ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    22 Αυγ 2012

    «Ο Θολοπόταμος δεν έπνιξε την Αχαΐα, παρά μόνο ένα μικρό κομμάτι από κάποιο χωριουδάκι που το λέγανε Αιγείρα!»

    Αν και έχουν περάσει έξι μήνες από την πλημμύρα, λόγω υπερχείλισης του Θολοποτάμου στο σημείο κατασκευής ΕΡΓων ΟΣΕ (σιδηροδρομική γέφυρα, υπόγεια οδική διάβαση, εγκιβωτισμός της κοίτης), με τους πληγέντες ιδιοκτήτες να έχουν αποκαταστήσει (μόνοι τους) τις ζημιές, η Παλαιά Εθνική Οδός παραμένει μισογκρεμισμένη και πολύ επικίνδυνη, χωρίς να έχει ακουστεί  από κάποιον έστω και μία προφορική διαμαρτυρία…!
    Το γεγονός αυτό, ότι δηλ. παραμένει «μισή» όλο αυτό το διάστημα η Παλαιά Εθνική Οδός στο ύψος τού Θολοποτάμου, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο!
    «Μα δεν κηρύχτηκε η Αχαΐα Θεομηνιόπληκτη, όπως (αρμοδίως) είχαν υποσχεθεί τον Μάρτιο… Μόνο έτσι θα επιδιορθωνόταν άμεσα και η Εθνική Οδός, δεν πρόλαβε και η "ΜΟΜΑ" πριν τις εκλογές…» θα ισχυριστεί κάποιος.
    Θα μπορούσε, φυσικά, κάποιος άλλος να απαντήσει με το εξής: «Ο Θολοπόταμος δεν έπνιξε την Αχαΐα, παρά μόνο ένα μικρό τμήμα σε κάποιο μικρό χωριουδάκι που το λέγανε Αιγείρα. Γιατί ζητούσαν να κηρυχθεί θεομηνιόπληκτη όλη η Αχαΐα και δεν επικέντρωσαν τις "προσπάθειές" τους στο συγκεκριμένο σημείο;»

    Πρέπει, λοιπόν, να γίνει αντιληπτό από όλους ότι αυτό δεν είναι θέμα μόνο της Αιγείρας, αφού τώρα το καλοκαίρι περνά σχεδόν ολόκληρη η Ανατολική Αιγιαλεία και η Δυτική Κορινθία από το σημείο, για την καθιερωμένη νυχτερινή (και όχι μόνο) επίσκεψη στα κέντρα διασκέδασης της παραλιακής Ακράτας. Το γεγονός ότι δεν έχει παρατηρηθεί ακόμα κάποιο (χτύπα ξύλο) συμβάν και με την καθιερωμένη «Αιγειράτικη αδιαφορία» περί το κοινό συμφέρον να συνεχίζεται, είμαστε σίγουροι ότι το θέμα θα αργήσει πολύ να μπει σε κάποια ημερήσια διάταξη (Α’ ή Β’ Αυτοδιοικητικού βαθμού)!!!

    Κατά τα λοιπά, όπως είχαμε αναφέρει και τον Φεβρουάριο, οι ζημιές «χρεώθηκαν» στην κατασκευάστρια εταιρία «Μηχανική» (του έργου Κιάτου – Ροδοδάφνης), αφού κατά την ισχυρή βροχόπτωση το απόγευμα της 6ης Φεβρουαρίου 2012, τα καλούπια παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά, με αποτέλεσμα να φράξουν την κύτη και χιλιάδες κυβικά ύδατος να πλημυρίσουν αρκετά οικοδομικά τετράγωνα της Αιγείρας και μερικές ιδιοκτησίες στον οικισμό Κραθίου…

    Και τότε, αλλά και παλαιότερα, είχαμε αναφερθεί στην «καρκινοβατούσα» εργολαβία τής «Μηχανικής», η οποία ουσιαστικά «εγκατέλειψε» το έργο αμέσως μετά την πλημύρα και τυπικά η ΕΡΓΟΣΕ διέλυσε την εργολαβία τον Ιούνιο (2012).

    Αναμενόμενο λοιπόν ήταν το γεγονός να αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ τις αποζημιώσεις των δεκάδων πληγέντων ιδιοκτητών και στη συνέχεια αυτή θα τα διεκδικήσει από τη «Μηχανική» ή θα τα «συμψηφίσει» στον όποιο ισολογισμό της διακοπείσας εργολαβίας. Περί Παλαιάς Εθνικής Οδού, ουδεμία αναφορά από την ΕΡΓΟΣΕ…

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !