δανείων (συνολικά περίπου 3,3 δισ. ευρώ) προέρχεται από τα εγχώρια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Οι αλλαγές στο φυσικό αντικείμενο των αξόνων Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα και Ε65 οδηγούν σε ανατροπή και των δανειακών συμβάσεων, αφού τα δύο έργα θα είναι μικρότερα και θα απαιτηθούν λιγότερα χρήματα


    Κατσιφάρας προς Χρυσοχοΐδη: Να απεμπλακούν οι διαδικασίες για τους Αυτοκινητόδρομους...
    Το ζήτημα των έργων στην Ολυμπία και στην Ιόνια Οδό, ήταν ένα από τα θέματα που συζήτησαν ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας στην διάρκειας μιας ώρας συνεργασία που είχαν στις 13 Οκτωβρίου 2011, στο γραφείο του Περιφερειάρχη.

     Για τα έργα στην Ολυμπία και στην Ιόνια Οδό ο Περιφερειάρχης επεσήμανε στον κ. Χρυσοχοίδη ότι είναι απολύτως αναγκαίο να απεμπλακούν οι διαδικασίες μιας και πρόκειται για υποδομές άρρηκτα συνδεδεμένες με την αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Ελλάδας και με τον στόχο της παραγωγικής ανασυγκρότησης που θέτει η Περιφέρεια. Ο κ. Χρυσοχοίδης αναγνώρισε ότι πρόκειται για δυο σημαντικές εκκρεμότητες και πρόσθεσε ότι είναι ρητή η εντολή του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου τόσο η Ολυμπία όσο και η Ιονία Οδός να μπουν σε γρήγορους ρυθμούς εκτέλεσης. Για τον λόγο αυτό, όπως ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη, υπάρχει ήδη σε εξέλιξη σχετική πρωτοβουλία προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με σκοπό την συμμετοχή της στο νέο χρηματοδοτικό σχήμα. Ο κ. Χρυσοχοΐδης εξέφρασε την πίστη ότι σύντομα η υπόθεση θα έχει αίσια κατάληξη.




    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα υποστηρίξει την αύξηση των ποσοστών συγχρηματοδότησης
    Στρασβούργο, 28 Σεπτεμβρίου 2011
    Καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της Νέας αλλά και της Ολυμπίας Οδού παρατηρεί η Επιτροπή σύμφωνα με την απάντηση του  Επιτρόπου  Περιφερειακής Πολιτικής Johannes Hahn στην Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κυρία Ρόδη Κράτσα
    «Η Επιτροπή παρατήρησε καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, καθώς και καθυστερήσεις που οφείλονται σε αρχαιολογικούς και περιβαλλοντικούς λόγους και στη μετακίνηση δικτύων, οι οποίες επηρεάζουν την έγκαιρη υλοποίηση των έργων» τόνισε ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής κ. Hahn απαντώντας σε γραπτή ερώτηση της Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κυρίας Ρόδης Κράτσα σχετικά με τη διακοπή των εργασιών στη Νέα Οδό καθώς και την Ολυμπία Οδό.  Η ευρωβουλευτής τόνισε τη σημασία των έργων αυτών για τις περιοχές από όπου διέρχονται οι οδικοί αυτοί άξονες, την εθνική οικονομία αλλά και την εσωτερική αγορά. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση  ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα υποστηρίξει την πρόταση για την αύξηση των ποσοστών συγχρηματοδότησης, αλλά τόνισε και ότι οι ελληνικές αρχές θα φροντίσουν να μην καθυστερήσει η ένταξη των έργων.
    Ο κ. Hahn επεσήμανε ότι η έγκριση των προτάσεων για αύξηση των ποσοστών συγχρηματοδότησης από τα Ταμεία της Ε.Ε. για κράτη μέλη, όπως η Ελλάδα, που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση, αναμένεται να αυξήσει τις πληρωμές στις οικείες χώρες για την ολοκλήρωση των έργων. Παράλληλα, σε ερώτηση της Ελληνίδας Αντιπροέδρου για τις προοπτικές υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων στην Ελλάδα, ο Επίτροπος απάντησε πως η αύξηση των εν λόγω πληρωμών θα γίνει κατόπιν αιτήματος των ίδιων των χωρών όπως και ότι οι διαδικασίες διαχείρισης, σχεδιασμού, εφαρμογής, παρακολούθησης και λογιστικού ελέγχου, αξιολόγησης αποτελεί αρμοδιότητα των εθνικών αρχών. «Κατά συνέπεια, εναπόκειται στο ελληνικό κράτος να θέσει προτεραιότητες αναφορικά με τα έργα και να αποφασίσει για τη διάθεση της χρηματοδότησης» υπογραμμίζει ο Επίτροπος.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !